TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

היעדר בהירות באשר לזהות המחליף לפישר צפוי להגביר התנודתיות בשווקים בשבועות הקרובים


מיטב
רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי של בית ההשקעות:"קיים פוטנציאל לפיחות בשקל ועלייה בפרמיית הסיכון של ישראל, במיוחד עד שהממשלה תציג לציבור תוכנית מסודרת לקיצוץ הגירעון"
"היעדר בהירות באשר לזהות המחליף לסטנלי פישר צפוי להגביר את רמת התנודתיות בשווקים בשבועות הקרובים, תוך פוטנציאל לפיחות בשקל ועלייה בפרמיית הסיכון של ישראל (מרווחי אגרות חוב ופרמיית CDS). כל זאת, במיוחד עד אשר הממשלה תציג לציבור תוכנית מסודרת לקיצוץ הגירעון". כך מעריך רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי של בית ההשקעות מיטב, בעקבות הודעת בנק ישראל על פרישתו הצפויה של הנגיד סטנלי פישר ב-30 ביוני, כשנתיים לפני המועד הרשמי המתוכנן.

אייכל סבור כי "פישר היה בין הנגידים המובילים של המשק הישראלי ואף זכה לשבחים רבים במהלך כהונתו, מבית ומחוץ. פישר הצליח לשמור על הסביבה האינפלציונית (ובמיוחד על הציפיות) בסביבות יעד המחירים. כלומר, גם החריגות, כאשר התרחשו, לא היו מהותיות והסביבה האינפלציונית חזרה במהרה ליעד. בנוסף, בנק ישראל בראשותו של פישר שלטו בצורה טובה עוד יותר בציפיות האינפלציה, הן אלו של שוק ההון (פערים בין ה"שחרים" ל"גלילים") והן של החזאים השונים. כלומר, מבחינת היעד המרכזי של בנק ישראל ניתן לומר כי נרשמה הצלחה. יתר על כן, העובדה כי פישר היה נגיד אקטיבי מאוד תרמה בצורה משמעותית למשק כאשר הכלכלה העולמית נכנסה למשבר, על רקע קריסת בנק ההשקעות Lehman Brothers בספטמבר 2008.
אייכל מציין, עם זאת, כי "למדיניות האקטיבית שנקט בנק ישראל כדי לעודד את הפעילות הכלכלית, הייתה השפעה על עליית מחירי הדירות בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. חרף העובדה כי בנק ישראל נקט מספר צעדים לצינון השוק, נראה כי הנגיד עוזב את המשרד כאשר מלאכת הטיפול בשוק הדיור עוד רחוקה מלהסתיים.

אייכל התייחס גם לעיתוי ההודעה: "נגיד בנק ישראל בחר לסיים את תפקידו, גם אם הדבר יהיה בעוד חצי שנה, בתקופה שבה המדיניות הפיסקלית במצב קשה למדי. נוסף על כך, יש רעשים רבים במסדרונות האוצר והמבנה הקואליציוני עדיין לא ברור. לפיכך, עזיבתו הבלתי-צפויה של הנגיד יוצרת חלל קשה למדי למילוי, שהמשמעות המיידית שלו יהיה שהמשקיעים יהיו פחות סבלניים לניהול מדיניות פיסקלית לא אחראית, כפי שהיה בעבר, על רקע העובדה כי אלו העניקו קרדיט לנגיד.

ותובנה לסיום: "שוב למדנו כי תזמון זה הכול בחיים. מחר, משרד האוצר לא יכול היה להנפיק אג"ח דולריות במרווחים שבהם הנפיק אתמול".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il