TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הלמן-אלדובי בסקירה השבועית


למרות הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל, לא צפוי קושי ביכולת החזר החוב של ישראל בטווח הקצר
בבית ההשקעות מעריכים כי למרות התכווצות התוצר בארץ ברבעון השלישי של השנה עקב מבצע "צוק איתן", מסתמנת התאוששות ברבעון האחרון של השנה

"למרות שסוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה", לא צפוי קושי ביכולת החזר החוב של ישראל בטווח הקצר". כך מעריכים היום בבית ההשקעות הלמן-אלדובי. יחד עם זאת, בבית ההשקעות מעריכים כי "עקב גידול בתקציב בעקבות המצב הביטחוני, יתכן כי בעתיד יכולת ההחזר של ישראל תהייה מוגבלת". בסקירה השבועית של בית ההשקעות מתייחסים גם להתכווצות התוצר בארץ "אמנם התוצר בארץ התכווץ ברבעון השלישי של השנה בעיקר עקב מבצע צוק איתן", אך מסתמנת התאוששות ברבעון האחרון של השנה. תזמון החגים, החורף שהגיע מוקדם והדולר החזק הם שלושת הגורמים העיקרים שיתמכו בעלייה בצריכה וביצוא".
השוק האמריקאי:
בעולם- בארה"ב, התפרסמו נתונים חיוביים אודות שוק הנדל"ן במדינה, כאשר מכירות בתים קיימים עלו ב- 1.5% לעומת חודש קודם. בנוסף, האמריקאים מתכוננים לחגיגת הקניות שמביאה איתה עונת החגים. ה- "black friday" שחל כל שנה ביום שישי האחרון לחודש נובמבר יפתח את החגיגה באופן רשמי. במידה והחגיגה תהייה גדולה כמצופה, המרוויחות הגדולות מעונה זו תהיינה חברות אשר תלויות בצרכן המקומי והכלכלה האמריקאית שתקבל דחיפה חיובית נוספת.

השוק היפני:
בזמן שארה"ב ממשיכה להתאושש, קיבלנו השבוע תמונת מצב הפוכה על השוק ביפן כאשר התפרסמו נתוני התוצר במדינה אשר הצביעו על התכווצות של 0.4% ברבעון השלישי, זאת לאחר התכווצות של 1.9% ברבעון הקודם. כלומר, ניתן לומר באופן רשמי כי יפן נמצאת במצב של מיתון (ההגדרה של מיתון היא- שני רבעונים רצופים בהם התוצר יורד) חלק מההתכווצות בתוצר נבעה מהעלאת המע"מ במדינה ברבעון השני, מ-5% ל-8%, מה שהביא לירידה בהוצאות משקי הבית, סעיף המהווה כ- 60% מהתוצר היפני. גם סין מראה סימני חולשה בתקופה האחרונה ובעקבות החשש כי היא לא תעמוד ביעד צמיחה של 7.5% השנה, הבנק המרכזי הסיני הודיע ביום שישי על הורדת ריבית, בפעם הראשונה מאז 2012.


השוק הישראלי:
גם אצלנו התפרסם שבוע שעבר האומדן הראשון לתוצר אשר הצביע על התכווצות המשק ב- 0.4%, כלומר, צמיחה שלילית ברבעון השלישי של השנה לעומת צמיחה חיובית בשני הרבעונים הקודמים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קיימת השפעה מהותית של מבצע "צוק איתן" על נתוני הרבעון הנוכחי. התוצר הושפע לשלילה מסעיף הייבוא שעלה ב-16.2% (ייבוא עולה משמעותו שצורכים פחות תוצרת מקומית), מירידה בהשקעה בנכסים קבועים (בנייה שלא למגורים, השקעה בציוד ומכונות וכו'- אלו הן השקעות שתומכות בצמיחה בשלב מאוחר יותר מאחר והן מגדילות את כושר הייצור של המשק, משמע, פחות השקעות היום- פחות צמיחה מחר) ומירידה בסעיף הייצוא שנבעה ברובה מירידה של 77.5% בייצוא שירותי תירות כתוצאה מהמצב הביטחוני במדינה. הצד החיובי בנתוני התוצר הוא סעיף ההוצאה לצריכה פרטית שעלה ב- 3.9% ברבעון האחרון, מה שמעיד על חוזקו של הצרכן הישראלי ועל אופטימיות צרכנית. לאור הנתונים החלשים, סוכנות הדירוג הבינלאומית פיץ' הורידה את תחזית דירוג האשראי ארוכת הטווח של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". כלומר בטווח הקצר לא צפוי קושי ביכולת החזר החוב של ישראל, אך עקב גידול בתקציב בעקבות המצב הביטחוני יתכן כי בעתיד יכולת ההחזר של ישראל תהייה מוגבלת.

שווקי ההון:
מניות- השבוע חברות רבות בארץ החלו לפרסם את הדו"חות הכספיים שלהן ואלו השפיעו על המדדים השונים. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף התחזק ב- 0.5% ומדד ת"א 75 נחלש בכ-1%. מבחינה סקטוריאלית, המדד שבלט לשלילה היה מדד התקשורת שהציג ירידות של כ- 3%, המדד הגיב לפרסום השבוע כי משרד התקשורת אישר את התוכנית להרחבת התחרות בשוק הקווי הפוגעת בעיקר בבזק והוט.
בעולם, המסחר התאפיין במגמה חיובית ושווקי העולם הציגו ביצועים טובים יותר מהשוק המקומי. בסיכום שבועי, הבורסה באירופה הייתה עדיפה על פני שווקים אחרים. מדד המניות של MSCI לשווקים המתעוררים (המדינות העיקריות במדד זה הינן סין, הודו, ברזיל ורוסיה) עלה ב-1.8%, והמדד העולמי התחזק בכ- 1.3%. בארה"ב עונת הדו"חות לקראת סיום ומסתמנת עונה חיובית בסה"כ, כאשר עד כה דיווחו כבר 462 חברות מתוך 500 החברות במדד ה-S&P 500. מתוכן, 74% הפתיעו בשורת הרווח וכ- 59% הפתיעו בשורת ההכנסות. מדדי המניות במדינה הציגו ביצועי חסר מול אירופה, כאשר מתחילת השבוע, מדד S&P500 הציג עלייה של כ-1% ומדד הנאסד"ק 100 התחזק ב- 0.9%. באירופה, השווקים נסחרו בתמיכה של נאומו של דראגי (יו"ר הבנק המרכזי האירופאי) שחזר על הבטחתו להרחבה כמותית על מנת לתמוך בצמיחה באיחוד. מדד הדאקס הגרמני הציג עליות שערים נאות של 4.5% ומדד ה- Eurostoxx50 עלה גם הוא בכ-3.5%.
אג"ח- למרות מדד המחירים הגבוה יחסית באוקטובר, גם השבוע האפיק השקלי היה עדיף על פני האפיק הצמוד. בסיכום שבועי, אגרות החוב השקליות בריבית קבועה באפיק הממשלתי והקונצרני ירדו בשיעור דומה של 0.1%. אגרות החוב הצמודות באפיק הממשלתי ירדו בשיעור של 0.6% והאפיק הקונצרני הצמוד נחלש השבוע ב-0.3%.
מט"ח- בשל המצב הביטחוני בארץ הדולר המשיך להתחזק השבוע, ושערו עומד על 3.86 ₪ לדולר. גם האירו נסחר בכיוון חיובי השבוע, ושערו כרגע הוא 4.77 ₪ לאירו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il