TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אופנהיימר: קרן סל בין השורות


אופנהיימר
חשיפה לשיקום נזקי הסופות בארה"ב

אנו מציגים רעיון השקעה בקרן סל iShares US Home Construction ETF (סימול: ITB), המספקת כלי החשיפה לתהליכי השיקום הצפויים לאזורי ארה"ב שנפגעו כתוצאה מסופות קשות במהלך החודש הנוכחי. קרן סל זו הושקה ב-2006 ומנהלת נכסים של כ-1.5 מיליארד דולר עם מחזור יומי ממוצע של כ-90 מיליון דולר. מתחילת השנה השיגה קרן ITB תשואה של כ-28%, ביצועי יתר לעומת מדד ה-S&P500 וכן לעומת קרן הסל המתחרה SPDR S&P Homebuilders ETF (קרן סל: XHB). בעדכון זה אנו מספקים רקע על מבנה קרן הסל ITB ותובנות המסבירות את יתרונות ההשקעה בה, כולל התייחסות לנושא התמחור ברמת אחזקות הקרן.

החודש החולף היה סוער במיוחד בארה"ב, לאו דווקא בשווקים הפיננסיים, אלא דווקא במובן המילולי. בטווח זמן של פחות משבועיים פגעו בחופי המדינה שתי סופות קטלניות במיוחד – סופת הארווי שפגעה בעיקר בטקסס וסופת אירנה, שתקפה את חופי פלורידה. שתי הסופות הוגדרו בקטגוריית חומרה הגבוהה מסופת קתרינה, הסופה הקשה ביותר בהיסטוריה המודרנית של ארה"ב, שגרמה בשנת 2005 לכאלפיים הרוגים ולנזקים של למעלה מ-100 מיליארד דולר.

נראה כי מאז הטרגדיה של קתרינה הסיקו האמריקאיים לקחים ופינו בעוד מועד מיליוני תושבים, אם כי עדיין מדובר במניין הרוגים הקרוב ל-200 איש. ואולם, הנזק הכספי המשותף שנגרם כתוצאה משתי הסופות כבר עלה מעל הנזק הכולל של קתרינה. כמובן, בשלב זה עדיין מוקדם לסכם את מלוא הנזק, אך לפי הערכות ראשוניות ולא רשמיות עלולות שתי הסופות להגיע למקום השלישי (במקרה של הארווי) והרביעי (במקרה של אירמה) בדירוג הסופות "היקרות" בתולדות ארה"ב והעולם כולו, עם נזק מוערך בסך של כ-70 מיליארד דולר ושל כ-60 מיליארד דלר בהתאמה.

הריסות והצפות של מאות אלפי בתים במספר מדינות בארה"ב, בעיקר בטקסס ובפלורידה, יצריכו תהליכי שיקום מאסיביים בחודשים הקרובים. תהליכים אלה עשויים להוביל להתאוששות בפעילות הבניה בארה"ב, ובכך צפויים להטיב עם מגמות הצמיחה בכלכלת ארה"ב, ועם מספר תחומים ספציפיים הקשורים לתחום הבניה והשיפוצים. באופן טבעי, כמו לאחר כל משבר מחפשים המשקיעים הזדמנויות השקעה הטמונות בתהליכי השיקום של חופי ארה"ב, הן בקרב המניות והן בקרב קרנות סל.

שתי קרנות הסל הפופולריות שמספקות חשיפה לתחום הבניה הנן SPDR S&P Homebuilders ETF (סימול: XHB) ו-iShares US Home Construction ETF (סימול: ITB). שתיהן הושקו בשנת 2006, שנה לאחר סופת קתרינה שהובילה גם אז להתעניינות המשקיעים במגזר הבניה. שתיהן מנהלות היקף נכסים דומה של כמיליארד דולר, ושתיהן גם נושאות דמי ניהול קרובים, כ-0.35% במקרה של XHB ו-0.43% במקרה של ITB. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הרכב הנכסים של שתי הקרנות הנו שונה, והדבר משפיע גם על נתוני התשואה.

