TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

BDI: עלות החגים למשק נאמדת ב-5 מיליארד שקל


החברות ייכפו על רבע מהעובדים לצאת לחופשה מרוכזת בתקופת החגים. מנכ"ל משותף ב-BDI, אייל ינאי: "חברות רבות מוצאות שזה הגיוני כלכלית לצאת לחופשה מרוכזת בשל האטה הכלכלית"
מסקר נרחב שערכה חברת המידע העסקי BDI בקרב מדגם מייצג של החברות בישראל עולה ש-24% מהחברות בישראל יוציאו את עובדיהן לחופשה מרוכזת בחגים. מתוכן כ- 20% יוציאו את העובדים לחופשה מרוכזת במהלך חג סוכות ו-4% יוציאו את העובדים לחופשה מרוכזת של 14 ימים מיום כיפור ועד סוף סוכות. ב-BDI אומדים את אובדן התוצר היומי עקב כך ב-800 מיליון שקל ליום ובאובדן תוצר כולל של 5 מיליארד שקל בכל תקופת החגים.

בחברה מסבירים שלא מדובר באובדן מלא של יום עבודה שכן יש מערכות וגופים שממשיכים לעבוד בימי חג, ושחלק מהתוצר האבוד מוחזר על ידי עבודה אינטנסיבית יותר, גידול בפריון וכד'. בחלוקה לענפים עולה שכ- 33% מהחברות במגזר השירותים יוציאו את עובדיהן לחופשה מרוכזת, וכך גם 25% מהחברות בענף הבנייה, 20% מענף המסחר, ו- 18% מענף התעשייה.

לדברי מנכ"ל משותף ב- BDI אייל ינאי, "מדובר בתקופת האטה מסוימת במשק כך שחברות רבות מוצאות שזה הגיוני כלכלית לצאת לחופשה מרוכזת ולצמצם את התפוקה ביחד עם העלויות הנגזרות ממנה. השנה כתוצאה מלוח החגים היהודי ימי הגשר רבים במיוחד וזה כמובן ישתקף בפעילות העסקית במשק שצפויה להיות מצומצמת בחודש זה".








עוד עולה מנתוני BDI שקיצור חופשת הקיץ לילדים ומתן ימים אלו כחופשת גשר בין יום כיפור לבין חופשת סוכות לא תרמה לרוב המוחלט של ההורים העובדים. זאת, משום שרק ב-4% בלבד מכלל החברות במשק כוללת החופשה המרוכזת את הימים האלו. שאר 96% מעובדי החברות ייאלצו למצוא סידור אחר לילדיהם שייהנו באותה העת מחופשה ארוכה.

עו"ד שלמה בכור, בעל משרד עו"ד המתמחה בדיני עבודה, "כשמדובר על חופשה מרוכזת של שבוע לפחות, על המעביד להודיע לעובדיו שבועיים מראש. כשמדובר בחופשה מרוכזת קצרה יותר ההתראה הנדרשת יכולה להיות קצרה יותר משבועיים.

בכור מסביר שימי החופשה אשר ינוצלו במסגרת החופשה המרוכזת יהיו על חשבון יתרת החופשה של העובד", אך מסייג שישנם לעתים הסכמים קיבוציים המגבילים את המעסיקים בנושא חופשה מרוכזת; וכמו כן, לעיתים, מגיעים ועדי העובדים ומנהלי המפעלים להסכמה שרק חלק מימי החופשה יקוזז מיתרות החופשה של העובדים.

עו"ד בכור מסביר שאם לעובד אין מספיק ימי חופשה צבורים מאשר נדרש לחופשה המרוכזת הכפויה, המעסיק אינו יכול לכפות עליו לצאת לחופשה ללא תשלום. "על המעסיק לשלם לאותם עובדים שלא צברו מספיק ימי חופשה תשלום מלא בגין ימי החופשה המרוכזת, והוא אף אינו רשאי לקזז זאת מימי החופשה העתידיים שלהם באופן חד צדדי". עם זאת הוא מסייג שבהיעדר זכאות לימי חופשה, לעיתים מעבידים מבקשים את רשות העובדים להוציאם לחופשה ללא תשלום בעת חופשה מרוכזת, וכל עוד העובד הסכים לכך באופן חופשי ומבלי שהמעביד מפעיל לחץ לא הוגן על העובד, אין מניעה לעשות זאת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il