TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

משרד הכלכלה סיים את הקצאת המכסות לייבוא גבינות קשות לשנת 2017


אושר עד, רמי לוי, וויפוד, נטו, סיימן, שופרסל ומצרי תמיר, הם הזוכים בהליך התחרותי ליבוא גבינות קשות לשנת 2017
ההליך התחרותי ליבוא בשר טרי במסגרת מכסות פטורות ממכס לשנת 2017- יוצא לדרך

שר האוצר והכלכלה, משה כחלון: "מדובר במהלך נוסף במסגרת המדיניות שאנו מובילים לפתיחת השוק לתחרות והפחתת יוקר המחייה בישראל. המדיניות הזאת התבררה כאפקטיבית בכל התחומים בהם פתחנו את השוק לתחרות: בבשר, בדגים, בירקות, שמן זית וכעת גם בגבינות. על פי נתוני הלמ"ס בשנה האחרונה מחירי הירקות והפירות ירדו ב3.6%, מחירי המזון ירדו ב1.6%. בנוסף, דו"ח קרן המטבע העולמית האחרון מציין את המדיניות אותה אנו מובילים כגורם להפחתת מחירי המזון והורדת יוקר המחייה. נמשיך במדיניות הזאת בנחישות תוך כדי שמירה על התעשייה הישראלית, החקלאות והחקלאים".
ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה הכריזה על הזוכים במכסות פטורות ממכס ליבוא גבינה קשה ("גבינה צהובה") לשנת 2017.
שר הכלכלה, משה כחלון מציין כי המכסות שחולקו, בהיקף של כ-5,500 טון יעמיקו את המגמה של הגברת התחרות והפחתת המחירים לצרכן בגבינות קשות.
החידוש המשמעותי השנה, מציין השר כחלון, הוא שפתחנו במקביל שני מסלולי תחרות ליבוא גבינות קשות במסגרת המכסות הפטורות ממכס: מסלול לגבינות במעדנייה, ומסלול חדש לגבינות באריזה קמעונאית, הנמכרות על המדפים. כתוצאה מכך, אנו מצפים שהישגים אליהם הגענו בשנה האחרונה בהגברת התחרות ובהפחתת מחירים בגבינה צהובה הנמכרת במעדניות, ישוכפלו גם לתחרות והפחתת מחירים של גבינות צהובות הנמכרות באריזות על המדפים.
מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, ציין כי ההליך התחרותי ליבוא גבינות קשות שמשרד הכלכלה מפעיל בשנה וחצי האחרונה, וכן מכסות הבשר המצונן שחולקו בשנה האחרונה, כבר הביאו להגברת התחרות והפחתת המחירים לצרכן. כך, לשוק הגבינות הצהובות נכנסו מספר מותגים חדשים ברשתות ובחנויות, שמקורם בגבינה מיובאת. נתח השוק של המותג הדומיננטי במעדנייה, ירד מ-65% לסביבות 50%, ולציבור הצרכנים מתאפשר כיום לצרוך גבינה צהובה מיובאת במחירים הנמוכים עד כדי 40% מהמחיר המפוקח. במקביל לכך, מוסיף עמית לנג, גם מחירי הבשר המצונן המיובא זולים בממוצע בכדי כמעט 25% ממחירי הבשר משחיטה מקומית, דבר שאיפשר למשפחות רבות בישראל שנהגו לצרוך יותר בשר קפוא, לעבור לצריכת בשר טרי שהפך זמין וזול יותר מבעבר.
יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה ציין כי טווח המחירים לצרכן, אשר לו התחייבו הזוכים במכסות הגבינות הצהובות הארוזות (המיועדות למדפים), לשנת 2017 נמוך בכדי 30%-40% (!) מהמחיר הממוצע של גבינה צהובה באריזה כיום. במקביל לכך, טווח המחירים של הזוכים בגבינות למעדנייה , זול בכ-20% מהמחיר הממוצע של גבינה צהובה במעדנייה כיום.
בתוך כך, מפרסם משרד הכלכלה את ההליך התחרותי ליבוא בשר מצונן בפטור ממכס לשנת 2017. לקראת השנה הבאה הוכפלה המכסה הוולונטרית ליבוא בשר מצונן מ-5,000 טון לכדי 10,000 טון, במטרה להגביר את התחרות ולהעמיק את הפחתות המחירים לצרכן במוצרי הבשר הטרי לסוגיו.
שירן מוסיף כי לנוכח הצלחת ההליך התחרותי בהגברת התחרות והפחתת מחירים בשוק הגבינות הקשות, הוחלט השנה להחילו, בוורסיה מעט שונה, גם על תהליך חלוקת מכסות היבוא של בשר טרי. נוכח העניין הרב בקבלת הקצאות יבוא בשר טרי בפטור ממכס, מצד מספר לא קטן של גורמים בשוק, אנו מאמינים שהגענו לשלב שבו אנו יכולים להעמיד את המכסות הללו לחלוקה בהליך תחרותי, מהלך שצפוי להעמיק הפחתת מחירים לצרכן. ועדת מכסות תקיים כנס מציעים לגורמים המתעניינים ביבוא מכסות הבשר בפטור ממכס, ביום רביעי, 16 לנובמבר בבוקר במשרד הכלכלה בירושלים.
להלן מצורפת גם רשימת הזוכים במכסות הגבינה הצהובה , ומחירי המקסימום לצרכן עליהם התחייבו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il