TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה בכנס המיסים של Deloitte


אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה
"בתוך 5 שנים תתקדם כלכלת ישראל מהמקום ה- 21 בעולם ל- 15 ביחס לתמ"ג לנפש"
רו"ח יגאל דור: "לאור פוטנציאל השינוי הנובע מרפורמת המס של טראמפ, חברות ישראליות שפועלות בארה״ב במישרין או על ידי חברות בנות, חייבות לבחון מחדש את מודל הפעילות ואסטרטגיית המס שלהן"

"מדינת ישראל מבחינת תמ"ג לנפש היא כלכלה שמדורגת במקום ה- 21 בעולם, נושקת כמעט ל- 40 אלף דולר תמ"ג לנפש. זה נתון בלתי נתפס בהתחשב בכך ש- 40% מהאוכלוסייה שלה, לא נמצאת עדיין בתפוקה מלאה, שזה גם יתרון. לפי היעדים שלנו ולפי הקצב הנתון, תוך 5 שנים תתקדם כלכלת ישראל מהמקום ה- 21 בעולם ל- 15 ביחס לתמ"ג לנפש", כך אמר היום אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה בכנס "תום שנת המס - מיסים חשבונאות ומעבר" של פירמת הייעוץ וראיית החשבון Deloitte, שהתקיים ב- lago בראשון לציון.

"מדינת ישראל נמצאת בשפל של 37 שנים ברמת האבטלה, שנכון להיום עומדת על 1 אחוז. קיים מחסור בכח אדם, אבל זה סימפטום של בעיה טובה. את שנת 2016 סיימנו עם צמיחה של מעל 4 אחוז, אחת הגבוהות בעולם המערבי. כמו כן, הייצוא הישראלי צמח בלמעלה מ-6 אחוז, ואנחנו צפויים השנה לחצות את רף היצוא של 100 מיליארד דולר", הוסיף כהן.

עוד ציין אלי כהן כי: "לפני 20 שנה החברות הגדולות בעולם במונחי שווי שוק היו חברות גז ונפט, לדוגמא חברת "בריטיש פטרוליום", חברת "אקסון" ואחרות. מתוך 10 החברות הגדולות בעולם, 7 מתוכן היו חברות גז ונפט, היום נשארה רק אחת- "אקסון", וגם זה לא לאורך זמן. זאת, עד שתגיעה חברת טכנולוגיה נוספת עם פיתוח כזה או אחר, שתדחוק גם את "אקסון" מחוץ לרשימה. כלומר, היום העולם הוא טכנולוגי, ובעולם החדש ישראל היא שחקן מפתח. יש מעבר מעולם הנשען על אנרגיה לעולם הנשען על טכנולוגיה ויש לכך השפעות מדיניות. בגלל היותנו מעצמה טכנולוגית, הצלחנו עם השנים לשנות עמדות שונות של מדינות באו"ם. מדינת ישראל היום יכולה לספק מודיעין וטכנולוגיה, שני דברים משמעותיים, ולהערכתי הם גם ישפיעו על העולם בשלושת העשורים הקרובים".

"בכל מדינת ישראל יש כיום כמות סטרטאפים השווה כמעט לכמות הסטרטאפים בכל אירופה. קמים כ- 1,400 סטרטאפים חדשים מדי שנה, 800 נסגרים ויש גידול נטו של 600 סטרטאפים בשנה, ואנו דואגים לייצר מסלול כדי שאפשר להן לצמוח ולהישאר כאן איתנו בישראל", אמר כהן.

כהן הוסיף כי: "כולם בכנסת מדברים על כך שצריך להשקיע יותר בבריאות, חינוך, תרבות ורווחה, ועם זאת, היה נהוג בפרט בכנסת הקודמת לבוא ולתקוף את המגזר העסקי, כאילו שהמגזר העסקי הוא אויב - מי שמצליח, צריך לבדוק מה הוא עשה לא בסדר, וזה צריך להיות בדיוק הפוך. ככל שיוקמו יותר חברות, ככל שתהיה יותר צמיחה, יהיו לנו יותר תקציבים לעשות את הדברים החשובים ולא לחוקק חוקים שאין להם שום השפעה".

