TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

טבע ו-Mount Sinai Health System בוחנים מודלים חדשים להפחתת עלויות ומורכבות טיפול במטופלים מרובי מחלות כרוניות


לוגו טבע
יוזמה חדשה מציעה פתרונות ניתנים למינוף לשיפור טיפול במטופלים מרובי מחלות כרוניות
שני גופים מובילים מהמגזר הפרטי הודיעו היום על הקמת שותפות ליצירת פתרונות הניתנים למינוף במטרה לשפר את חיי המטופלים ואת שירותי מערכת הבריאות הניתנים לחולים עם מחלות כרוניות מרובות.

ההכרזה התקיימה בפני קהל של אישים מובילים בתחום שירותי הבריאות, שהתכנסו בפגישת הפסגה של הפורום הכלכלי העולמי (WEF) לבחינת ההשפעה של פיתוח בר-קיימא (World Economic Forum’s Sustainable Development Impact Summit). הפגישה, שהתקיימה כחלק הפסגה, התקיימה כדי לקרוא לפעולה בנושא טיפול במחלות כרוניות מרובות (Multiple Chronic Conditions או MCC), נושא בעל חשיבות הולכת וגדלה, המהווה איום ממשי למערכות בריאות ברחבי העולם ואינו זוכה למענה במסגרות הקיימות. מצב של מחלות כרוניות מרובות מוגדר כאשר חולה סובל משתי מחלות כרוניות או יותר, ומהווה נטל הולך וגובר עבור המשפחה והקהילה התומכת. כיום אחד מכל שלושה אנשים מבוגרים, ושניים מכל שלושה מעל גיל 65, סובלים משתי מחלות כרוניות או יותר במקביל.

מחלות כרוניות מרובות הן בעיה המקיפה תחומי מחלות רבים ומשפיעה על חולים, קהילות ומערכות בריאות בדרכים שונות. המחלות העיקריות המגבירות את שיעורי התמותה והתחלואה במדינות בעלות הכנסה גבוהה כוללות מחלת לב איסכמית (IHD), שבץ, סרטן ריאות, דיכאון, סוכרת וכאבי גב וצוואר. במדינות בעלות הכנסה בינונית-נמוכה, המחלות העיקריות כוללות מחלת לב איסכמית, שבץ, סוכרת ודיכאון, וכן מחלות מידבקות כגון שלשולים, וירוס ה-HIV ומלריה.

טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (NYSE ו-TASE: TEVA), חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, ו-Mount Sinai Health System, אחת מקבוצות בתי החולים הגדולות בארצות הברית, פועלות יחד כדי לחשוף נתונים חדשים ותובנות לגבי התערבויות שיכולות לספק מענה לצרכים של אנשים החולים במספר מחלות כרוניות. אחד מהיסודות שעליהם מושתתת יוזמה זו היא תכנית פיילוט מקומית במרכז המצוינות במכון ארנהולד לרפואה עולמית (Arnhold Institute for Global Health) של בית החולים הר סיני בניו יורק. במסגרת תכנית זו, המרכז ינקוט בגישה טיפולית משולבת המציבה את המטופל במרכז, ובסופו של דבר יבצע את ההתאמות הנדרשות בגישה זו כך שניתן יהיה ליישם אותה על אוכלוסיות גדולות יותר של מטופלים. ד"ר סנדיפקישורה, מנהל שותף Arnhold Institute for Global Health, מוביל את העבודה על מחלות כרוניות מרובות.

דוח חדש שהוצג בפגישה, תחת הכותרת Multiple Chronic Conditions: Global State ("ריבוי מחלות כרוניות: תמונת מצב גלובלית"), ביצע מדידה כמותית של הנטל הבריאותי, הכלכלי והאישי שעמו מתמודדים החולים, משפחותיהם ומערכות הבריאות. הדוח מצא כי עם כל מחלה כרונית נוספת, עלויות הבריאות הכפילו את עצמן ויותר, כך שעלות הטיפול בחולה הסובל מארבע מחלות כרוניות עשויה להגיע לפי 16 יותר מהעלות של טיפול בחולה עם מחלה כרונית אחת בלבד. בנוסף, הדוח העלה כי קיומן של מחלות רבות במקביל מפחית במידה משמעותית את יכולתם של החולים להתמיד בשגרת הטיפול התרופתי, מגביר את הסיכוי להופעת דיכאון ומכביד את העול הטיפולי הנדרש ממשפחות המטופלים ומשירותי הבריאות.

