TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

שוקי המניות מתומחרים באופן הוגן – אך התנודתיות בשווקים תגדל ברבעון הרביעי


הבנק האירופי Saxo Bank מפרסם את תחזיותיו לרבעון ה-4 של השנה
Saxo Bank: "שוקי המניות מתומחרים באופן הוגן, המניות הן עדיין האפיק האטרקטיבי ביותר – אך התנודתיות בשווקים תגדל ברבעון הרביעי

המלצות ההשקעה בשוקי המניות לרבעון הרביעי: להשקיע בסקטור הגז הטבעי ובגולדמן זאקס כנציגת סקטור הברוקרים להשקעות, ולהשקיע בשורט על שוק המניות ההודי.

מט"ח: הדולר ימשיך להתחזק, היורו ייחלש, אך פחות מהצפוי. סיכוי גבוה להיחלשות מטבעות של מדינות שכלכלותיהן מסתמכות על סחורות, כגון דרום אפריקה.

מאקרו: צמיחה של 3% לכלכלה האמריקאית, הריביות בעולם לא צפויות לעלות וייתכן שאף ירדו.

הכלכלן הראשי סטין ג'קובסן: "מעולם לא היה פער גדול יותר בין המצב הכלכלי האמיתי לבין האופן שבו הוא נתפס. עם זאת, ההזדמנויות למשקיעים לנצל את הפער הזה מעולם לא היו טובות יותר"
"הגיע הזמן להתייחס לפיל שבחדר – החוב העולמי. אנחנו הולכים ומתקרבים לרגע שבו ייצור המזומנים לא יספיק לתשלום החוב שנלקח כדי לרכוש את הנכסים"

שוקי המניות בעולם עדיין מתומחרים באופן הוגן, אינם בועתיים והם עדיין אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר, על רקע שערי הריבית הנמוכים והצמיחה העולמית – אולם התנודתיות בשווקים תגדל ברבעון הרביעי. העתיד הקרוב של שוק ההנפקות בוול סטריט נראה שוב בהיר, והברוקרים האמריקאיים, בראשם גולדמן זאקס, צפויים להיות המרוויחים מכך. הדולר צפוי להמשיך להתחזק ברבעון הרביעי, אך היחלשות היורו תהיה איטית יותר מהצפי. הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח ב-3% ברבעון הרביעי (בהשוואה לרבעון המקביל), ואין מה לצפות להעלאת ריבית ברבעון הקרוב. אלה כמה מכותרות התחזית לרבעון הרביעי של השנה, שמפרסם הבנק האירופי Saxo Bank.

פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי של Saxo Bank, מציין כי מדד MSCI העולמי נסחר במכפיל רווח של 18.1, נמוך מהמכפיל של 18.7 שבו נסחר ברבעון השלישי ונמוך בהרבה מהמכפיל הממוצע שבו נסחר מאז 1996, שעומד על 21.3.
3 המלצות ההשקעה המרכזיות של גרנרי לרבעון הרביעי הן: השקעה בסקטור הגז הטבעי האמריקאי ובמניית גולדמן זאקס, כנציגה הטובה ביותר של סקטור הברוקרים להשקעות האמריקאי, והשקעה בחסר בשוק המניות ההודי. "סקטור ברוקרי ההשקעות הוא אחד הסקטורים שמציגים את התשואה הטובה ביותר בחודשים האחרונים, עם עלייה של 14% מאז חודש אפריל, ויש כמה מגמות שתומכות בביצועים טובים של הסקטור גם ברבעון הרביעי: ראשית, ההנפקה המוצלחת של עליבאבא הביאה לקיצה בצורת של שלושה חודשים בשוק ההנפקות האמריקאי, וצנרת שוק ההנפקות שוב נראית חיובית. שנית, העלייה בתנודתיות בשווקים בחודש ספטמבר תומכת בהגדלת הפעילות בשוק המניות. אנחנו ממליצים להשקיע בגולדמן זאקס, הנציגה המוצלחת ביותר של הסקטור, שמציעה ביצועים חזקים, עם פקודת "סטופ" ב-175 דולר.
ל סקטור הגז הטבעי הוא אומר כי "מדד הגז הטבעי האמריקאי ירד ב-21% ברבעון השלישי, אולם כאשר הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתחזק, אנחנו צופים שהדרישה לגז טבעי תתמוך במחירי החברות האמריקאיות הפועלות בתחום זה. ההמלצה נתמכת גם על ידי הצפי לתחילת חורף קשה בצפון אמריקה. לאור זאת, אנו ממליצים להשקיע בסקטור הגז הטבעי האמריקאי דרך תעודת הסל ETF First Trust ISE-Revere natural gas index fund, עם הוראת "סטופ" ב-17 דולר.
את ההמלצה להשקיע בשורט בשוק המניות ההודי מנמק גרנרי בכך ש"השוק ההודי עלה ב-35%, במונחי יורו, על רקע שטף חדשות חיוביות ונתונים מאקרו טובים, כולל הניצחון בבחירות של ראש הממשלה נרנדה מודי, שנחשב ידידותי לשווקים. עם זאת, המודלים שלנו מסמנים את שוק המניות ההודי כאחד היקרים בעולם היום. הראלי בשוק ההודי מסתמך במידה רבה על אופוריה. אנחנו ממליצים להשקיע בשורט על השוק ההודי על ידי מכירה של ETF MSCI India של ליקסור, עם פקודת "סטפו" ב-13.5 יורו.