"אחד מהדברים שעשינו כדי לחזק את הכלכלה היה שהממשלה הנוכחית הורידה את המס בצורה הכי המשמעותית ביותר ב- 20 השנים האחרונות. הורדנו את מס החברות מ- 26.5 אחוז ל- 23 אחוז. הורדנו את המע"מ ב-1 אחוז, הורדנו את הביטוח הלאומי לעצמאים, פיתחנו את תוכנית "נטו משפחה" במסגרתה הוספנו נקודות זיכוי, ואנו מקדמים עכשיו הפחתת מס למשתכרים בין 11,000 שקל ל- 20,000 שקל. כל זה בסופו של דבר מוכיח את עצמו. אנחנו מפחיתים מיסים ומתמודדים היום עם עודף של מיסים, כלומר הפחתת המיסים מעודדת את הצמיחה במשק. אנחנו לא מסתכלים רק על הכנסות המדינה ממיסים ישירים ממס הכנסה, אלא על התרומה הכוללת שיש לכך למשק, על פיתוח הפריפריה, על ההשפעה על עסקים קטנים ובינוניים, והמדיניות שלנו היא להמשיך ולהפחית מיסים כדי לעודד צמיחה", לדברי אלי כהן.

לדברי רו"ח יגאל דור, שותף מנהל וראש חטיבת הביקורת ב- Deloitte: "השנה האחרונה עמדה בין היתר, בסימן אדפטציה לסביבה העסקית והטכנולוגית הממשיכה להשתנות מסביבנו. הרגולטור והמחוקק מנסים להתאים את עצמם לקצב הפעילות המסחרר בעולם העסקי החדש, עם ועדות, הקלות וגופים חדשים שיאפשרו לחדשנות הישראלית לדהור קדימה. צעד משמעותי בכיוון הוא ההמלצות המסתמנות של ועדת האוזר-לוין להקמת הבורסה לחברות קטנות ובינוניות, שתאפשר לחברות היי-טק וסטרטאפים נגישות להון באמצעות הנפקת אקויטי או בעיקר חוב, מבלי לכבול את עצמן ל-valuation התחלתי. הסיכון בהשקעה זו אמנם גבוה, אך ניסיון העבר מלמד כי שווה להאמין בסטארט-אפים הישראליים. הבורסה החדשה היא חלק ממהלך שלם שנועד להקל על פעילות חברות הטכנולוגיה ולהתאים את הרגולציה לצרכי חברות אלו, כגון מתן האפשרות לחברות טכנולוגיה לדווח לפי כללי החשבונאות האמריקניים, ליהנות מתמריצי מס שונים, ועוד. אלו צעדים משמעותיים ל-ecosystem החדשנות המקומי, שבתורם עשויים להפוך את הבורסה החדשה למרכז פיננסי בינלאומי שיחבר ישירות בין חדשנות ישראלית לבין משקיעים וחברות מרחבי העולם".

"כמו כן, קשה להתעלם מהשינויים הדרמטיים בעולמות המיסוי הבינלאומי. בנוסף לרפורמת המס שמציע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יש כוונה להטיל מס עקיף על חלק מהתשלומים הבין חברתיים של חברות אמריקאיות לחברות זרות, באופן הנוגד תפיסות מחירי העברה ואסטרטגיות מס מקובלות. הדבר עלול להגדיל משמעותית את נטל המס של החברות הרב לאומיות שמבוססות בארה"ב. לאור היקף ועומק פוטנציאל השינוי של הרפורמה, חברות ישראליות שפועלות בארה״ב במישרין או על ידי חברות בנות חייבות לבחון מחדש את מודל הפעילות, אסטרטגיית המס ומחירי העברה שלהן", מוסיף רו"ח יגאל דור.

עוד ציין דור כי "אי אפשר לסכם את השנה בלי להתייחס למטבעות וירטואליים, בלוקצ'יין ו-ICO. ב-2017 צמח שווי השוק של כלל המטבעות הוירטואליים מכ- 18 מיליארד דולר לכ- 300 מיליארד דולר. מדובר בנסיקה מטורפת, יש יאמרו בועתית של 1500% בשווי השוק תוך פחות משנה, אך כדאי להפריד בין המטבעות הוירטואליים לבין טכנולוגיית הבלוקצ'יין עליה הם מתבססים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il