הדוח מצא גם כי על ידי פישוט אפשרויות הטיפול, מיקוד הטיפול סביב שלומו ומצבו הבריאותי הכללי של המטופל בניגוד לטיפול בכל מחלה בנפרד, ובאמצעות ניצול טכנולוגיות משופרות, מערכות הבריאות יכולות להפחית את עלויות הטיפול ובה בעת לשפר את איכות החיים של המטופלים. שינויים מוצעים כוללים את העלאת הפרופילשל רופא המשפחה, מאחר שרופא המשפחה דואג למצבו הכללי ולרווחתו של המטופל ויש לו אפשרות לתאם בין זרועות הטיפול השונות, וליצור צוותים של מומחים המתמקדים במטופל ועובדים יחד בצורה טובה יותר. כתוצאה מכך ניתן יהיה לשפר את אפשרויות הטיפול הביתי, וליצור תרופות לטיפול משולב שיפחיתו את מספר התרופות שהמטופלים צריכים לקחת, וכפועל יוצא גם ישפרו את יכולתם להתמיד בטיפול.

במהלך הפגישה הוצג ההיקף הגלובלי של השפעת ריבוי מחלות כרוניות, משני היבטים – המעמסה הכלכלית הנובעת ממצב זה והעול מבחינת סבל הנגרם לבני אדם. המומחים דנו בשאלה כיצד ניתן להעמיק את ההבנה לגבי האתגרים וצמצום הפערים במודלים הקיימים של מתן טיפול, וכיצד ניתן לקדם פתרונות לטווח הקצר והארוך. המשתתפים הדגישו את חשיבות המודלים של טיפול משולב ומתואם המתמקד במטופל, לעומת מודלים של טיפול המתמקדים בכל מחלה בנפרד. בנוסף, הם הסבירו את יעילותן של פלטפורמות דיגיטליות בשילוב זרועות הטיפול השונות, כדרך להקל את הנטל על המטופלים, משפחותיהם ומערכת הבריאות. המומחים הזהירו מפני עלייה בהוצאות והידרדרות באיכות החיים של המטופלים עם הזדקנות האוכלוסייה הסובלת מריבוי מחלות כרוניות, ועם הנטל הכפול במדינות מתפתחות הסובלות ממחלות מידבקות ארוכות-טווח לצד המחלות הכרוניות.

"כל העדויות מהמחקר שלנו תומכות בעובדה שככל שהאוכלוסייה תמשיך להזדקן, ויותר אנשים צעירים יאובחנו עם ריבוי מחלות כרוניות, העלויות והמורכבות של מערכות הבריאות ימשיכו לגדול בהתמדה", אמר דרק יאך, בעל תואר MBChBMPH ברפואה וכירורגיה ומחבר שותף של המאמר "ריבוי מחלות כרוניות: תמונת מצב גלובלית". "מדובר בבעיה הולכת וגדלה עם השפעה ניכרת על בריאות הציבור, המצדיקה תגובה משמעותית יותר לשילוב פתרונות במערכות הקיימות. זה הזמן לפעול בנחישות וליצור פתרונות מעשיים שיקלו את הלחץ על ממשלות וספקים של שירותי בריאות, כמו גם על המטופלים ומשפחותיהם".

"בעוד האתגרים האישיים עשויים להשתנות ממקום למקום, המעמסה המנטלית, החברתית והכספית שמשפיעה על חולים עם ריבוי מחלות כרונית ועל משפחותיהם היא אוניברסאלית," אמרה איריס בק קודנר, סמנכ"לית קבוצה, שיווק גלובליותקשורת התאגיד בחברת טבע. "אנו מקווים שהיוזמה הזו תעזור לחשוף את הבעיות הייחודיות שעמן מתמודדים המטופלים ואת האפשרות לרכז את הטיפול סביב חיי המטופל, בניגוד לטיפול בכל מחלה בנפרד, באופן שיעזור להם ליהנות מחיים טובים וארוכים יותר".

