TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

IDB אחזקות הרוויחה 977 מיליון שקל בשנת 2009


נוחי דנקנר
IDB פתוח הרוויחה 967 מיליון שקל; דירקטוריון IDB אחזקות החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 180 מיליון שקל
קבוצת IDB מדווחת על תוצאותיה לשנת 2009: IDB אחזקות הרוויחה בשנת 2009 977 מיליון שקל, ו-IDB פתוח הרוויחה 967 מיליון שקל.

בעקבות הרווחיות הגבוהה החליט דירקטוריון IDB אחזקות על חלוקת דיבידנד בסך של 180 מיליון שקל.

בשנת 2009 הרחיבה קבוצת IDB את פעילותה למען הקהילה. היקף הסיוע אשר נתרם ויועד על ידי חברות הקבוצה ב-3 השנים האחרונות הינו מעל 318 מיליון ש"ח


קבוצת IDB - אירועים מרכזיים בתקופת הדו"ח ולאחריו


רווח גדול לכור מהשקעתה בקרדיט סוויס

בשנת 2009 ההשקעה בקרדיט סוויס ייצרה לכור רווח כולל של כ-2.64 מיליארד ש"ח.
נכון להיום מחזיקה כור ב-3.12% ממניות קרדיט סוויס.
מאז החלה כור להשקיע בקרדיט סוויס, ביולי 2008, רשמה כור רווח נטו של כ-3.1 מיליארד ש"ח בגין השקעתה במניות הבנק.
בנוסף, הרווח הגלום לכור בגין יתרת השקעתה הנוכחית בבנק עומד על כ- 274 מיליון ש"ח.
לכור מסגרות אשראי ייעודיות מבנקים זרים המאפשרות לה גמישות רבה בהשקעתה בקרדיט סוויס.
כפי שדיווחה כור בעבר, בכוונתה להמשיך בביצוע ההשקעה בקרדיט סוויס תוך ניצול הזדמנויות רכישה ומכירה, בשים לב למצב השווקים ועל-פי הערכות החברה מעת לעת.

רכישת בניין מטה HSBC בשדרה החמישית בניו-יורק

בחודש אוקטובר חתמו נכסים ובנין (50%) וכור (50%), על הסכם לרכישת בנין מטה בנק HSBC בשדרה החמישית בניו יורק תמורת כ-330 מיליון דולר במזומן.
בנין מטה HSBC במנהטן נחשב לאחד הנכסים המרכזיים והאיכותיים בניו יורק, הנהנה ממיקום פריים לוקיישן בעיר. בנק HSBC הינו שוכר עיקרי בבניין בחוזה לתקופה של עד 10 שנים עם אופציות להארכה.
בפברואר 2010 חתמה כור ביחד עם נכסים ובנין על הסכם לקבלת הלוואה בסך 210 מיליון דולר למימון רכישת הבניין.
הגדלת האחזקות בשופרסל, במכתשים אגן ובסלקום

בחודש פברואר 2010 השלימה דסק"ש הצעת רכש מיוחדת לרכישת כ-8.3% מהון המניות של שופרסל, במחיר 23.5 ש"ח למניה ובתמורה של כ-423 מיליון ש"ח. עם השלמת הרכישה עלה שיעור האחזקה של דסק"ש בשופרסל לכ-46.2% בהון וכ-50.3% בהצבעה. כתוצאה מכך, צפויה דסק"ש לרשום רווח של כ-1.3 מיליארד ש"ח, בגין ההפרש בין ערך ההשקעה במניות שופרסל בספרי דסק"ש לפני הרכישה, לשווי ההוגן של ההשקעה האמורה בשופרסל במועד העלייה לשליטה. באופן עוקב IDB פתוח צפויה לרשום רווח של 910 מיליון ש"ח וIDB אחזקות צפויה לרשום רווח של 864 מיליון ש"ח.

בחודש אוקטובר 2009 השלימה כור הצעת רכש מיוחדת לרכישת 22 מיליון מניות של מכתשים אגן המהוות כ- 5.06% מהונה המונפק והנפרע של מכתשים אגן וכ- 5.11% מזכויות ההצבעה במכתשים אגן, במחיר של 18 ש"ח למניה ובעלות כוללת של 396 מיליון ש"ח. לאחר הצעת הרכש, שיעור ההחזקה של כור במכתשים אגן הינו כ-47%.

בספטמבר ובדצמבר 2009 רכשה דסק"ש כ-2% מהון המניות המונפק של סלקום, בתמורה לכ-195 מיליון ש"ח. כתוצאה מכך עלה שיעור האחזקה של דסק"ש בסלקום לכ-49% בהון ולכ-52% בהצבעה.


