TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הזינוק החד של הדולר-שקל נובע ממימוש רווח של הספקולנטים


בשבוע שעבר עלה הדולר-שקל ב-1.5%, ובכך רשם את השבוע החיובי הטוב ביותר מאז מאי 2013.
בטווח הארוך יותר, שינוי במגמה של הדולר בעולם ישים קץ למגמת הירידה רבת השנים של הדולר-שקל כדי לדרבן יותר משקיעים לעבור לצד הלונג (קנייה), הצמד יצטרך לפרוץ כמה רמות התנגדות משמעותיות כשרמת המפתח הראשונה היא 3.50.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "שבוע מסחר חדש נפתח בשוק המט"ח, כשהשאלה היא האם המומנטום המרשים שהציג הצמד בשבוע שעבר יימשך. בשבוע שעבר עלה הדולר-שקל ב-1.5%, ובכך רשם את השבוע החיובי הטוב ביותר מאז מאי 2013. ברמה המקומית, הגורמים למהלך היו המשך הלוחמה בעזה והפלונטר המדיני והאפקט המצטבר של הורדת הריבית של בנק ישראל וההתערבויות החוזרות ונשנות. גם התחזקותו של הדולר בעולם והנסיגה בשוקי המניות העולמיים תרמו, חיזקו את הדולר גם בזירה המקומית . השאלה היא האם אנו עדים למפנה משמעותי יותר בצמד, המצוי במגמת ירידה כה חדה כבר מספר שנים?

נראה שלפחות בטווח הקצר מה שהביא לזינוק החד היה ההחלטה של ספקולנטים רבים לממש רווחים על פוזיציות השורט. לאחר מספר ניסיונות כושלים לשבור את הרמה העגולה ב-3.40, השורטיסטים לבסוף הרימו ידיים ונתנו את האות לזינוק החד מעלה. התיקון החד משקף את מצב מכירת-היתר הקיצוני שבו היה מצוי הצמד לאחר הירידה הממושכת. בהקשר זה, יש גם לתת קרדיט לבנק ישראל, שהצליח באמצעות מספר התערבויות להגן על 3.40 ולקבוע אותה כרצפה מול השוק.

בטווח הארוך יותר, הכיוון של הצמד יהיה תלוי במגמה של הדולר בעולם. בתקופה האחרונה אנו עדים להתהוות של שינוי במגמה של הדולר בעולם. מדד הדולר סוגר כבר 6 שבועות של עלייה, ובשבוע שעבר טיפס לשיא חדש ב-81.7, הרמה הגבוהה מאז ספטמבר 2013. העובדה כי תוכנית ההרחבה הכמותית עומדת להסתיים, השיפור המתמשך בנתוני המקרו, ובעיקר בשוק התעסוקה, והספקולציות לפיהן הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן – כל אלה משנים את הפוזיציה של הדולר למול יתר המטבעות והופכות אותו למטבע עם פוטנציאל תשואה. אם כל הגורמים הללו ילכו ויבשילו, התחזקות הדולר אמורה לתפוס תאוצה בחודשים הקרובים, ובסופו של דבר זה גם יחולל מפנה חיובי במגמה של הדולר-שקל ואולי לשים קץ למגמה הירידה החריפה של השנים האחרונות.

ברמה הטכנית בטווח הקצר יותר, לפני שנמהר להכריז על תיקון משמעותי עלינו ראשית כול להמתין לעלייה מעל רמת המפתח 3.50. כבר ראינו לא מעט פעמים בחודשים האחרונים, שכל ניסיון תיקון של הדולר-שקל נבלם עד מהרה ברמת ההתנגדות הקרובה. כדי לדרבן יותר משקיעים לעבור לצד הלונג (קנייה), הצמד יצטרך לפרוץ כמה רמות התנגדות משמעותיות – 3.50 היא הראשונה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il