TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
הכינו את תיק המניות ל"אחרי החגים": מתמקדים בישראל ואירופה
הסיכויים להעלאת ריבית קרובה בארה"ב פחתו יחד עם האינפלציה, אך עדיין קיים סיכוי גבוה להעלאה בדצמבר ■ גרמניה וישראל מעניינות להשקעה מנייתית ■ היצע האג"ח הדולרי בעולם עשוי לרדת אם תצא לפועל רפורמת המיסוי של טראמפ – תומך בהשקעה באג"ח חו"ל ■ הדולר נחלש מול השקל ומחדד את חשיבות הגידור בחשיפה לחו"ל

מניות – לגוון חשיפה לגרמניה וישראל במיוחד עם תחילת עונת הדו"חות
בשבוע שעבר ראינו שינוי מגמה בשוק ההון האמריקאי, כאשר הסקטורים המוטים ריבית, כמו נדל"ן וצריכה בסיסית, שבו למעמד דומיננטי והובילו את העליות – וזאת על רקע ירידת הצפי לעליית ריבית בדצמבר. מניות האנרגיה ממשיכות לתפקד טוב בעקבות עלייה של עוד 4% במחירי הנפט בשבוע האחרון, בעוד שמדד המניות הקטנות ראסל 2000 היה מהמדדים החלשים, לאחר ריצה חזקה מאוד ברבעון האחרון.
אנו בפתחה של עונת הדוחות לרבעון השלישי, כאשר עד כה 32 חברות פרסמו דוחות מתוך S&P500, מתוכן 27 היכו את התחזיות במעל 5%. באופן כללי, האנליסטים צופים לגידול של יותר מ-5% במכירות ולעליה של יותר מ-8% ברווחים. בהקשר לכך חשוב לזכור שדוחות שלושת הרבעונים הראשונים של 2016 היו חלשים יחסית, כך שההשוואה בהחלט מטיבה עם החברות ברבעון הנוכחי.

בשלב זה ניתן להסיק מסקנות ראשונות בעיקר מסקטור הבנקים, רוב הבנקים הגדולים הציגו דוחות טובים (תומך בהמלצתנו לסקטור זה) כאשר בולטת מגמה של הגדלת הפרשות לחובות מסופקים בתחום כרטיסי האשראי, מה שעלול להעיד על כך שהבנקים חושבים שהצרכנים לא יוכלו להמשיך להגדיל את הצריכה הפרטית בקצב אליו הורגלנו. באירופה, הדוחות הכספיים עדיין לא פורסמו, אך גם שם, הרבעון צפוי להיות בעל נתונים מרשימים.

שווקי המניות הגלובליים זוכים לתמיכה מצמיחה כלכלית טובה כמעט בכל האזורים הגיאוגרפיים בעולם, אינפלציה נמוכה ותוואי עליית ריבית מוגבל. רמות האופטימיות נמצאות בשיא - ועלויות ההגנה בשפל. המניות נראות כרגע כאפיק ההשקעה עם הפוטנציאל הגבוה ביותר – כאשר ישראל וגרמניה מעניינות יותר מארה"ב, הודות למכפילי הרווח, ההון והריבית הנמוכה.

הסקטור הפיננסי מתפקד היטב גם בשוק המקומי, בעיקר חברות הביטוח – שהתחזקו מאז העלתה המפקחת על הביטוח את האפשרות שחברות הביטוח יחלקו דיבידנדים. השוק המקומי מושפע גם מהמניות הדואליות שנהנות מהעליות בחו"ל (כמו טאואר וחברות טכנולוגיה אחרות). נציין את מדד SME60 שנהנה מאוד מהמגמה הזו לאור ריבוי מניות הביוטק הנכללות בו אשר נהנות מהמומנטום בחו"ל.

אג"ח – להגדיל אג"ח חו"ל כדי להיערך למחסור עתידי אפשרי
המרווחים באיגרות החוב הקונצרניות הדולריות בלטו לחיוב בחודש האחרון, גם בימים של עליית תשואות וגם בימים של ירידת תשואות. האפיק של אג"ח חו"ל דולרי זוכה בשבועות האחרונים לתמיכה משני כיוונים מפתיעים:

רפורמת המס של טראמפ. בעוד שכיום הוצאות הריבית של החברות על האג"ח מוכרות לצרכי מס ומשמשות תמריץ להנפקה, הטבה זו עתידה להצטמצם במסגרת הרפורמה של הנשיא טראמפ, בין היתר כדי למנוע מחברות להשאיר רווחים מחוץ לארה"ב. התוצאה צפויה להיות פחות הנפקות בעקבות יישום הרפורמה הזו, מה שעשוי ליצור בפועל מחסור לאור הגידול בביקוש לאג"חים קונצרנים דולריים.
באחרונה יש לא מעט הנפקות גדולות, אך הן נמוכות מהדרוש לנוכח הביקוש בשוק. הסכומים המגויסים נמוכים מהפדיונות ומהיקפי הרכישה החוזרת שהחברות האמריקאיות מבצעות לאיגרות חוב ישנות שהונפקו בריביות גבוהות יותר מהיום.
לאור זאת, הגדלת החשיפה לאפיק זה נראית כיום כצעד השקעתי נכון. התחזקות השקל מול הדולר ורוב המטבעות בתקופה האחרונה מדגישה את חשיבות גידור החשיפה המטבעית.

בשוק המקומי, אנו ממשיכים להמליץ לטייב את התיק הקונצרני ולעבוד לדירוגים גבוהים יותר. למרות שאין צפי לעליית ריבית שעשוי לפגוע בדירוגים הנמוכים, העובדה שהם בשפל כל הזמנים מגדילה את רמות הסיכון בהם.

תיק השקעות – עדיין יותר שקלים, יותר מניות
למרות העלייה במדד, אנו נכנסים לתקופה שמתאפיינת לרוב במדדי מחירים נמוכים (עד חודש מרץ), כך שאנו מעריכים שעדיין רוב המשקיעים ישמרו בתיק ההשקעות על רכיב שקלי גבוה יותר מרכיב צמוד. התופעה הזו אינה ייחודית לישראל וגם בהנפקת הענק שמתכוננת בארה"ב השבוע לאג"ח ממשלתי צמוד ב-5 מיליארד דולר הביקושים לא מרקיעי שחקים.

למרות היעדר הצפי לעליית ריבית בישראל, איננו מאריכים את תיק ההשקעות למח"מ ארוך מ-3.5-4שנים, וזאת כתוצאה מתלילות עקום התשואות המקומי. במלים אחרות, לנוכח התשואות הארוכות הנמוכות בישראל ובעולם, גדלה ההסתברות לתנודתיות גבוהה יותר בחלק הארוך ולפיכך אנו מעדיפים שלא להיות שם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il