TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מרחביה מודיעה על תוצאות חיוביות בניסוי פורץ דרך לאבחון מוקדם של מחלת הסרטן


מרחביה אחזקות
תוצאות הניסוי מהוות בשורה של ממש לעולם הרפואה והינן בהמשך לתוצאות חיוביות במחקרים הקודמים ולאחר חתימה על הסכם מסחור עם גורם עולמי מוביל

חברת CDx והמרכז הרפואי קליבלנד קליניק השלימו מחקר מקיף בארה"ב הוכיחו כי בדיקת הדם IsoPSA היא בעלת רמת דיוק גבוהה ביחס לבדיקת ה-PSA המקובלת כיום ומצליחה להפחית מעל 40% מהביופסיות המיותרות

מרחביה אחזקות והשקעות (סימול: מראח), חברת השקעות ישראלית המתמחה בחברות צעירות בתחומי מדעי החיים, מודיעה כי על תוצאות חיוביות וניסוי מוצלח שבוצע על ידי חברת CDx, (מוחזקת על ידי מרחביה בכ- 8%) והמרכז הרפואי המוביל קליבלנד קליניק. במסגרת מחקר רפואי מקיף, שנעשה במספר מרכזים בארה"ב, נמצא כי באמצעות בדיקת דם פשוטה, על בסיס טכנולוגיה שפותחה על ידי CDx, ניתן לאבחן סרטן הערמונית ולהימנע ממספר רב של ביופסיות לאבחון סרטן הערמונית. תוצאות המחקר מאשררות לחלוטין את התוצאות שהושגו בניסויים הקודמים שבוצעו.


ד"ר אריק קליין, ראש המכון לאורולוגיה וכליות ע"ש גליקמן בקליבלנד קליניק, שמתכוון להציג את תוצאות הניסוי בכנס השנתי המרכזי של תחום האורולוגיה בעולם - ארגון האורולוגיה האמריקאי (2018 Annual Meeting of the American Urological Association), מצא כי ניתן היה להימנע מיותר מ- 40% מהביופסיות המבוצעות לאבחון סרטן הערמונית, זאת באמצעות בדיקת דם פשוטה.


הניסוי, בדיקה פרוספקטיבית של IsoPSA לאיתור סרטן הערמונית בדרגה גבוהה, נערך בהמשך למחקרים מוקדמים, אשר הוכיחו כי IsoPSA (מבוססת ביו-מרקר ממוקד-מבנה), עשויה להיות אמצעי יעיל להבדיל בין דרגה גבוהה של סרטן הערמונית (Gleason, 7) ודרגה נמוכה / שפירית של המחלה (Gleason = 6).
הניסוי מאמת את תוצאותיה הקליניות של בדיקת IsoPSA, בדיקת דם חדשנית ופורצת דרך, שהוכיחה כי היא מדויקת יותר באבחון סרטן הערמונית מאשר הבדיקה המקובלת היום, בדיקת PSA המהווה Gold-Standard לאבחון סרטן זה. התוצאות הראו כי בניסוי המקדים ניתן היה להימנע מ-45% מהביופסיות ובניסוי לאישור התוצאות ניתן היה להימנע מ-47% מהביופסיות, כך שלמעשה באמצעות בדיקת הדם IsoPSA ניתן להפחית באופן משמעותי את השימוש בביופסיות מיותרות ואת האפשרות לזיהוי יתר וטיפולים מיותרים בסרטן הערמונית שאינו דורש התערבות טיפולית.


ד"ר אריק קליין, ראש המכון לאורולוגיה וכליות ע"ש גליקמן בקליבלנד קליניק מציין כי: "על מנת שסמן ביולוגי יהיה בעל יעילות קלינית, הוא חייב להיות ספציפי לרקמה אליה מכוונים אך גם לנבות בצורה מדויקת האם יש סרטן ברקמה זאת. בעוד ש- PSA הינו סמן ביולוגי שמגיע ספציפית מהפרוסטטה הוא אינו ספציפי לסרטן הפרוסטטה ומשכך הבדיקה הקיימת מובילה לדיאגנוסטיקה שאינה מדויקת ומספר רב של ביופסיות מיותרות. בדיקת IsoPSA מממשת את שני הפרמטרים ההכרחיים לבדיקה מוצלחת כלומר, ספציפית לרקמת האיבר וספציפית לסרטן. הניסוי מוכיח שהיא מדויקת יותר באבחון הסרטן ומורידה את היקף הביופסיות המיותרת בקרב חולים הנמצאים בסיכון נמוך למחלה."