קרן סל ITB של בלקרוק מתמקדת בעיקר בחברות בניה בארה"ב, כאשר כ-65% מסך אחזקותיה שייכות לתת-סקטור זה. הדבר גורם לריכוזיות מסויימת במבנה אחזקות הקרן, כאשר חמש האחזקות הגדולות (כולן חברות הבניה המובילות בארה"ב) אחראיות על כמחצית משווי קרן ITB. כ-15% מאחזקות הקרן שייכות לתחום חומרי הבניה, תחום תחרותי הרבה יותר, כ-9% לתחום עיצוב הבית והשאר – לתחומי נישה, גם כן בעלי תחרות רבה. לעומת זאת, קרן XHB של State Street מתאפיינת במבנה אחזקות מפוזר יותר, כאשר אף מניה אינה עולה על 5% מהיקף הנכסים הכולל, אך הדבר גורם גם לנתח גדול יותר מאשר ב-ITB של חברות קטנות וחלשות יותר מבחינת המודל העסקי. במבנה אחזקות קרן XHB, מקבל תחום הבניה נתח של כ-33% בלבד, כ-31% משווי הקרן שייך לתחום חומרי בניה, כ-12% - לתחום רשתות קמעונאיות לעיצוב ביית, כ-9% - לתחום רשתות השיפוץ, כאשר כ-15% הנותרים שייכים למגוון תחומי קמעונאות של אביזרים ביתיים שונים. אך למעשה מרבית השווי של XHB שייך לתחומים תחרותיים במיוחד, שסובלים לאחרונה מתחרות עזה מערוצי האינטרנט, במיוחד מצד ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון.קום (AMZN).

מצב זה מהווה את הסיבה העיקרית לביצועי חסר ניכרים של קרן XHB הן לעומת קרן הסל המתחרה ITB והן לעומת מדד ה-S&P500 הרחב. בשנתיים האחרונות עלה מחירה של קרן XHB בשיעור זעום של 3% בלבד, בעוד שקרן ITB המתחרה הוסיפה כ-21%. גם מתחילת השנה הנוכחית הציגה XHB ביצועי חסר לעומת קרן ITB, שעלתה בכ-14%, אמנם מעל קצב העליה במדד המניות הרחב, אך כמחצית להתשואה של 26% של קרן ITB. מתחילת 2015 הציגה קרן ITB עליה של כ-35%, תשואה גבוהה כמעט פי שלוש מביצועי קרן XHB המתחרה (ר' גרף):

קרן ITB מחזיקה בהיקף נכסים של כ-1.5 מיליארד דולר, ומחזיקה ב-45 מניות, כאמור בעיקר בחברות הבניה בארה"ב. האחזקות הגדולות של הקרן הנן DR Horton (סימול: DHI, כ-12% מנכסי הקרן), Lennar (סימול: LEN, כ-10% מנכסי הקרן), NVR (סימול: NVR, כ-9% מנכסי הקרן), PulteGroup (סימול: PHM, כ-7% מנכסי הקרן) ו-Toll Brothers (סימול: TOL, כ-6% מנכסי הקרן), חמש חברות הבניה למגורים הגדולות בארה"ב, וכן שתי רשתות מובילות של שיפוץ ועיצוב ביתי שנהנות מחסינות מפני תחרות מול אמזון.קום - Home Depot (סימול: HD, כ-4% מנכסי הקרן) ו-Lowes Companies (סימול: LOW, כ-3% מנכסי הקרן).


הקרן נושאת דמי ניהול שנתיים של 0.43%, עם מחזור מסחר יומי גדול של כ-90 מיליון דולר. למרות שקרן הסל ITB הציגה ביצועים חזקים לאורך שנים, וגם מתחילת השנה הנוכחית, ניתן לצפות להמשך המגמה החיובית, לאור ההאצה הצפויה בפעילות מגזר הבניה עקב שיקום האזורים הרחבים שנפגעו מהסופות האחרונות בארה"ב. כפי שניתן לראות בטבלת ריכוז אחזקות קרן ITB, מרבית המניות נסחרות גם ברמות תמחור נמוכות יחסית לממוצע של מדד ה-S&P500.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il