TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

לאומי וEIF - (European investment fund) הודיעו על הגדלת ההסכם הראשון מסוגו בישראל להענקת אשראי לחברות חדשניות להיקף של 200 מיליון דולר


בנק לאומי
קובי הבר, ראש החטיבה העסקית-מסחרית: "לאומי ממשיך להוביל בחדשנות פיננסית, והינו הבנק הראשון והיחיד בישראל שחבר לאיחוד האירופי לטובת הגדלת האשראי ושיפור התנאים לחברות חדשניות"

הקרן האירופאית להשקעות - (European investment fund EIF -) - ולאומי, באמצעות לאומיטק והמערך המסחרי בחטיבה העסקית-מסחרית של הבנק, הודיעו היום על אישור הנהלת ה-EIF על המשך תכנית הערבויות להעמדת אשראי לחברות הייטק וחברות middle market העוסקות בתחומי החדשנות, והגדלת סכום הקרן ל-200 מיליון דולר.


תכנית זו, המתקיימת במסגרת יזמת ""InnovFin הנתמכת ע"י הנציבות האירופית היא חלק מתכנית הורייזן 2020, תכנית הדגל של האיחוד האירופאי לקידום מחקר וחדשנות, עליה חתומה ממשלת ישראל. ההסכם המקורי, הראשון מסוגו בישראל, נחתם עד לחודש מרץ 2018 ואפשר לקבוצת לאומי להציע לחברות ההייטק וכן לחברות המקדמות חדשנות, מימון נוסף בגיבוי ה-EIF, ובתנאים מועדפים בהיקף כולל של 100 מיליון דולר.


לאור הצלחת התוכנית, ויכולתה להנגיש אשראי לעסקים בתחומי החדשנות, הוחלט עתה על הגדלת הסכום ב-100 מיליון דולר נוספים והארכתה בשנתיים וחצי נוספות – עד לחודש ספטמבר 2020. בכוונת קבוצת לאומי למנף את הגדלת הסכום לטובת העמקת המימון הן לחברות הייטק והן לחברות middle market נוספות בעלות מרכיב חדשני בפעילותן.


תכנית הערבויות מיועדת לעסקים בהם מועסקים עד 500 עובדים, ובמסגרתה יכול עסק העומד בקריטריונים ליהנות מאשראי בתנאים מועדפים עד גובה של 8 מיליון דולר.
במהלך השנה וחצי האחרונות בוצעו והושלמו במסגרת התכנית עשרות עסקאות, בסכום של כ-60 מיליון דולר כאשר עשרות עסקאות נוספות נמצאות בשלבי ביצוע שונים ויושלמו עד למועד סיום התכנית ומיצוי סכום הערבויות. בין החברות שקיבלו הלוואות במסגרת התוכנית עד כה ניתן למנות חברות הייטק כמו: אינפינידט המפתחת מערכות אחסון, סלנו תקשורת - ספקית של שבבים וטכנולוגיית תוכנה והייקון מערכות המפתחת מכונות דפוס לחיתוך ויצירה אוטומטית של קווי קיפול. כמו כן, חברות middle market כמו: רייקול גבישים העוסקת בפיתוח, ייצור (חיתוך, ליטוש וציפוי) ושיווק גבישים אופטיים למערכות לייזר ולמוצרים אופטיים מגוונים חברות ואקוויז טכנולוגיות מים חכמות – עוסקת בפיתוח ויישום פתרונות מתקדמים לטיפול במים ושפכים עבור מפעלי תעשייה ורשויות מוניציפאליות אשר קיבלו הלוואות לטובת האצת מרכיב החדשנות בעסק והאצת הצמיחה. כל החברות שקיבלו אשראי מהקרן נהנו מהתנאים המיוחדים שמאפשר שיתוף הפעולה.


ה-EIF, שמוחזק בחלקו על ידי ה-EIB (European Investment Bank), מוגדר כבנק פיתוח אזורי, ובהתאם להוראות באזל 2 ניתן להקצות בגין החשיפה אליו 0% הון, דבר שיאפשר ללאומי להגדיל את היצע האשראי למגזר ההייטק ובו בעת לשפר את יחס הלימות ההון.


קובי הבר, ראש החטיבה העסקית מסחרית בלאומי, ויו"ר לאומיטק: "כבנק המוביל בכל תחומי החדשנות, ממשיך לאומי להוביל גם בחדשנות בתחומי המימון ובשיתופי פעולה עם גורמים ישראליים ובינלאומיים המקדמים חדשנות והייטק. היינו הראשונים, ובינתיים גם היחידים, בישראל, שחברו לאיחוד האירופי לטובת הגדלת האשראי ושיפור התנאים לחברות חדשניות, והמשך התכנית יאפשר לעוד ועוד סטארטאפים וחברות המקדמות חדשנות, ליהנות מתנאי מימון אטרקטיביים במיוחד, להמשיך את תנופת הצמיחה וההתפתחות של החדשנות הישראלית ואת התבססות תעשיית ההייטק המקומית בחוד החנית של החדשנות העולמית״.
מנכ"ל EIF פייר לואיג'י ג'ילברט: "אני שמח מאוד על הכפלת ערך הסכם ה-INNOVFIN SME הראשון מסוגו עם בנק לאומי. בתור שחקן מפתח בזירת החדשנות, לאומי כבר סייע לחברות חדשניות לצמוח ולפתח מוצרים חדשים תחת ההסכם המקורי, ואנו סמוכים ובטוחים שיחד – 200 מיליון הדולר של תמיכה יניבו הטבות ארוכות טווח לחדשנות ועסקים בצמיחה שלהם צורך במימון".