כלל ביטוח חוזרת להציג רווחיות גבוהה

כלל החזקות עסקי ביטוח רשמה בשנת 2009 רווח של 350 מיליון ש"ח, בהשוואה להפסד של 479 מיליון ש"ח בשנת 2008. ההון העצמי של כלל ביטוח גדל בשנת 2009 בכ-30%, מ-2.4 מיליארד ש"ח ב-2008 ל-3.4 מיליארד ש"ח ב-2009.

הרווחיות הגבוהה של כלל ביטוח בשנת 2009 מוסברת בתפנית בסביבה הכלכלית והפיננסית בישראל ובחלק ניכר ממדינות העולם, אשר הגדילו את הכנסות כלל ביטוח מהשקעות וכן את דמי הניהול שגובה החברה, כתוצאה מהתשואות החיוביות שהשיגה ללקוחותיה וכפועל יוצא של העלייה בהיקף הנכסים המנוהלים על ידה.

יצוין כי החל מהרבעון הרביעי של שנת 2009 חזרה כלל ביטוח לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים בסך 55 מיליון ש"ח, זאת לאחר שלא גבתה דמי ניהול משתנים בפוליסות הנ"ל בשנת 2008.


הפחתות שאינן תזרימיות בגין פרויקטים בלאס-וגאס

ברבעון הרביעי של שנת 2009 ביצעה חברת IDBG, המוחזקת בחלקים שווים על ידי IDB פתוח ונכסים ובנין, הפחתות שאינן תזרימיות בגין פרויקטים בלאס-וגאס, לאחר אימוץ שמרני של הרף התחתון בהערכות שווי חדשות שהתקבלו בגין הפרויקטים.

חלק IDB פתוח בהפחתות בגין פרוייקט הפלאזה הינו כ-382 מיליון ש"ח ובגין פרוייקט הטיבולי, שהינו מרכז מסחרי בלאס-וגאס הנמצא בשלבי הקמה, כ-66 מיליון ש"ח.


המשך מהלכי הרה-ארגון בקבוצת IDB - השלמת עסקאות נייר חדרה ונטוויז'ן

עסקת נייר חדרה - כת"ש רכשה את מלוא אחזקותיה של דסק"ש בחברת נייר חדרה (21.5%) תמורת כ-246 מיליון ש"ח, והגדילה בכך את אחזקתה בנייר חדרה לכ-60%.

עסקת נטוויז'ן - כת"ש ודסק"ש רכשו, פרו-רטה, את מלוא אחזקותיה של אלרון בנטוויז'ן (15%) - כת"ש רכשה 6.67% בנטוויז'ן תמורת כ-100 מיליון ש"ח ואחזקתה בנטוויז'ן גדלה לכ-31% ודסק"ש רכשה כ-8.5% בנטוויז'ן תמורת כ-128 מיליון ש"ח ואחזקתה בחברה גדלה ל-39.7%.


ביסוס זרוע התיירות של IDB

בתחילת הרבעון הרביעי של שנת 2009 אישרה אסיפת בעלי המניות של IDB אחזקות את העסקה במסגרתה רכשה IDB פתוח את חברת גנדן תיירות ותעופה תמורת 1.2 מיליון דולר.
במסגרת תהליך המיזוג בוצעו שינויים מבניים וניהוליים ב-IDB תיירות, אשר ישמשו מנוף לצמיחתה ולגיבוש ופיתוח עסקיה בשנת 2010, הכל על מנת למצב את מעמדה כחברת התיירות המובילה בישראל.

צמיחה משמעותית בעסקי כלל תעשיות ביוטכנולוגיה

במהלך 2009 נרשמה התקדמות נמרצת בחברות העיקריות של כלל ביוטכנולוגיה, בד בבד עם חיזוק בסיס ההון של החברה והעשרת הפורטפוליו שלה.

בין האירועים הבולטים בכלל ביוטכנולוגיה בחודשים האחרונים:
באוגוסט 2009 הושלמה בהצלחה הנפקתה לציבור של די-פארם, חברה בת של כת"ב (47% לאחר ההנפקה), תוך גיוס סכום כולל של כ-85 מיליון ש"ח, אשר יאפשר לדי-פארם להתקדם לקראת השלמת ניסוי Phase 3 בארה"ב.

בספטמבר 2009 השקיעה קבוצת מגדל ביטוח בכת"ב, כ-40 מליון ש"ח תמורת מניות ואופציות. מימוש האופציות עשוי להגדיל את הונה של כת"ב בכ-40 מיליון ש"ח נוספים.

