TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אופנהיימר: קרן סל בין השורות


אופנהיימר
המלצת השקעה במניות סחר מקוון ואינטרנט בשווקים המתעוררים (EMQQ)

זה לא סוד גדול שתחומי האינטרנט והסחר המקוון נמצאים בתנופה אדירה. זה גם לא סוד שתעשיות שלמות רואות את המודל העסקי שלהן מתפורר בעקבות התחרות מצד ערוצי הקמעונאות באינטרנט, ונאלצות להמציא את עצמן מחדש במקרה הטוב או להיעלם במקרה הרע. סוד קטן מאוד הוא שהשקעה בשווקים המתעוררים מהווה, ברוב המקרים, פוטנציאל צמיחה גדול בהשוואה לשווקים המפותחים, ביחד עם רמת סיכון גבוהה יותר. שילוב ה"סודות" האלה מעלה רעיון השקעה מעניין – השקעה בחברות האינטרנט שפועלות בשווקים המתעוררים.

קרן הסל Emerging Markets Internet & Ecommerce ETF (סימול: EMQQ), מטעם חברת Big Tree Capital, מאפשרת חשיפה למניות בתחומי האינטרנט והסחר המקוון שפועלות בשווקים המתעוררים. הקרן הוקמה לפני כ-3 שנים והיא מנהלת נכסים בהיקף של כ-380 מיליון דולר, עם היקף מסחר ממוצע של כ-140,000 מניות. דמי הניהול של הקרן עומדים על 0.86% בשנה. הקרן מאפשרת חשיפה ל-43 חברות בתחומי האינטרנט המסחר המקוון הפועלות בשווקים מתעוררים (Emerging Markets) או בשוקי סְפָר (Frontier Markets), כאשר לפי הגדרת הקרן, נכללות בה רק חברות שמניבות 50% לפחות מהכנסותיהן משווקים אלו. אגב, הקרן לא קובעת שחברות אלו צריכות להיות רשומות בשווקים המתעוררים או להיסחר בבורסות שלהן ולכן, יש בקרן נציגות גם לחברה גרמנית (Rocket Internet) ותיאורטית, יכולה להיות נציגות לחברות ממדינות מפותחות אחרות.


באופן לא מפתיע, האחזקות הגדולות של הקרן הן חברות מובילות ברמה הגלובאלית, שמוכרות היטב גם למשקיעים שאינם ממוקדים במדינות המתפתחות. האחזקה הגדולה ביותר של הקרן היא של ענקית ה-eCommerce הסינית Alibaba (סימול: BABA, כ-9.3%%), אימפריה עולמית של קמעונאות האינטרנט בעלת שווי שוק של כ-450 מיליארד דולר, הנמנית במקום השביעי מבין כל החברות הציבוריות בעולם במונחי שווי שוק. האחזקה השנייה בגודלה של קרן EMQQ היא בחברת Tencent (סימול: 700 HK, כ-8.9%), חברת אינטרנט, מדיה וגיימינג, שמפעילה בין השאר את הרשת החברתית הגדולה בסין, ביחד עם אפליקציות מסרים ומסחר באינטרנט. האחזקה השלישית בגודלה היא בחברת Baidu (סימול: BIDU, כ-7.6%), גם היא חברה סינית, מפעילת מנוע החיפוש הגדול במדינה.


עם זאת, הקרן מבצעת עדכון חצי שנתי ומגבילה בו את האחזקה המקסימאלית בחברה מסויימת ל-8% (לאחר העדכון משקל זה יכול כמובן לעלות ותלוי בביצועים היחסיים של המנייה). לכן, להוציא מספר חברות ענק שמוכרות היטב, הקרן גם מאפשרת חשיפה לא מבוטלת לחברות שפחות מוכרות למשקיע הממוצע. כך לדוגמה, כ-4.7% וכ-4% מהקרן מושקעים בחברות Yandex הרוסית (סימול: YNDX) ו-Naver הקוריאנית, שתי המקבילות של Google כמפעילות מנוע החיפוש המרכזי והפופולרי ביותר במדינות אלו.