"מטופלים עם ריבוי מחלות כרוניות, במיוחד באוכלוסיות פגיעות ומוחלשות, משפיעים בצורה משמעותית על מערכות הבריאות שמשרתות אותם", אמר ד"ר פראבג'וט סינג. ד"ר סינג הוא מנהל מכון ארנהולד לבריאות גלובלית ויו"ר המחלקה לתכנון מערכות בריאות ולבריאות גלובלית בבית הספר לרפואה Icahn בבית החולים הר סיני. "באוכלוסיות בעלות הכנסה נמוכה, כמעט אחד מכל שני מטופלים סובל מריבוי מחלות כרוניות. מטרתנו היא לפתח שיטות ומודלים טובים יותר לטיפול בחולים, כדי לשנות את הצפי להמשך החיים של החולים הללו בניו יורק ובכל העולם, ובסופו של דבר ליצור מספיק תנופה כדי לעזור לחולים להיות בריאים יותר לאורך זמן".

הדיון במפגש הפסגה והדוח Multiple Chronic Conditions הציגו אפשרויות להפחתת הנטל על חולים עם ריבוי מחלות כרוניות. להלן כמה מהתחומים האפשריים שניתן לחקור באמצעות שותפויות בין הסקטור הציבורי לפרטי:

• ניהול מספר מחלות במקביל: ההזדמנויות כוללות מודלים חדשניים לרפואה ראשונית המתאמים בין הטיפולים במחלות שונות, וכן יצירת הנחיות שיעזרו לספקים להעריך את מצבם של החולים ולטפל בהם בעזרת אלגוריתמים המבוססים על הסימפטומים.
• פישוט שגרת התרופות: שינוי המינונים כדי להפחית את מספר התרופות שהמטופלים צריכים לזכור – ולקחת – מדי יום, כדי להגביר את השליטה במחלות כרוניות. לדוגמה, ספקים יכולים לשפר את ההתמדה בשגרת הטיפול על ידי מתן מרשמים לתרופות משולבות במינונים קבועים, כאשר מספר תרופות משולבות בגלולה בודדת, ובעזרת טכנולוגיית מעקב דיגיטלי, כמו למשל כדורים המכילים חיישנים המפיקים נתונים שהצוות הרפואי יכול לעקוב אחריהם.
• פתרונות מבוססי-טכנולוגיה: הפיכת הטיפול לנגיש ואישי יותר בעזרת חידושים כגון רפואה דרך הטלפון, ומעקב מרחוק כדי להעניק טיפול לפי דרישה, וכן מחשוב קוגניטיבי להפקת תובנות לגבי תגובות בין-תרופתיות.

פרטים נוספים על המאמר Multiple Chronic Conditions: Global Stateמופיעים בכתובת:http://tevapharm.com/files/docs/Teva_MCC_Report.pdf
למידע נוסף על היוזמות של טבע בתחום האחריות התאגידית, ניתן לבקר באתר:http://tevapharm.com/corporate_responsibility/

אודות טבע
טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ (NYSE & TASE: TEVA) היא חברת תרופות גלובלית המספקת פתרונות בריאות ממוקדי-מטופל באיכות גבוהה המשמשים כ-200 מיליוני מטופלים ב-60 שווקים מדי יום. טבע, שבסיסה בישראל, היא יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, הממנפת את צבר מוצריה הכולל יותר מ-1,800 מולקולות לייצור מגוון רחב של מוצרים גנריים ברוב התחומים הטיפוליים. בתחום התרופות הייחודיות, לטבע יש את הטיפול החדשני המוביל בעולם לטיפול בטרשת נפוצה וכן תכניות מחקר מתקדמות למחלות אחרות של מערכת העצבים המרכזית, כולל הפרעות תנועה, מיגרנה, כאב ותופעות ניווניות, וכן פורטפוליו מוצרים רחב בתחום הנשימה. טבע ממנפת את יכולותיה בגנריקה ובתרופות הייחודיות במטרה לחפש דרכים חדשות לענות על צרכי המטופלים, וזאת על ידי שילוב פיתוח תרופות יחד עם פיתוח תכשירים, שירותים וטכנולוגיות. הכנסות טבע בשנת 2016 הסתכמו ב-21.9$ מיליארד. למידע נוסף על החברה, בקרו באתר www.tevapharm.com.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il