אלי ארד, מנכ"ל מרחביה: "אנו שמחים על פרסום תוצאות המחקר אשר תומך בתהליך המסחור של CDx ומצביע על פוטנציאל כלכלי משמעותי מאד לחברה. הפלטפורמה הטכנולוגית של CDx לאבחון סרטן היא מבטיחה והחברה בוחנת שימוש בטכנולוגיה לדיאגנוסטיקה של סוגי סרטן נוספים, במטרה להביא להסכמי מסחור נוספים. לצד ההתקדמות ב- CDx אנו ממשיכים להציג הישגים קליניים ומסחריים גם בחברות הפורטפוליו הנוספות, קארדיאק-סנס ורמדי, הפונות לשווקים משמעותיים. אנו משוכנעים כי העמידה באבני דרך גם בחברות אלו, יובילו להצפת ערך משמעותית מאד עבור בעלי המניות של מרחביה"


בדיקת ה- IsoPSA פותחה על ידי חברת קליבלנד דיאגנוסטיקס (CDx), שנוסדה במשותף על ידי קליבלנד קליניק והיא בעלת עניין בחברה. בנובמבר 2017, חתמה CDx על הסכם מסחור עם ג'נומיק-הלת' (Genomic Health. נאסד"ק: GHDX) מארה"ב, הספקית המובילה בעולם לדיאגנוסטיקה גנטית לצורך אופטימיזציית טיפולי סרטן, במסגרתו הוענק רישיון בלעדי למסחור גלובלי של בדיקת האבחון לסרטן הערמונית תמורת סכום של 10 מיליון דולר המורכב מתשלום מיידי בסך 2 מליון דולר ותשלומים עתידיים ע"פ אבני-דרך, לפני תמלוגים ותשלומים נוספים ע"פ יעדים. החתימה על ההסכם מעניקה לג'נומיק-הלת' רישיון בלעדי בארה"ב ובמרבית מדינות העולם לפיתוחה ומסחורה של ™IsoPSA, הבדיקה החדשנית שפיתחה CDX לאבחון מוקדם של סרטן הערמונית.

אודות סרטן הערמונית:
סרטן הערמונית הוא גורם התמותה הסרטני הגבוה בארה"ב בקרב גברים, לאחר סרטן הריאות. מדי שנה נערכות כ-1.7 מיליון ביופסיות בארה"ב, כשכ-75% מבדיקות הביופסיה יוצאות שליליות או בסיכון נמוך לסרטן שדורש התערבות טיפולית. כל זאת גורם לנטל על המטופלים ועלויות מיותרות למערכת הבריאות.

אודות ג'נומיק הלת':
ג'נומיק הלת' היא הספקית המובילה בעולם בתחום הדיאגנוסטיקה המולקולרית הגנטית לאופטימיזציית טיפולי סרטן. לחברה מעל ל-200 נציגי מכירות ביותר מ-90 מדינות ברחבי העולם, והבדיקה שהיא מספקת איפשרה עד היום למאות אלפי מטופלים לקבל טיפול מותאם אישית לסרטן הערמונית, סרטן השד וסרטן המעי.

אודות מרחביה אחזקות והשקעות
מרחביה (ת"א: מראח) היא חברה ישראלית המתמחה בביצוע השקעות בחברות הזנק צעירות ומבטיחות הפועלות בתחומים מובילים בעלי ביקוש גבוה במדעי החיים, וזאת בשילוב מוסדות רפואיים מובילים בעולם - ביניהם קליבלנד קליניק מארה"ב. חברות הפורטפוליו של מרחביה כוללות את חברת CDx (קליבלנד דיאגנוסטיקס. מוחזקת 8%), המפתחת שיטה לא פולשנית לאבחון מוקדם של סרטן מסוגים שונים, באמצעות הזיהוי בבדיקת דם של שינויים במבנה הסמן הביולוגי החלבוני IsoPSA, המצביעים על הימצאות מחלה. עוד כוללות השקעות החברה את חברת יובנטאס (Juventas), המפתחת את JVS-100: הליך לא-ויראלי לריפוי גנטי של מגוון מחלות באמצעות הפעלת תאי הגזע הטבעיים שבגוף על ידי הסמן הביולוגי SDF-1, ואשר פיתוחיה מבוססים על מחקרים שבוצעו בקליבלנד קליניק ונמצאים כעת בשלב 2 של ניסויים במטופלים בעלי מחלת עורקים בשלב מתקדם.


בנוסף, מרחביה דיווחה לאחרונה על התקשרותה בהסכם לרכישת 7% בחברת קארדיאק-סנס (CardiacSense), המפתחת מכשור לביש לאיתור הפרעות בקצב הלב, המבוסס על שילוב ייחודי של טכנולוגיות נושאות פטנטים שפיתחה החברה לקריאת אותות אופטיים ולחישת תנועה, לחץ, טמפרטורה ועוד - המקנה למוצר את אמינותו הגבוהה, באמצעות ביטול קריאת אותות שגויה. מרחביה פעלה בעבר בתחום הנדל"ן, ובשנת 2014 החלה למקד את פעילותה העסקית בביצוע השקעות בתחום מדעי החיים, תוך יציאה הדרגתית מתחום הנדל"ן. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים ברמת גן. https://www.merchavia.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il