חברת MercadoLibre (סימול: MELI, כ-3.9% מהקרן) היא חברת מסחר אלקטרוני ארגנטינאית, בעלת כ-175 מיליון משתמשים במדינות אמריקה הלטינית, כמו ברזיל, ארגנטינה, מקסיקו ו-וונצואלה. חברה מעניינת נוספת היא NCSOFT (סימול: 036570 KS, כ-3.8% מהקרן), מפתחת משחקי וידאו מקוריאה, שמתמחה במשחקי אונליין. אנו מאמינים כי יתרון מרכזי של קרן EMQQ הוא במבנה מפוזר יחסית ובכך שהיא מאפשרת חשיפה לחברות ענק בתחומי האינטרנט והסחר המקוון, ביחד עם חברות שעוברות מתחת לרדאר של "המשקיע הממוצע". החשיפה הגיאוגרפית הגדולה ביותר של הקרן היא לסין (כ-64%), כשאחריה קוריאה (כ-12%), רוסיה (כ-8.5%) ודרום אפריקה (כ-8%). בשנה האחרונה הקרן החזירה תשואה של כ-53%, גבוהה משמעותית ממדדים כלליים של השווקים המתעוררים (ר' גרף).

תשואת הקרן EMQQ לעומת מדד ה-MSCI Emerging Markets (MXEF) – שנה אחרונה (המחירים מנורמלים ל-100 בתחילת התקופה)

אנו מאמינים כי החברות הפעילות בתחומי האינטרנט וה-ecommerce במדינות המתפתחות נהנות ממספר יתרונות. ראשית, חברות אלו פעילות במדינות עם פוטנציאל עצום, עם אוכלוסיה גדולה מאוד ופוטנציאל צרכני ענק – לפי הערכות, בשנת 2025 היקף הצריכה בשווקים המתעוררים יסתכם בכ-30 טריליון דולר, כ-47% מהצריכה העולמית, זאת לעומת כ-32% בשנת 2010. במקרה של הצלחה, הפעילות המקומית מספקת לחברות אלו עוגן משמעותי של הכנסות ורווחים, אותו ניתן לנצל כדי להתרחב גלובאלית - Alibaba לדוגמה יכלה לנצל את הרווחים האדירים שיצרה בשוק הסיני על מנת להשקיע בחדירה לשווקים גלובאליים אחרים ולהפוך למובילה עולמית בשוק הסחר המקוון.


יתרון נוסף הוא העובדה כי בחלק מהמדינות, התערבות רגולטורית-ממשלתית מקטינה מאוד את התחרות. כך לדוגמה, כידוע היטב, חברות האינטרנט המובילות Google ו-Facebook אינן פעילות בסין, ובכך מותירות מקום לצמיחה עבור חברות מקומיות מקבילות. כמובן שהתמקדות בחברות משווקים מתעוררים אינה חפה מסיכונים. ניתן לטעון שהחיבוק הרגולטורי-ממשלתי שמקבלות חברות האינטרנט והסחר המקוון במדינות המוצא הוא בעצם "חיבוק דב", בכך שהוא לא מתרגל את החברה בתפקוד בסביבה תחרותית מאתגרת ולכן, קיים סיכוי שהחברה תתקשה להתחרות בשוק החופשי, כשתצטרך לעשות כן. בנוסף, חברות האינטרנט בשווקים המתעוררים בהחלט מושפעות מהמחזור הכלכלי במדינות אלו וחשופות גם לגורמי סיכון נוספים שנכונים להשקעה בשווקים המתעוררים, כמו שינויים בשערי מטבע, כללי חשבונאות ונהלי ממשל תאגידי, סיכונים פוליטיים וגיאו-פוליטיים ועוד.

למרות גורמי הסיכון לעיל, אנו מאמינים כי קרן הסל EMQQ מספקת חשיפה אטרקטיבית לתחום האינטרנט והסחר המקוון בשווקים המתעוררים, תחומי צמיחה הנמצאים בתנופה אדירה, עם פוטנציאל ניכר להמשך התרחבות בשנים הקרובות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il