TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

המלצות השקעה שבועיות של הראל פיננסים


הבנקים צפויים להיות אחת מנקודות האור של עונת הדו"חות כולה, אשר באופן כללי צפויה להיות אחת העונות החלשות של השנים האחרונות
1. מניות: המיקוד יעבור השבוע לדו"חות הרבעון הראשון בארה"ב

עונת הדו"חות לרבעון הראשון החלה בשבוע שעבר אך בשבוע הקרוב היא תעלה מדרגה עם פרסום דו"חות הבנקים הגדולים ג'יי.פי מורגן, בנק אוף אמריקה ואחרים. הבנקים צפויים להיות אחת מנקודות האור של עונת הדו"חות כולה, אשר באופן כללי צפויה להיות אחת העונות החלשות של השנים האחרונות. לראשונה מאז 2009 התוצאות צפויות להצביע על התכווצות בהכנסות וברווחיות, בעיקר בגלל מגזר האנרגיה. ההכנסות המצרפיות צפויות לרדת ב-3.3%, כאשר ללא האנרגיה מדובר בעלייה של 2.7%. ברווח מדובר בירידה של 5.6%, כאשר ללא האנרגיה מדובר בצמיחה של 2%. הסקטורים הצפויים להוביל את מגמת הצמיחה בהכנסות הם הטכנולוגיה והבריאות, בהן צפויה צמיחה של 10%; מי שצפוי להוביל את מגמת הצמיחה ברווחים הם הפיננסים (כ-11%), הבריאות (9%) והצריכה המחזורית (7%).

יחד עם הדו"חות, יושפעו השווקים גם בשבוע הקרוב משטף המיזוגים והרכישות, המספקים בעצמם אינדיקציות לרמות המחירים הסבירות בשוק האמריקאי. כך למשל, בשבוע החולף הודיעה חברת האנרגיה רויאל דץ' על כוונה לרכישת בריטיש גז ב-70 מיליארד דולר, פרמיה של 40% מעל המחיר של המניה ערב העסקה. GE מתכננת למכור אחזקות בחטיבת הנדל"ן ובחטיבת הפיננסים בעסקה בסדר גודל של כ-25 מיליארד דולר. חברת התרופות מיילן (שווי שוק של 34 מיליארד דולר) פרסמה הצעת רכש לפריגו בפרמיה של מעל 24% ממחיר השוק האחרון (שגם הוא היה לא נמוך), כאשר כאן יכול להשתנות התמחור ולעלות על רקע אפשרות למאבק שליטה. לעסקה האחרונה יש כמובן השפעות על ת"א 25 – היום (א') נפתח המסחר בפתיחה אנגלית (השהיית מסחר עקב סגירת ארביטראז' של 22% במניית פריגו) וגם בשבוע הקרוב צפויה תנודתיות על רקע הקדמת הפקיעה החודשית לשלישי הבא (בגלל יום העצמאות).

על רקע כל אלה, אנו צופים המשך מגמות חיוביות בשוקי המניות העולמיים. השוק הישראלי להערכתנו אטרקטיבי מבחינת רמות התמחור, כאשר חלק מזה בא לידי ביטוי בסגירת הפערים שלו בתקופה האחרונה. ארה"ב ממשיכה להוות כ-50% מהחשיפה לחו"ל לאור המגמה החיובית והאפשרות להפתעות חיוביות בעונת הדו"חות. השווקים באירופה נתמכים גם בשיפור בנתוני המקרו וגם בהרחבה שמבוצעת שם, דבר שמביא לזרימת השקעות שלהערכתנו צפויה להמשך וכן גם השוק ביפן ובסין על רקע המשך ההרחבות הכמותיות שם.

2. אג"ח קונצרני: צפויה תנודתיות על רקע עדכון המדדים

מרווחי הקונצרני בעולם המשיכו לרדת בשבועיים האחרונים. בארה"ב ירדו המרווחים על רקע ירידת התשואות הממשלתיות ובאירופה הירידות באו על רקע המשך זרימת הכסף החזקה. אנו ממשיכים להמליץ על פיזור החשיפה לקונצרני גם לחו"ל, על רקע המשך התחזקות הדולר בעולם ועל רקע רמת התשואות הגבוהה יחסית בארה"ב.

בדומה לעולם, הביצועים של האפיק הקונצרני בשוק המקומי היו חיוביים. בשבוע החולף הניבו מדדי התל בונד תשואות חיוביות של כ-0.5%, אך על רקע פרסום השינויים הצפויים במדדים עשויה להיות בשבוע הקרוב תנודתיות מוגברת בהם. ביום שלישי השבוע צפוי לצאת לפועל עדכון מדדי התל בונד, כאשר עיקר העדכון כולל יציאה של האג"חים של אפריקה מתל בונד 60 (צפויים שם היצעים של מעל 300 מיליון שקל) וגם כלכלית 6. את מקומם צפויים לתפוס ההנפקות החדשות של מזרחי ופועלים שיצאו לפועל רק השנה. לתלבונד השקלי צפויות להיכנס הסדרות הגדולות שהונפקו באחרונה של דלק וחברות הנדל"ן האמריקאיות שהנפיקו אג"חים בבורסה בת"א, שרובן מדורגות מקבוצת ה-A.

3. תיק השקעות: מרכיב הסיכון באמצעות מניות וקונצרני ופחות באמצעות מח"מ

תשואות האג"ח בעולם היו יציבות בשבוע החולף, אחרי ירידת התשואות בשבוע שעבר בעקבות נתוני התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע. בשוק המקומי היה שבוע חיובי לשוק האג"ח ובמיוחד לקונצרני. החלק הארוך של העקום ממשיך לבלוט בביצועים חזקים, אך למרות זאת אנו שבים ואומרים כי ברמת התשואות הנוכחית המח"מ בתיק צריך להיות בינוני והארכה שלו אינה מומלצת גם בשל המרווח השלילי בין האג"ח המקומי לאמריקאי. השבוע לראשונה הגיע הפער השלילי גם לאג"חים הארוכים כאשר האג"ח ל-30 שנה (ליתר דיוק 27 שנה) בישראל נסחר בתשואה נמוכה ממקבילו האמריקאי.

לפיכך, מח"מ תיק האג"ח שלנו הינו בינוני ומורכב מאפיק ממשלתי של כ- 60% (45% בשקלים ו-15% בצמודים) ושל 40% קונצרני ,כולל אג"ח בחו"ל, כאשר בקונצרני משקל הצמוד והמט"ח גדול מהשקלים. מרכיב הסיכון בתיק נלקח בעיקר באמצעות קונצרני וחשיפה מלאה לאפיק המנייתי ופחות באמצעות מח"מ ארוך של תיק האג"ח.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il