TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

חברת החשמל מצפה להחזר השקעה תוך 4-5 שנים לאחר כניסתה לשוק התקשורת


חברת חשמל
צחי אברהם, אנליסט בכלל פיננסים: חלק גדול מהצלחת הרעיון או כישלונו תלוי בלקוחות הגדולים של המיזם הזה, חברת ה- ISP או בעיקר ובמילים אחרות: פרטנר וסלקום
כניסת החשמל לשוק התקשורת ממשיכה לקרום עור וגידים בשעה שהרגולציה, המאפשרת כניסה כזו, הולכת ונשלמת. האתגר המרכזי מכאן והלאה אמור להיות מציאתו של משקיע פוטנציאלי ואיתנותו של המודל הכלכלי שמציגה חברת החשמל. במבט של שנתיים קדימה, ארבעת קבוצות התקשורת המתגבשות, יינזקו (בזק, הוט) או ייהנו (חברות הסלולר) באופן מהותי מהתגשמות הפרויקט או נפילתו.

סוגיית הרישיון : רוח גבית

הרישיון הבסיסי, "רישיון כללי", מחייב פריסה אוניברסאלית ועמידה בתקני שירות. ועדת קרול שינתה את המודל עבור הוט ברישיון "כללי ייחודי" מהלך שמוריד את המיידיות של הרישיון הכללי ומקל עליה בתנאי הפריסה.

כרגע, נדמה שמשרד התקשורת יבקש למצוא פתרון בינתיים, מסלול אמצעי, בדמות רישיון כללי עם תקנות צמודות ייחודיות שיאפשרו לחברת החשמל לפרוס בהדרגה את הסיבים ברחבי המדינה וייקלו עליה למצוא משקיע פוטנציאלי . שר התקשורת יקבל סמכות לחייב את חברת התקשורת החדשה בפריסה אוניברסאלית משעה שהגיעה לרף מסוים שייקבע על ידו.

דווקא בנושא הפריפריה, החשוב כל כך לשר התקשורת, ייתכן שהוא רואה עין בעין עם חברת החשמל משום שמבחינתה הרבה יותר קל יהיה לפרוס תשתית בפריפריה עם תשתית חשמל עילית (84% מרשת החשמל הארצית) מאשר במקומות מסוימים בתל אביב שבהם תשתית תת קרקעית תחייב אותה לחפור באדמה על מנת לפרוס את הרשת.

שורה תחתונה: הרגולציה, שבעבר נראתה כאבן נגף בלתי עבירה, נראית תומכת.

המכרז: מעבר לפינה

עם גיבוש טיוטת הרישיון, חברת החשמל תוציא מכרז שיכלול מרכיב איכותי אחד ושלושה פיננסיים:

1. מרכיב איכותי – תנאי חוק בזק הנוכחי (פשוט למעבר).

2. השקעת הון – שיינתן במסגרת המכרז - נתון מספרי ידוע מראש.

3. אשראי – קו אשראי בנקאי או הלוואת בעלים שתידרש מטרת הגישה - נתון מספרי ידוע מראש.

4. מכרז – כמה המשקיע מוכן לשלם לחח"י תמורת 51% ממניות חברת התקשורת.

עדיין לא ברור מה היקף ההשקעה שידרוש הרגולטור מצד השותפה העתידית עבור נקודות שתיים ושלוש לעיל (350-450 מיליון ₪ ?). נקודה מספר ארבע היא נקודת אי הוודאות היחידה במכרז שאיננה נתונה מראש, אבל מנקודת המבט מצד חברות התקשורת המקומיות אין זה משנה אם התמורה למכרז תהיה שקל אחד או 100 מיליון ₪, אלא קיומו או היעדרו של משקיע כזה.

חברת החשמל מציינת כי היא רואה מספר גדול של מתעניינים בפרויקט. ימים יגידו.

שורה תחתונה: חח"י מעריכה כי החזר ההשקעה עשוי להגיע בתוך 4-5 שנים – עוד לפני מינוף !

לוח זמנים - נקודת ציון בעוד שבועיים

· בעוד שבועיים אמורה ועדה מצומצמת של חברת החשמל יחד עם נציגי הממשלה לקבוע את טיוטת הרישיון (כללי/ייחודי).

· טיוטת הרישיון לתמסורת במדינת ישראל תאפשר לצאת למכרז, שצוין לעיל, ולבחור בתוך שלושה עד ארבעה חודשים שותפה לחברת החשמל, בחברת התקשורת החדשה.

· תחילת הפריסה במחצית השנייה של 2011 (בהנחה שאכן יימצא משקיע).

המודל העסקי

יש ויכוח לא פשוט לגבי הכדאיות של המודל העסקי של חברת התקשורת העתידית על רקע היקף ההשקעה שיידרש. חלק גדול מהצלחת הרעיון או כישלונו תלוי בלקוחות הגדולים של המיזם הזה, חברת ה- ISP או בעיקר ובמילים אחרות: פרטנר וסלקום.

אם החברות הללו יראו בכניסה של חברת החשמל כוח חיוני במלחמה העתידית שלהן מול בזק והוט (שמחזיקות ביתרון אסטרטגי מולם בדמות תשתית קווית) הסיכוי להצלחת המיזם או לפחות ליציאתו לדרך, יהיה גבוה. במידה והן יראו בו סכנה עתידית כלשהיא, הסיפור הוא אחר.

יהיה מעניין.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il