מט"ח: הדולר יתחזק, היורו ייחלש אך פחות מהצפוי
אסטרטג המט"ח הראשי, ג'ון הארדי, צופה המשך התחזקות של הדולר, צופה כי היורו ייחלש בקצב איטי מכפי שהיה עד כה ומעריך כי ישנה סבירות גבוהה להמשך היחלשות של מטבעות של מדינות שהכלכלות שלהן מסתמכות על סחורות, כמו הראנד הדרום אפריקאי. "אנו חוששים שהציפיות בשוק להתחזקות הכלכלה האמריקאית מוגזמות, וכך גם האופן שבו הציבור מתמחר את הציפיות להעלאת ריבית בארה"ב. לכן, אנחנו מעדיפים שלא להניח את כל הביצים בסל של תסריט ההתאוששות האמריקאית, ומעדיפים לנקוט אסטרטגיית השקעה זהירה יותר בשוק המט"ח", הוא אומר.
עוד הוא מעריך כי "המאזן של הבנק האירופי המרכזי צפוי להתרחב באופן איטי מהצפוי, מה שעשוי להאט את קצב היחלשות היורו ברבעון הרביעי. פוטנציאל היחלשות משמעותית קיים למטבעות של מדינות שהכלכלות שלהן מסתמכות על ייצוא סחורות, כמו הראנד הדרום אפריקאי".
על רקע זה, המלצות ההשקעה של Saxo Bank לשוק המט"ח ברבעון הרביעי הן: להשקיע בדולר האמריקאי כנגד הראנד הדרום אפריקאי )פקודת "סטופ" ב-10.70), להשקיע בשורט על הדולר הקנדי כנגד הין היפאני ולהשקיע ביורו כנגד הדולר האוסטרלי (פקודת "סטופ" ב-1.42).

סחורות: מחירי הקקאו נוסקים על רקע הפחד מהתפרצות האבולה
אולה האנסן, אסטרטג הסחורות הראשי, מציין כי החולשה של הזהב מתחילת השנה קשורה בעיקר להתחזקות הדולר. "אנו צופים כי המשך התחזקות הדולר ברבעון הרביעי יהיה האתגר העיקרי למחירי הזהב והכסף (סילבר). מה שעשוי לתמוך בזהב הוא משאל העם שייערך בשווייץ ב-30 בנובמבר, בנושא ההצעה שהבנק השווייצרי המרכזי יחזיק לפחות 20% מנכסיו בזהב – הצעה שכרגע נראה שסיכוייה לעבור נמוכים.
עוד הוא מעריך כי סקטור האנרגיה יסבול, בעיקר במחצית הראשונה של הרבעון, מהאטה עונתית בביקושים ועלייה במלאים בארה"ב.
בין המלצות ההשקעה של Saxo Bank באפיק הסחורות נמנית המלצה למכור נחושת, תוך ציון העובדה כי "קשה למצוא גורמים שתומכים בהתחזקות הסחורה ברבעון הרביעי".
עוד ממליצים ב-Saxo Bank על רכישת חוזים על הקקאו, על רקע החששות מהשפעת התפרצות מחלת האבולה על הסחורה. "שוק הקקאו אחוז פחד, ככל שהתפרצות מחלת האבולה מתפשטת ומתקרבת לחוף השנהב וגאנה, אזורים שמספקים 70% מצריכת הקקאו בעולם. אוקטובר ונובמבר הם החודשים החשובים ביותר להפקת הקקאו, ומחיר הסחורה נמצא בשיא של יותר משלוש שנים, על רקע החשש שהתפרצות האבולה תפגע בהעברת הסחורה ובזמינות של עובדים, דווקא בתקופת השיא של הייצור". ב-Saxo Bank מזהירים, עם זאת, כי "מזג האוויר באזורים האלה היה נוח עד כה, וכתוצאה מכך, עשויים להיווצר עודפי ייצור השנה. אם זה מה שיקרה, יהיה קשה להצדיק את המחירים הגבוהים הנוכחיים, ואם יתברר שהחששות מהשפעת האבולה על ייצור הקקאו מוגזמים, תיתכן ירידה של 10% במחירו".

