TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

כלל פיננסים על כיל: דו"ח שלילי נוסף מה-USDA כבר מתומחר בשוק


כיל כימיקלים לישראל
אבירן רביבו, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' מנתח את השפעת הדו"ח על כיל
ביום שישי פרסם ה-USDA את דוח ה-WADSE לחודש אפריל הכולל את תחזיותיו למפת הביקוש וההיצע העולמית לסחורות החקלאיות.

על פניו, הדוח שוב מכיל השלכות שליליות לסחורות החקלאיות שכן הוא מצביע על עלייה חזויה נוספת במלאים. עם זאת, אנו סבורים כי דוח זה מגולם במחירי הסחורות זה מכבר.

המלאים שוב מטפסים לטריטוריית הנוחות. לפי ה-USDA יחס מלאי/שימוש לגרעינים בעולם יעמוד על 21.7%, עלייה של עשירית האחוז בהשוואה לתחזית במרץ. מלאי התירס העולמי רשם עלייה חדה אף יותר והוא צפוי לעמוד על 17.8%, עלייה של מחצית האחוז בהשוואה לחודש החולף. מדובר ברמות גבוהות יחסית למצבנו מתחילת העשור, ודומה כי העלייה המשופרת בהיצע אכן מצליחה להתמודד עם העליות המתמשכות בביקושים.

אך הדבר כבר מתומחר בשוק, ויותר. מצבת החוזים הספקולטיביים על התירס עומדת כיום על שורט של 20 א' חוזים. מדובר בשינוי דרמטי מהמצב בינואר, אז החזיקו הספקולנטים ב-228 א' חוזים. שינוי זה משתקף היטב במחירי הסחורות החקלאיות (ובמחירי מניות הדשנים) אשר בולטות בחולשתן בהשוואה לשוק בחודשים אלו כאשר אפילו הזינוק במחירי הנפט כושל (ובצדק) במתן תמיכה למחירים.

במצב זה, רווחיות החקלאים מצומצמת. בהתבסס על המחירים הנוכחיים לסחורות החקלאיות החקלאים ייהנו מרווחיות מצומצמת במרבית הגידולים. חלק מהגידולים, דוגמת החיטה, אף מצויים כיום בטריטוריית רווחים שלילית.

פוטנציאל עליות המחירים באשלג מצומצם אף הוא. ניתוח מצב העניינים כיום מוביל למסקנה כי האשלג אכן יחזור ליהנות מביקושים חזקים לאחר שנה חלשה במיוחד. עם זאת, פוטנציאל עליות השערים בו מוגבל והלחץ הנמשך על מחירי הסחורות החקלאיות לא עוזר בעניין. אישוש להנחה זו אנו מקבלים לאחרונה מברזיל, שם מסרבים הלקוחות להסכין לעליית מחירים של 25 $ שמנסות היצרניות לכפות על השוק.

והדבר יתקשה להשתנות בשנים הקרובות. היצרניות ממשיכות לפתח את המכרות הקיימים ויזרימו היצע חדש (ורווחי) לשוק בשנים הקרובות. אפילו יצרניות גרינפילד דוגמת יורכם הרוסית טונות כי המחירים הנוכחיים יספקו להם IRR נאה של 15% על השקעותיהן. במצב עניינים זה קשה לראות את האשלג חוזר לעליות משמעותיות בשנים הקרובות.

אך בטווח הקצר, יתכן תיקון במניות. בשלוש השנים האחרונות המשקיעים הספקולטיביים כמעט ולא הימרו כנגד מחירי הסחורות החקלאיות, בראייה לאחור, כל ירידה של החוזים הספקולטיביים מתחת לרמה של 50 א' חוזים בתירס התבררה כהזדמנות קנייה (קצרת טווח) במניות. ניתן לנסות ולהמר שוב על מהלך שכזה, אולם כל עוד לא ישתנו התנאים הפונדמנטליים במפת הביקוש וההיצע העולמי לסחורות חקלאיות ולדשנים, קשה לראות את מניות הדשנים מבססות מהלך עליות משמעותי.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il