TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

התרסקות בבורסה בת"א


אילוסטרציה - השוק נופל
המדדים צנחו היום ב-6%-7% בעקבות התגברות החששות בפני מיתון עולמי שיכה גם בישראל
הבורסה בת"א צללה היום לעומק חדש, בעקבות הערכות מתרבות על מיתון עולמי קרב ובא. הציבור הישראלי שחושש לכספו מיהר היום ומכר כמעט מכל הבא ליד, כלומר תעודות סל וקרנות נאמנות. הערכות זהירות נוקבות בסכום של יותר מחצי מיליארד ₪ שנפדה היום: 300 מ' ₪ בקרנות ו-250 מ' ₪ בתעודות הסל.
מדד ת"א 25 סיים בירידה של 6.33% לרמה של 793.59 נקודות. מדד ת"א 100 נחתך ב- 7.08% לרמה של 707.03 נקודות. מדד התל טק שבכל התקופה האחרונה היה הכי פחות תנודתי, השלים היום את החבר וירד ב- 11.49%. מדד הנדל"ן כרגיל נחתך בעוד 11%.

ציבור המשקיעים בישראל נכנס היום ללחץ. לחץ שלא ראינו בתקופה האחרונה למרות ירידות השערים . הדיבורים החוזרים ונשנים על מיתון כבד גרמו בסופו של דבר להערכות כי גם בישראל יכול להתמוטט בנק. למרות ההרגעות של שר האוצר, שאמר בראיון בגלי צה"ל כי המשקיעים יכולים להיות רגועים. למרות אמירות של ראש הממשלה כי יעשו כל הדברים שיהיו נחוצים לעשות. הציבור הצביע היום "ברגלים". הסחורה נזרקה ולא היה מי שיקנה אותה. החשש העיקרי, כאמור הוא מנפילה של אחד הטייקונים המקומיים המושקעים בנדל"ן בחו"ל במינוף גבוהה, שתגרור אחריה מוסד פיננסי.

המנייה בעלת מחזור המסחר הגדול ביותר הייתה מניית כי"ל שהמשיכה במסעה דרומה בעקבות ירידת מחירי הסחורות בעולם, בעיקר תירס וגרעינים אחרים. גם בית ההשקעות הראל הוציא סקרה למנייה והוריד את מחיר היעד שלה. המנייה סיימה את יום המסחר בירידה של 9.15%. היא גררה אחריה את מניית האם – החברה לישראל שירדה ב- 15.25%. גם מכתשים אגן הכלולה בקטגוריית האגרו-כימיה ירדה היום בכ-6%.

שתי מניות רשמו היום עלייה בקרב המניות של ת"א 100- בזק וקרדן ישראל. בזק נתפסת כמנייה דפנסיבית וכאשר כולם בורחים ממניות ומחפשים ערוץ השקעה, בזק ניצבת איתנה. המנייה טיפסה היום בניגוד למגמה ב- 1.84%. גם קרדן הייתה יוצאת דופן כי היא ממשיכה את תהליך המיזוג שלה עם חברות בנות, תהליך שעושה לה טוב. המנייה סיימה בזינוק של 8.63%.

ובמחוזות הנדל"ן. ה"כוכבות" היום היו בריטיש ישראל אשר ירדה ב- 23.71%. אזורים צנחה ב- 18%, דלק נדל"ן ב- 18.08% שיכון ובינוי ב- 17.15% ואלביט הדמייה, שירדה ב- 16.98.

בגזרת התל-טק, אלרון הייתה הבעיה, או יותר נכון סטרלינג של אלרון הייתה הבעיה. אלרון רכשה בפעם השנייה את אגרות החוב של החברה והיא התרסקה ב- 14.57%, גוררת אחריה את מדד התל-טק.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il