מנכ"לית לאומיטק, יפעת אורון, אומרת כי תכנית המימון המשותפת עם EIF תורמת להמשך הצמיחה של ענף ההייטק הישראלי. "זמינות הכסף היא אחד התנאים ההכרחיים לשגשוגה של התעשייה ולהמשך צמיחתה, ובאמצעות המיזם המשותף, אנחנו מצליחים להעמיד לרשות הגופים הממומנים הלוואות בתנאים אטרקטיביים בהרבה מכל אפשרות אחרת העומדת לרשותם״, אומרת אורון.

אודות InnovFin SME Guarantee
InnovFin SME Guarantee מספקת ערבויות וערבויות – כנגד חוב בטווח של 25,000 ועד 7.5 מיליון אירו, על מנת לשפר גישה למימון חוב לעסקים קטנים ובינוניים בתחום החדשנות. התוכנית מופעלת ע"י קרן ההשקעות האירופאית של האיחוד, ומיושמת דרך מתווכים פיננסים (בנקים ומוסדות פיננסים) במדינות החברות ב- EU או בקשרים עם הארגון. במסגרת התוכנית, המתווכים הפיננסים יבוטחו ע"י ה- EIF כנגד חלק מההפסדים שנגרמו במימון החוב.InnovFin SME Guarantee היא חלק מ- InnovFin-EU Finance for Innovators, הרחבה חדשה של קו המוצרים של EIB Group (כוללEIF ו – EIB ) להקל על גישה למימון לעסקים העוסקים בחדשנות. המעבר הוא בתמיכת הגיבוי הפיננסי של האיחוד האירופאי תחת המכשיר הפיננסי Horizon 2020.


אודות EIF
קרן ההשקעות של האיחוד האירופאי EIF היא חלק מה- European Investment Bank Group. מטרתה המרכזית היא לתמוך בעסקים בינוניים, קטנים ומיקרו (SMEs) ע"י מתן סיוע לעסקים אלו בקבלת גישה למימון. EIF מעצבת ומפתחת הון סיכון וצמיחה, ערבויות ומכשירי מיקרו-פיננסים המותאמים ספציפית לנישת השוק המיועדת. בתפקידה זה, EIF מאמצת יעדים של האיחוד האירופאי לתמיכה בחדשנות, מחקר ופיתוח, יזמות, צמיחה ותעסוקה. ל – EIF שווי מוערך של סך כל ההתחייבויות לקרנות נאמנות פרטית של מעל 8.8 מיליארד אירו בסוף 2014. עם השקעות במעל 500 קרנות, EIF היא שחקן מוביל בשוק הון סיכון האירופאי בזכות היקף ונפח ההשקעות של הקרן, בייחוד בהיי-טק ושלבי פיתוח ראשוניים. פורטפוליו מימון הערבויות של EIF הסתכם בסך של מעל 5.6 מיליארד אירו במעל 350 פרויקטים בסוף 2014, מה שממקם את הקרן כשחקן ראשי במתן ערבויות לעסקים קטנים ובינוניים באירופה, וכמובילה כערב בתחום המיקרו-פיננסים.


אודות לאומיטק:
לאומיטק, חברה בת בבעלות מלאה של בנק לאומי, הוקמה מתוך הבנה כי על מנת לתמוך בתעשיית ההייטק הישראלית ולסייע לה לצמוח, לשגשג ולפרוץ גבולות, יש צורך גם בפריצת גבולות הבנקאות המסורתית ובהתאמתה לדפוסי העבודה הייחודיים לתעשייה זו. מתוך תפיסה זו, גיבשה לאומיטק דרכי עבודה ושירותים המותאמים באופן ייחודי לחברות ההייטק הישראליות בארץ ובחו"ל, תוך שהיא ממקדת את היכולות של קבוצת לאומי עבור אותן חברות ומספקת להן מעטפת שירותים כוללת, לרבות אשראי ומימון, השקעות ושיתופי פעולה, מוצרים ושירותים ייחודיים ופלטפורמה בינלאומית. מאז הקמתה, בשנת 2014, הובילה החברה מאות רבות של עסקאות מימון בענף, ביניהן גם עסקאות רבות המשלבות מימון לחברות הייטק ישראליות שמרכז הכובד בפעילותן נמצא בארה"ב, ובבריטניה, השיקה שורה של מוצרים ושירותים ייעודיים לחברות הייטק ויצרה שיתופי פעולה אסטרטגיים רבים. תוצאות החברה מלמדות על גידול של עשרות אחוזים בפעילות הפיננסית של קבוצת לאומי מול תעשיית ההייטק. החברה מנוהלת ע"י יפעת אורון, ויו"ר הדירקטוריון שלה הוא קובי הבר, ראש החטיבה העסקית-מסחרית בלאומי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il