TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

תיק השקעות - לא מגדילים סיכונים אלא מנהלים אותם


המלצות השקעה שבועיות של הראל פיננסים
1. מניות – שבוע של ירידות, אך להערכתנו לא שינוי מגמה
לירידות בשוקי המניות אפשר למצוא גורמים רבים, אך גם להמשך העליות. השוק אמנם עולה ברציפות ללא מימושים כבר תקופה ארוכה, אך המכפילים אינם יקרים במונחים היסטוריים והדו"חות ממשיכים להעיד על שיפור במצב החברות בארה"ב. כמעט 400 חברות מ-S&P500 פרסמו דו"חות שממשיכים להיות מהטובים ביותר מזה תקופה ארוכה. הגידול הממוצע ברווחי החברות כרגע הוא 10.5% (לעומת הרבעון המקביל) ובהכנסות 4.5%. הסקטורים הבולטים מבחינת מידת ההפתעה לטובה בדו"חות הם חברות הפרמצבטיקה (שהיכו בשיעור ממוצע של 9% תחזיות שגם כך היו גבוהות), הפיננסים והתשתיות – מגזרים שלהערכתנו מעניינים להשקעה בתקופה זו.
עם זאת, לתקופה הקרובה אנו מעדיפים לבחון את החלק המנייתי בחו"ל יותר בפריזמה הגלובלית מאשר בהסתכלות סקטוריאלית. מעניין לשים לב כי בניגוד לעונת הדו"חות המצוינת בארה"ב, עונת הדו"חות באירופה מאכזבת יותר, כאשר הביצועים והתחזיות של החברות חלשים יותר – מה שמקרין גם על הביצועים של המניות בחודש האחרון שם. בהסתכלות הגלובלית, ארה"ב ממשיכה להיות החלק הגדול בתיק (50%), כאשר אנו ממשיכים להמליץ להקצות משקל לשווקים מתעוררים, לצד חשיפה בררנית יותר באירופה.
בשוק המקומי הגדלנו בשבוע האחרון את החשיפה למניות ת"א 25 על חשבון חשיפה למניות קטנות יותר, כאשר בין הגורמים המרכזיים לכך הן בעיות הנזילות והסחירות. דווקא בשבוע האחרון הביצועים של השוק המקומי היו טובים יותר מרוב השווקים בעולם.

2. אג"ח קונצרני – עוד סיבה לצאת לחו"ל
הורדת הריבית בארץ יחד עם ההחלטה להמשיך לצמצם את היקף רכישות האג"ח בארה"ב בעוד 10 מיליארד תוך אמירה ברורה כי הריבית תישאר נמוכה זמן רב, מבטיחים כי משקיעים ימשיכו להגדיל חשיפה למכשירים כמו אג"ח קונצרני, כל עוד הם יניבו תשואה אבסולוטית טובה במרווח סביר מעל אג"ח ממשלתי. מרווחי הקונצרני בעולם אמנם נפתחו בשבוע האחרון, אך נראה כי זה יותר פונקציה של הירידות במניות מאשר הרצון להתרחק מהאפיק הקונצרני.
ה-CDS של ישראל ל-10 שנים אמנם עלו בשבוע האחרון, אך כך גם של שווקים רבים בכל העולם ולפיכך ניתן להניח כי זו תולדה של נסיבות גלובאליות יותר מאשר הלחימה בעזה. הריבית המקומית הנמוכה ובעיקר ההורדה הנוספת שלה מגדילים להערכתנו את האטרקטיביות של אפיק אג"ח חו"ל, שאנו ממליצים עליו בעקביות בחודשים האחרונים. נראה כי חשיפה לאג"ח חו"ל היא החלטה נכונה בעיתוי הנוכחי, כאשר במקרה של חשיפה לאג"ח דולרי ניתן להערכתנו לשקול אפילו לא לנטרל את החשיפה המטבעית.
ההמלצה שלנו מהתקופה האחרונה לנצל את הירידות כדי להגדיל את החשיפה לאג"ח בדירוג גבוה יותר ממשיכה להצדיק את עצמה ואנו ממשיכים לדבוק בה. בסיכום החודש האחרון, למרות הטלטלות עלו תל בונד 20 ו-40 ב-0.43%, בעוד שתל בונד תשואות בעל הדירוגים הנמוכים יותר עלה ב-0.3% בלבד. גם היום, יום המסחר הראשון של אוגוסט, נרשמו עליות חדות יותר בדירוגים הגבוהים כאשר תל בונד 40 עלה בשיעור כמעט כפול מתל בונד תשואות.

3. תיק השקעות – בעיקרון, לא מגדילים סיכונים אלא מנהלים אותם
בעקבות ירידת ציפיות האינפלציה נראה כי רבים ממהרים לצאת מהאפיק הצמוד. בעוד שגם אנו ממליצים לשמור על משקל יתר לשקלים (כי בחודשים הקרובים צפויה אינפלציה מאוד נמוכה), להערכתנו, כדאי להיזהר מהתנזרות מוחלטת מהצמודים בשל פוטנציאל ההפתעה שעשוי להיות ברמות הכל כך נמוכות של ציפיות האינפלציה.
מומלץ לשמור על משקל עודף של 55% לאפיק השקלי, כאשר אנו ממשיכים לשמור על מח"מ בינוני. בתקופה האחרונה המלצנו לשמור באפיק השקלי על מח"מ סינתטי של כ-3.5-4 שנים – המלצה שאפשרה ליהנות מירידת התשואות בעקבות הורדת הריבית. למרות שזו נראית כרגע כהורדה אחרונה לתקופה הקרובה, אין צפי לעליית ריבית בתקופה הקרובה (ולכן גם אין מה שתומך בחשיפה לריבית משתנה) ולפיכך אין צורך בקיצור משמעותי של התיק.
באפיק הצמוד יש פחות עדיפות למח"מ סינתטי לאור הצפי למדדים נמוכים מאוד בתקופה הקרובה. באג"ח הקונצרני שומרים על מח"מ קצר יותר של עד 3 שנים, ממשיכים להוריד סיכוני אשראי וממשיכים להוריד סיכוני נזילות באמצעות מעבר לחו"ל. החשיפה המנייתית היא בשיעור של 80%-90% לאור הירידות בתקופה האחרונה, שלהערכתנו אינן מאותתות על שינוי מגמה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il