TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

משרדי העבודה והרווחה והאוצר סיכמו על רפורמה במכללות הטכנולוגיות


משרד הרווחה
425 מיליון שקל יוזרמו למכללות
שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״תוספת התקציב המשמעותית עליה התעקשתי הביאה לרפורמה שקיבלה את ברכת הדרך של פורום המכללות הטכנולוגיות ומשרד האוצר. הגדלת התקציב של הסטודנטים במכללות הטכנולוגיות היא בשורה אמיתית לכלכלה ולמשק שזקוק לאלפי הנדסאים וטכנאים שכעת יזכו למסלול הכשרה טכנולוגי מושקע ואיכותי יותר שמותאם לצרכי המשק ויאפשר לסטודנטים בתום הלימודים להתקבל לאותן אלפי משרות מכובדות הנדרשות בתעשייה הישראלית."

מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אביגדור קפלן: "הרפורמה שהושגה בהסכמה מלאה מהווה בשורה אמיתית, בזכותה המכללות הטכנולוגיות יהיו מסוגלות לספק למשק את צרכיו בתחומי הטכנולוגיה המובילים. המכללות יכשירו הנדסאים וטכנאים ברמה גבוהה, ויסייעו לאלפי בוגרים להשתלב במשרות נחשקות בסיום לימודיהם"

בסוף השבוע הגיעו משרד האוצר, משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים ופורום המכללות הטכנולוגית להבנות לגבי רפורמה מוסכמת במערך ההשכלה הטכנולוגית. במסגרת הרפורמה, יוצבו יעדים לאומיים לתחום ההשכלה הטכנולוגית, ותתבצע השקעה של 200 מיליון שקל במכללות הטכנולוגיות שיעמדו בקריטריונים שנקבעו, לצד השקעה נוספת בתשתיות ופיתוח בסך 225 מיליון שקל.

הרפורמה תבטיח את צמיחת המכללות ושיפור רמת ההכשרה הטכנולוגית בישראל, בהתאם לצרכי המשק. מעבר לכך, מחזקת הרפורמה באופן משמעותי את הרגולטור במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, וקובעת מתווה להקמת מועצה להשכלה טכנולוגית. בנוסף, קובעת הרפורמה ריבוד של מסלול הלימודים, כך שהסטודנטים יוכלו לקבל הסמכה כטכנאי לאחר שנה אחת בלבד, ויקבלו אופק ללימודי המשך לאחר הסמכה כהנדסאי, וזאת בהתאם לצרכי המעסיקים והסטודנטים לצורך הגדלת הגמישות והחדשנות במערכת.

הרפורמה הינה תוצאה של עבודת מטה נרחבת שהובלה על ידי מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים והינה צעד משמעותי לשיפור איכות ההון האנושי, בדגש על האוכלוסיות שהיום אינן נגישות להשכלה האקדמית. הרפורמה תבטיח את מיצוי היתרון לגודל של המכללות על ידי עידוד צמיחה ואיחוד בין המכללות לצד שמירה על נגישות להשכלה הגבוהה בדגש על הפריפריה.

עיקרי הרפורמה יכללו את הסעיפים הבאים:
1. הגדרת קריטריונים מינימליים למכללה טכנולוגית, שתעמוד על 800 תלמידים לפחות על מנת למצות את משאבי המערכת בצורה אופטימלית ולהגדיל את ההשקעה בכל סטודנט.
2. תוספת תקציב של 200 מיליון ש"ח לצד תוספת של 225 מיליון שקל עבור תשתיות ופיתוח.
3. יצירת ריבוד בתואר ההנדסאי, הכולל הסכמה כטכנאי לאחר שנה והנדסאי לאחר שנתיים.
4. קידום הכרה בהכשרות מקצועיות.
5. יצירת אופק ללימודי המשך מתקדמים להנדסאים וקידום מסלולי מעבר למערכת ההשכלה האקדמית על ידי הכרה בלימודי הטכנולוגיים לצורך לימודים אקדמיים.

ד"ר יוכבד פנחסי אדיב, יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות: "המהלך שבוצע בשיתוף עם פורום המכללות הטכנולוגיות מייצר עתיד וצמיחה למערכת ההשכלה הטכנולוגית ולמשק הישראלי. אני שמחה שמשרד האוצר בראשות השר כחלון והמנכ"ל שי באב"ד ומשרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ והמנכ"ל אביגדור קפלן, אימצו את עיקרי המלצותינו והבינו כי הפורום פועל למען ערכים רחבים בתחום הכלכלי והחברתי. בתוך כשבוע ימים גובש נוסח אשר עם השנים יחולל 'נטו הצלחה טכנולוגית' של המכללות, התעשייה והמשק הישראלי כולו."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il