TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

פרופ' ירון זליכה בכנס איגוד התעשייה הקיבוצית: סטנלי פישר ניפח בישראל בועה כמו שהיתה בארה"ב


שקל
אם בנק ישראל יוריד כעת את הריבית הבורסה תיפול ומשקי הבית הצעירים יקרסו.
המחיר של מדיניות בנק ישראל מגיע למאות מיליארדי שקלים.

החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, פרופ' ירון זליכה, תקף בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית בחריפות את מדיניות בנק ישראל בתחום הריבית. לדבריו, בנק ישראל גרם לעיוות בשערי הריבית והוא אחראי לעלייה של 80% במחירי הדיור בשנים האחרונות.

לדברי זליכה, אנשי בנק ישראל מוכרים לציבור בולשיט שמבייש את מקצוע הכלכלה. למרבה הצער, רמת העיתונות הכלכלית בישראל היא מתחת לכל ביקורת ולכן לא מעמתים את אנשי הבנק עם התחזיות שלהם בעבר, המדיניות והתוצאה שלה.

פרופ' זליכה נשא דברים בפני מאות מנהלי מפעלים ומזכירי קיבוצים שהשתתפו בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית במלון קיבוץ מעלה החמישה.

עד שנת 2006 היחס ההפוך בין גובה הריבית ושערי החליפין נשמר, אולם באותה שנה הדברים החלו להשתנות בעוצמה רבה ולכן הורדת הריבית על ידי הנגיד לשעבר סטנלי פישר כבר לא עבדה ויצרה עיוות. היה לו קשה להודות בטעותו ולכן הוא המשיך לדבוק במדיניותו המוטעית.

לנגיד בנק ישראל לשעבר היה אינטרס להעלות את מחיר המניות כי הן היו הבטוחות המרכזיות להלוואות של החברות הגדולות והטייקונים. הוא רצה למנוע מצב שבנק יפול במשמרת שלו והמחיר היה יציבות המחירים. חזיתי כבר אז שמדיניות בנק ישראל תגרום לעלייה של 50% במחיר הדירות וטעיתי כי המעטתי מדי.

היעד של יציבות הבנקים הוא חשוב מאוד, אבל הדרך של הורדת המחיר היא לא היעילה ביותר להציל את הבנקים. במקסימום בנק אחד היה נקלע לקשיים ואפשר היה להציל אותו באמצעות הזרמת 1-2 מיליארד שקל מהחשב הכללי. המחיר של ניפוח מחירי הדירות הוא במאות מיליארדי שקלים. זהו נזק מטורף.

לפישר לקח שנתיים שלוש להבין שמחירי הדירות מתייקרים בגללו. במקום להודות בטעות הוא התחיל להקשות על המשכנתאות, אבל זה היה כמו כוסות רוח למת. אחרי ש-70-80 אלף זוגות תקועים עם משכנתאות ענק אם הוא היה נסוג זו היה קטסטרופה. לכן הוא החליט לברוח מהתפקיד בטענה שהוא "מיצה את עצמו".
רכישת הדולרים גרמה לכך שההון של בנק ישראל שלילי בסדר גודל של עשרות מיליארדי שקלים. מי יחזיר את זה? המע"מ של אזרחי המדינה.

בנק ישראל כבר לא יכול להעלות חזרה את הריבית כי בינתיים הבורסה התנפחה ומאות אלפי אנשים לקחו משכנתאות. אם יעלו את הריבית הבורסה תקרוס ומשקי הבית הצעירים יפלו. סטנלי פישר ניפח בישראל בועה כמו שעשה הנגיד האמריקאי לשעבר אלן גרינספן בארצות הברית והתוצאה היתה נפילה.

גיורא עופר, יו"ר קרן להב - למימון והשקעות בחברות מידל מרקט, לשעבר מנכ"ל בנק דיסקונט, אמר שקיים מחסור אמיתי בפתרונות מימון לחברות מידל מרקט. לחברות המחפשות מימון בהיקפים קטנים אין אלטרנטיבה מימונית אפשרית בשוק החוץ בנקאי.

הגופים המוסדיים לא בנויים לספק למגזר זה את הפתרונות המתאימים בעיקר בשל חוסר יכולתם לטפל בעסקאות בעלות היקפים קטנים ולכן הוקמה הקרן, שמטרתה לסייע במימון או בהשקעה לגופים מסוג זה. הקרן מייעדת את השקעתה לחברות בעיקר במגזר הקיבוצי, אך גם שאינן קיבוציות ואשר נמצאות במגמת צמיחה. בתנאים המתאימים תשקיע הקרן סכומים שבין 5 – 30 מ' ₪ ."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il