TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

מזרחי: תימשך ההרעה בתוצאות חלק מהענפים – בנקים, ביטוח, חלק מחברות הנדל"


מזרחי טפחות
ממשיכים להמליץ על סלקום, בריטיש ישראל, גזית גלוב, אסם ( החוזרת למדד תא-25), אלביט מערכות וכי"ל
רונון מנחם, האסטרטג הראשי של בנק מזרחי מפרסם הבוקר סקירת שוק רחבה. להלן סקירתו:
מניות:
בנק ישראל אומר כי בחודשים ינואר – אפריל היה מצב המשק טוב ופעילותו הכלכלית המשיכה להתרחב במהירות, לרבות הצריכה הפרטית, סחר החוץ, התעסוקה והשכר. כך לפי סקירת ההתפתחויות הכלכליות בחודשים האחרונים שהכין. אולם, בהמשך השנה יהיה קצב הצמיחה הכלכלית נמוך משמעותית בהשוואה לרביע הראשון. כך עולה מדברי ההסבר להעלאת הריבית בשיעור 0.25 נקודת אחוז.

ביום ג' בשבוע הבא יפתח המסחר עם הרכב מדדים מעודכן. יום קודם לכן, תותאמנה החזקות תעודות הסל להרכב ומשקלות המדדים המעודכנים, דבר האמור להשפיע נקודתית על שערי מספר מניות.

בראייה ארוכה יותר, אנו ממשיכים להימצא בעמדה הגנתית. להערכתנו, תימשך ההרעה בתוצאות חלק מהענפים – בנקים, ביטוח, חלק מחברות הנדל"ן (בשל נטל הוצאות המימון) וחלק מחברות ההשקעה (הוצאות מימון, חוסר מימושים ורווחי הון). משום כך אנו ממשיכים להמליץ על החזקות בחברות תזרימיות, דוגמת חברות התקשורת (עדיפות לסלקום), חברות נדל"ן מניב (בריטיש ישראל, גזית גלוב), מזון (אסם, החוזרת למדד תא-25), אלביט מערכות וכי"ל.

אג"ח.

אנו סבורים כי בחודשים הקרובים תחול רגיעה במדדי המחירים לצרכן. להערכתנו, ברביע הקרוב יעלו המדדים בשיעור מצטבר נמוך מ 1%. יתרה מכך, במחצית השנייה של 2008 ובשנת 2009 עשוי המדד לעלות בשיעור שנתי של 2% עד 2.5%, בתוך תחום יציבות המחירים. לכן, העליות הגבוהות במדד המחירים לצרכן ברביע השני של השנה עשויות לא לחזור על עצמן, אלא להיות נקודתיות באופיין.

כתוצאה, ריבית בנק ישראל תעלה, להערכתנו, בשיעור מדוד בלבד ולאחר מכן תישאר על כנה. לפי התרחיש שלנו, תהייה עוד העלאת ריבית אחת בת 0.25 נקודת אחוז ולכן הריבית תיעצר על 4%.

בשל כך, ולנוכח הערכתנו כי ריבית הקרנות בארצות הברית תעלה הדרגתית לכיוון 3% בחודשים הבאים, אנו סבורים כי ה ₪ יפוחת בהשוואה לדולר האמריקאי. להערכתנו, תרחיש זה סביר יותר מאשר המשך תיסוף ב ₪. התמורות בפעילות המשק במט"ח ובחשבון השוטף במאזן התשלומים עשויות לתמוך בכך, בד בבד עם תיסוף העשוי להירשם בשער הדולר בעולם. אנו ממשיכים להעריך, כי בראייה לשבועות הקרובים, שער החליפין ₪ דולר עשוי לנוע בין 3.40 ל 3.80, תוך פיחות הדרגתי בערך המטבע הישראלי, שילווה במידה גבוהה של תנודתיות. עם זאת, לנוכח התמסורת הנמוכה בין התנהגות שער החליפין לשינויים במדד המחירים לצרכן, התפתחות זו תחלחל באופן מדוד והדרגתי בלבד לנתוני המדד.