במרץ 2010 חתמה כלל ביוטכנולוגיה על הסכם לרכישת ביומדיקל תמורת כ-84 מיליון ש"ח בעסקת מזומן ומניות. האחזקה הבולטת של ביומדיקל היא ב-Gamida Cell, שהמוצר המוביל שלה – StemEx, המבוסס על תאי גזע שמקורם בדם טבורי לטיפול במחלות המטולוגיות, נמצא בניסויים קליניים מתקדמים.

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר היום (א') בישיבת הדירקטוריון: "אנחנו מסכמים היום שנה של פעילות טובה מאוד בקבוצת IDB. ההצלחה השנה הינה פועל יוצא של התוצאות הטובות בחברות התפעוליות המרכזיות של הקבוצה וכן של ההשקעה המוצלחת בקרדיט סוויס".

"כמו ב-3 השנים האחרונות, כך גם במהלך השנה הקרובה נמשיך להרחיב את פעילות קבוצת IDB למען הקהילה. מאז מלחמת לבנון השניה תרמו חברות הקבוצה וקרן IDB וייעדו תרומות בהיקף של מעל 318 מליון ₪ לפרויקטים, בעיקר ביישובי הגליל והנגב. אנו שמחים על שיש באפשרותנו לסייע ליישובים רבים ולהיות מעורבים במספר הולך וגדל של פרויקטים, בדגש על תחום החינוך".

"הביצועים הטובים של פירמות עסקיות מובילות בארץ ובעולם בשנת 2009 תרמו לאופטימיות בשווקים הפיננסים. אנו סבורים כי המומנטום העסקי החיובי בפתחה של שנת 2010, כפי שאנו מזהים במגוון רחב של עסקים, עשוי להמשיך ולתמוך בשווקים".


"על אף שהעולם יוצא מן המשבר - בהובלה של כלכלת ארה"ב מחד ושל כלכלות סין ומדינות מתפתחות נוספות מאידך - המצב עדיין רגיש, ועל כן נמשיך לדבוק במדיניות עסקית זהירה, בניהול סיכונים מושכל, ובשמירה על יתרות נזילות גבוהות".


פרויקטים למען יישובי קו העימות בצפון ובדרום

כפועל יוצא של הרווחיות הגבוהה של חברות הקבוצה בשנת 2009, הרחיבה השנה קבוצת IDB את פעילותה למען הקהילה בישראל, בדגש על פרויקטים ביישובי הגליל והנגב בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה, התרבות והספורט.
מאז קיץ 2006 תרמו חברות הקבוצה וייעדו, ביחד עם קרן IDB למען הקהילה, תרומות בהיקף של מעל 318 מיליון ש"ח עבור פרויקטים למען הקהילה, בעיקרם ביישובי הגליל והנגב.
סה"כ פעילה הקבוצה בכ-180 יישובים בגליל ובנגב, בהם היא נוטלת חלק בכ-200 פרוייקטים קהילתיים.




בחודשים האחרונים הושלמו, בין היתר, הפרוייקטים הבאים:
במהלך השנה נמשכה הענקת מלגות לסטודנטים בני יישובי קווי העימות בצפון ובדרום – בשנת הלימודים הנוכחית (תש"ע) מעניקות חברות הקבוצה יותר מ - 4,500 מלגות. מאז דצמבר 2006 ועד ימים אלו העניקו וייעדו חברות הקבוצה כ-15,000 מלגות לסטודנטים מיישובי קווי העימות.

תחילת פעילות באופקים, תוך הירתמות למספר פרוייקטים בתחומי החינוך והתרבות בעיר. בנוסף, נרתמה חברת שופרסל מקבוצתIDB לעידוד התעסוקה בעיר.

הירתמות למספר פרוייקטים בתחום החינוך בחצור הגלילית, וביניהם ייעוד תרומה להקמת מעון יום לגיל הרך ולפרוייקט העצמת נוער באמצעות פעילות ספורט.

הועבר סיוע חירום שמנע את סגירת המרכז להתפתחות הילד בקריית שמונה, המטפל מדי שנה במאות ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
סיום בניית ותחילת הפעלה של המרכז לרפואה דחופה במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.

הונחה אבן הפינה לספריית IDB בקמפוס החדש של המכללה האקדמית תל-חי.

חידוש ושיפוץ הבריכה ומגרשי הספורט של קיבוץ ניר-עם – בעוטף עזה.
ניתן סיוע לקיום האירוע המרכזי לציון חגיגות ה-60 לקריית שמונה.






טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il