מאקרו: צמיחה של 3% בארה"ב
ב-Saxo Bank מעריכים כי הכלכלה האמריקאית תצמח ב-3% ברבעון הרביעי, מה שיביא אותה לצמיחה של 2.2% בשנה כולה, "הרבה מתחת לתחזיות שלנו בתחילת השנה – בעיקר על רקע החולשה שהפגינה הכלכלה האמריקאית ברבעון הראשון, על רקע מזג האוויר הקשה ששרר במדינה". סין, להערכתם,"צפויה לראות גידול קל בצמיחה לקראת סוף השנה, בעוד שבאירופה, הכלכלה הבריטית ממשיכה להציג ביצועי חסר, והאיחוד האירופי תקוע בבוץ". בסקסו בנק מציינים כי "הכישלון של כמה מדיניות, בראשן צרפת, לקדם רפורמות משמעותיות ונחוצות, גורם להארכת תקופת הצמיחה הנמוכה של הגוש האירופי".
סטין ג'קובסן, הכלכלן הראשי של Saxo Bank, אומר כי "הגיע הזמן שנדבר על הפיל שבחדר, שאף אחד לא רוצה לדבר עליו – החוב העולמי, שהגיע לממדים שמאיימים על המבנה כולו. גם אם התזמון המדויק לא ברור – ארה"ב, סין ואירופה צועדות לקראת הנקודה המסוכנת שבה המזומנים שמייצרים הנכסים לא מספיק כדי לשלם את החוב שנלקח כדי לרכוש את אותם נכסים. זהו מה שמכונה 'רגע מינסקי' (על שם הכלכלן הידוע היימן מינסקי)".
ג'קובסן מציין כי "מעולם לא היה פער גדול כל כך בין המצב הכלכלי כפי שהוא במציאות לבין האופן שבו הוא נתפס. ועם זאת, ההזדמנויות למשקיעים לנצל את הפער הזה מעולם לא היו טובות יותר. העולם לא עומד להסתיים, אלא אנו צועדים לקראת התחלה חדשה, שבה לא תהיה ברירה אלא להתייחס לפיל שבחדר – ממדי החוב".
ג'קובסן מציין כי ניתן להפחית חוב בשתי דרכים: מחיקת חוב או צמיחה מהירה. שני התרחישים האלה לא נראים באופק ברבעון הרביעי, ולכן גם אין מה לצפות לעליית ריביות בעולם, ואלה צפויות להישאר ברמה דומה או לרדת.

אודות Saxo Bank
סקסו בנק (Saxo Bank) בנק אירופי המתמחה בהשקעות ובמסחר באמצעות האינטרנט. Saxo Bank מאפשר ללקוחות פרטיים ומוסדיים מערכת כלים שלמה לניהול אסטרטגיות המסחר וההשקעות שלהם. סקסו מאפשר ללקוחות לסחור במניות, ETFs, חוזים עתידיים, אופציות, מט"ח ומכשירים נגזרים אחרים, באחת מ-3 פלטפורמות לבחירתם: פלטפורמה אינטרנטית בשם SaxoWebTrader, מערכת מסחר הניתנת להורדה למחשב ואפליקציית סקסו-טריידר. הפלטפורמות זמינות ב-20 שפות (לרבות עברית) ואומצו על ידי למעלה מ-100 מוסדות פיננסיים גדולים בעולם, המשתמשים בהן תחת המותג שלהם. בנוסף, סקסו בנק מציע שירותי ניהול השקעות ושירותים בנקאיים מסורתיים במסגרת פעילות הבנקאות הפרטית שלו. קבוצת סקסו בנק נוסדה ב-1992 ופועלת ממטה בקופנהגן, עם סניפים ב-25 מדינות באירופה, אסיה, המזרח התיכון, אמריקה הלטינית, אפריקה ואוסטרליה. סקסו בנק הוא בנק דני בעל רשיון בנקאי מהאיחוד האירופי וכפוף לרגולציה של האיחוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il