לאורך עקומי התשואה לפדיון, ממש"ק וממצ"מ, נגזרת עלייה בת כ 3% במדד המחירים לצרכן. מספר זה גבוה מעט מהערכותינו וכן מתחום יציבות המחירים.

אנו סבורים כי ניתן לשקול הארכה הדרגתית של המח"מ – הן באפיק ממש"ק והן באפיק ממצ"מ. עם זאת, האפיק השקלי עשוי להציג תוצאות טובות יותר בהשוואה לאפיק המדדי עם התארכות המח"מ. בשקלול גורמי הסיכון, אנו ממליצים להימצא באפיק השקלי במח"מ 6-4 (סדרות 0313, 2682 ו 2683). באפיק המדדי מומלץ להימצא במח"מ דומה (סדרה 5472).

כמו כן, ניתן עדיין להצטייד באג"ח מסוג גילון, המציעות פרמיה בת 0.15% בערך מעל המק"מ. מספר זה פחת מעט בשבוע שחלף. נראה כי השווקים סבורים כי הריבית במשק תמשיך לעלות והדבר מקנה אטרקטיביות לאג"ח זו. עם זאת, אנו חושבים כי הריבית תעלה בשיעור מוגבל בלבד ולכן מידת התשואה הנוספת הניתנת להשגה באפיק קרובה למיצוי. כתוצאה, מומלץ עתה להותיר את ההקצאה ללא שינוי (לא להגדילה).

בשבוע האחרון רשם מדד תל בונד ירידה קלה ומרווחי תשואות הפדיון על אג"ח קונצרניות מעל אג"ח ממשלתיות שבו ועלו. בממוצע, מרווח אג"ח מדורגות AAA‏ מעל אג"ח ממשלתיות הנו 0.84 נקודת אחוז (לעומת 0.6 נקודת אחוז לפני שבוע) ואג"ח בדירוג AA‏ נסחר בממוצע ב- 1.5 נקודות אחוז מעל אג"ח ממשלתיות.

גם באג"ח בדירוג נמוך ואג"ח לא מדורגות עם תשואות גבוהות נמשכה העלייה בתשואות. אנו חוזרים על המלצתנו לנקוט משנה זהירות ו"לוותר" על תשואות במחיר הקטנת רמת סיכון באג"ח קונצרניות.


מה בעולם?

נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב הותיר את הריבית על כנה, בשיעור 2%. בדברי ההסבר נאמר כי הפעילות הכלכלית ממשיכה להתרחב וכי הסיכון כלפי מטה פחת מעט, בעוד העליות במדדי המחירים עשויות להתמתן בהמשך השנה ובשנה הבאה, אף כי הסיכון כלפי מעלה גדל. לא נרמז על הידוק מוניטארי קרוב. גם נשיא הבנק המרכזי של אירופה ריכך מעט את דבריו האחרונים ואף כי הותיר פתח להעלאת ריבית נוספת, הבהיר כי סדרה של העלאות ריבית אינה על הפרק. מסרים מרוככים אלו השפיעו לטובה על השווקים, אשר קודם לכן עמדו בסימן נתונים כלכליים חלשים, הן בארה"ב, שם דווח על ירידה במחירי הבתים ובמכירותיהם, בהלך הרוח של משקי הבית ובהזמנות החדשות ממפעלים, והן באירופה, שם נמסר על ירידות בשורת מדדים כגון מדדי מנהלי הרכש למגזר היצרני ולענפי השירותים. בגרמניה הייתה נסיגה חדה במדד האקלים העסקי. מחירי הנפט הגולמי הגיבו בירידות לידיעות בדבר ירידה חדה בצריכת הדלקים בארצות הברית. במשקים המתעוררים עליות המחירים ממשיכות להיות גבוהות ובעייתיות יותר מאשר במשקים המפותחים ולכן נרשמו בחלקם העלאות ריבית, חלקן מפתיעות. הדולר של ארה"ב הגיב בפיחות מול האירו להתמעטות הסיכויים להידוק מוניטארי קרוב. עקום התשואה לפדיון בארה"ב ירד לאחר החלטת ה Fed‏, אם כי שיפועו גדל קמעא, כנראה עקב הנחה כי העלאות הריבית אולי תתעכבנה, אך בסופו של דבר תתבצענה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il