TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

לא מחכים לאופ"ק


רפי כהן, מנהל תיקי השקעות בקבוצת ההשקעות אינפיניטי.
ארגון המדינות המייצאות נפט השולטות על 75% מהתפוקה העולמית, חברות בו אלג'יריה, איראן, עיראק, לוב, כווית, ניגריה, קטאר, ערב הסעודית, איחוד האמירויות, ונצואלה, אנגולה, אקוודור ואינדונזיה. הארגון הוקם בשנת 1965 ומטרתו לווסת את קצב הפקת הנפט באמצעות שיתוף פעולה בין המדינות תוך הכתבת קצב תפוקה ומתן מכסות הפקה לכל אחת מהמדינות.

המדינות צפויות להתכנס בקטאר ב- 17 באפריל ללא נוכחות איראנית במטרה להגיע להסכמה לצמצום בתפוקת הנפט. בינתיים נראה שמספיקה העובדה שהוועדה מתכנסת בנוסף להסכמה מקדימה בין סעודיה לרוסיה לצמצום התפוקה כדי שמחיר חבית נפט גולמי מסוג טקסס מתוק יזנק בכ- 10% חזרה אל מעבר לשער ה- 40$ וישבור שיא של 3 חודשים אחרונים.
אם נבחן את שווי המשקל של המדינות המייצרות למחיר בו יתחילו להרוויח מהמשך הפקת הנפט ברמות האלו נראה שבמצב הקיים המשך קצב תפוקה גבוה יכול להיגרם רק עקב החלטה פוליטית ולא כלכלית.

נשאלת השאלה מי ימצמץ ראשון ?

איראן מוכנה להפיק ובכל מחיר, מבחינתה לאחר שנים של סנקציות וחוסר פעילות בשוק, כל הכנסה היא חיובית.

סעודיה מצידה מעוניינת לגרום נזקים לאיראן ולשמור על רמת מחירים נמוכה, אולם היא נפגעת מרכזית מהמחיר הנוכחי כאשר 90% מההכנסות של המדינה מקורן בנפט.

רוסיה נשענת על ייצוא של 75% ויותר ממחצית מהכנסות המדינה מקורן בנפט, ברמות מחיר של 40$ לחבית היא צפויה להגדיל את הגירעון השנתי ל- 4% מהתוצר ולעדכן את תקציב 2016 שהתבסס על מחיר חבית של 50$ .

ארצות הברית, שלא שייכת לארגון אופ"ק מפיקה נפט מתעשיית הפצלים, תעשייה שהפקתה יקרה יחסית אך קל להפעילה במלוא הקיטור כשהמחיר גבוה וניתן להפסיק תפוקה לחלוטין כשהמחיר נמוך בעלות נמוכה יחסית לשדה נפט רגיל. לטכנולוגיה זו יש פוטנציאל לשינוי יחסי הכוחות בשוק אך כיום העלות השולית להפקה זו מוערכת בין 40$-50$ לחבית.
לאור האמור, במידה ומחיר הנפט ימשיך בדשדוש ברמות מחירים אלו ואף נמוכות מכך נראה שאין מנוס מצמצום תפוקה עתידי של יצרניות שאין להן כל הצדקה כלכלית להמשיך ולהוציא את הנפט מהאדמה, או שנראה המשך פעילות מכוונת של המדינות עם שולי הרווח הגבוהים ביותר כדי לרסק מתחרים.





אם נסתמך על העליות בשבוע האחרון נראה שהשוק מעדיף להאמין שאופ"ק יצליחו להגיע להבנות ולהסכמה לקיצוץ. גם אם לא בשבוע הבא, בתקופה הקרובה. מי שמהמר על כך צופה שמחיר הנפט ימשיך לעלות .

חשוב לזכור כי גם בעבר כשבעולם ציפו להפחתת התפוקה על ידי הועדה שהתכנסה בנובמבר 2014 ע"מ למנוע פגיעה מהמשך ירידה במחיר במדינות כמו רוסיה, ונצואלה וניגריה מחיר הנפט היה 57 דולר. כולנו יודעים מה קרה בהמשך.
ניתן להיחשף לנפט דרך חוזה USO הנסחר בארה"ב ולחובבי הסיכון ישנם תעודות ממונפות פי 3 אחת מהן UWTI העוקבת אחר מחיר חבית WTI טקסס מתוק למסירה.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il