TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

סקירת FXCM: מהלך התחזקות הדולר מיצה את עצמו – השבוע נראה תחילת תיקון כלפי מטה‎


מבט בגרף גם כן מגלה סימנים ראשונים למפנה. העובדה כי בשלושת ימי המסחר האחרונים של השבוע הדולר-שקל נגע ברמת 4.090 ונסוג מיד לאחור, עשויה להיות עדות לכך שהמהלך הנוכחי מיצה את עצמו וכי השבוע נראה את תחילתו של תיקון מתבקש כלפי מטה. היעדים הראשונים למטה הם 4.01 ו-3.98
למרות חולשתו המזהירה של השקל בשבועות האחרונים, מהלך ההתחזקות הנוכחי של הדולר-שקל לא יכול להימשך כך עוד לאורך זמן ללא עצירה, בטח שלא בשעה שהדולר בעולם מאבד גובה והמשקיעים חוזרים לרכוש נכסים מסוכנים. למרות שבשבועות האחרונים המניע העיקרי לטיפוס של הצמד היה חולשתו המקומית של השקל והצל מעל כלכלת ישראל, הרי שהשבוע המסחר יוכתב בעיקר על ידי המגמות העולמיות בדולר. אם אכן נראה את המשך היחלשותו של הדולר בעולם והנהירה אחר מטבעות בעלי תשואה גבוהה יותר, הרי שגם השקל צפוי להתחזק למול הדולר.

מבט בגרף גם כן מגלה סימנים ראשונים למפנה. העובדה כי בשלושת ימי המסחר האחרונים של השבוע הדולר-שקל נגע ברמת 4.090 ונסוג מיד לאחור, עשויה להיות עדות לכך שהמהלך הנוכחי מיצה את עצמו וכי השבוע נראה את תחילתו של תיקון מתבקש כלפי מטה. היעדים הראשונים למטה הם 4.01 ו-3.98.

תוכניות תמריצים נוספות באירופה וארה"ב?

המסחר השבוע בשווקים הפיננסיים העולמים צפוי להיות תנודתי במיוחד, וזאת לקראת החלטות ריבית חשובות הן בגוש האירו והן בארצות הברית ופרסום דוח התעסוקה בארצות הברית. בשעה שהנתונים הכלכליים הגרועים ממשיך להצטבר מכל עבר, בשווקים מצפים כעת לפעולות חדשות מצד הבנקים המרכזיים. עליות השערים החדות שראינו בחציו השני של שבוע המסחר שעבר היו תולדה של התקוות הגואות בשוק לצעדים מרחיבים, בעיקר מכיוונו של הבנק של אירופה. דווקא משום כך, אם הבנקים המרכזיים לא יספקו השבוע את הסחורה, האכזבה בשוק עשויה להיות מרה ולגרור בעקבותיה ירידות שערים חדות.

ראשון בתור יהיה השבוע הבנק הפדרלי, אשר יפרסם ביום רביעי בערב את החלטות המדיניות שלו. למרות הציפיות הגבוהות בשוק, לאור העובדה כי הבנק כבר הודיע בישיבתו הקודמת על הרחבת "מבצע טוויסט" ולאור נתוני התעסוקה והצמיחה האחרונים, שהיו אמנם נמוכים אבל יחסית יציבים, ספק רב אם הבנק יודיע השבוע על צעדים מרחיבים נוספים, בדמות QE3 למשל. אם לשפוט על פי ההתבטאויות הפומביות באחרונה, מרבית חברי הנהלת הבנק אינם ששים להרחיב את התוכנית הכמותית בשלב זה ואף מודים בחצי פה כי צעדים אלה לא הוכיחו את עצמם.

למרות שלבנק הפדרלי יש יותר כלים בארסנל והאצבע שלו קלה יותר על ההדק, בשווקים מודאגים בעיקר מהנעשה בגוש האירו, ועל כן מירב תשומת הלב תרוכז בישיבת המדיניות של ה-ECB, ביום חמישי, בציפייה לצעדים אגרסיביים יותר. מרחב האפשרויות העומדות לרשותו של נשיא ה-ECB מריו דראגי גדול, החל מהפחתת ריבית נוספת, עבור ברכישת אג"ח וכלה בהזרמת נזילות נוספת לשוק הבינ-בנקאי באמצעות מנגנונים כאלה ואחרים. הנשיא הצהיר בשבוע שעבר על נכונותו של הבנק לנקוט בצעדים הדרושים, ובשוק ממתינים לראות האם השבוע הוא אכן יפעל. אם אכן כך יקרה, הדבר יספק תמיכה נוספת עבור האירו, שמתחיל להתאושש אל מול הדולר. לאחר שצנח בתחילת השבוע שעבר לשפל של מעל שנתיים ב-1.2050, האירו-דולר הצליח להתאושש עד ל-1.23 ועשוי להמשיך מעלה לעבר 1.25.

מנגד, לאור העובדה כי עליות השערים האחרונות מתבססות במידה רבה על ספקולציות ותקוות, במידה והבנקים המרכזיים יאכזבו השבוע ולא יספקו בשורות חדשות, הדבר עשוי לגרום לאפקט של בלון שיוצא ממנו כל האוויר ולמחיקה של עליות השערים. תרחיש שכזה גם צפוי לחזק את הדולר, המהווה יעד אוטומטי למפלט בעתות של חשש ואי-ודאות.

החלק האחרון בפאזל השבוע יהיה דוח התעסוקה בארצות הברית, אשר יתפרסם ביום שישי בצהריים. הצפי הוא כי הדוח יצביע על גידול של כ-100 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה צפוי להישאר ברמה של 8.2%. נתון שייסוב סביב ה-100 אלף צפוי להותיר את השווקים אדישים – מצד אחד נתון נמוך שלא מעיד על שיפור בשוק התעסוקה, ומאידך נתון לא גרוע מספיק בשביל לאלץ את הבנק הפדרלי לפעול בהקדם.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il