TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

בלאומי מצאו כי התנודתיות הגבוהה בבורסה לא השפיעה על סטיות התקן באופציות המעו"ף


סטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף ירדו גם השבוע בשיעור קל, במקביל לירידה במדד ה-VIX על מדד ה-S&P500
שבוע המסחר בשוק המניות המקומי נפתח בירידות שערים, תוך שהוא מפגין חולשה יחסית לשווקים מעבר לים. בהמשך השבוע התהפכה המגמה והאופטימיות שבה לשווקים, בהובלת סקטור הטכנולוגיה שבחודשים האחרונים הציג ביצועי חסר בהשוואה למדדים המובילים, ומניות הנדל"ן, אשר נחתכו לאחרונה בשיעור חד.
מחזורי המסחר נותרו ברמה נמוכה יחסית. אלו, עמדו בממוצע יומי על כ-1.5 מיליארד ₪, בהשוואה לכ-1.9 מיליארד ₪ בממוצע בחודש אוגוסט, ובדומה לרמתם הממוצעת מאז תחילת השנה.
התנודתיות הגבוהה לא השפיעה על סטיות התקן הגלומות באופציות על מדד המעו"ף. אלו ירדו גם השבוע בשיעור קל, במקביל לירידה במדד ה-VIX על מדד ה-S&P500.
בסיכום שבועי רשמו מרבית המדדים המובילים עליות שערים. מדדי המעו"ף ות"א 75 עלו בשיעור של כ- 0.9% וכ- 3.6% בהתאמה, מדדי הבנקים, הנדל"ן 15 והיתר 50 עלו בכ- 2.4%, כ-4% וכ-1% בהתאמה, ומדד התל-טק 15 חתם את השבוע בעלייה של כ- 6.8%.

השבוע פרסם בנק ישראל נתונים לגבי תיק הנכסים שבידי הציבור נכון לחודש יולי. עליות השערים שרשמו השווקים במהלך החודשים האחרונים באו לידי ביטוי בהיקף תיק הנכסים, כאשר במקביל לכך, גם בנתח של האפיק המנייתי מסך התיק נרשם גידול ניכר מאז תחילת השנה.
כך, היקף התיק שבנובמבר 08' הגיע לשפל של כ-1.85 טריליון ₪ טיפס ביולי 09' עד לשיא של כ-2.14 טריליון ₪, עלייה של כ-15.8% בשוויו של התיק. חלקן של המניות מסך התיק, שבינואר 08' הסתכם בכ-25.1%, ובדצמבר 08' הגיע לשפל של כ-14.4%, עמד ביולי 09' על כ-20.7%. הדבר מצביע על כך שלמרות ההשפעה המרכזית שיש לאפיק המנייתי על היקף התיק, חלק ניכר מהגידול בו נבע דווקא מאפיקים אחרים.

על אף החולשה שמפגין לאחרונה הדולר מול השקל, סקטור הטכנולוגיה בלט בעליות שערים. כך, מניית "סרגון" עלתה בלמעלה מ-20% לאחר שג'ים קריימר הנחשב כמומחה בשוק ההון האמריקאי הזכיר אותה בהקשר חיובי. "גיוון אימג'ינג" עלתה גם היא בשיעור דו-ספרתי, בעקבות דיווח כי בניסוי הראשון שערכה לגלולת הדור השני של ה-PillCam Colon נרשמו תוצאות חיוביות.

מניות נוספות שריכזו השבוע עניין היו טבע, אפריקה ישראל והחברה לישראל. טבע רשמה ירידות שערים בעקבות בקשה שהגישה חברת התרופות "מיילן" לאישור גרסה גנרית של תרופת הקופקסון, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. מרכזיותה של התרופה אשר אחראית לכ-15% מהכנסותיה ולכ-25% מסך רווחיה הצפויים של טבע בשנה הקרובה, גרר בעקבותיו חשש מה בקרב המשקיעים, אם כי על פי ההערכות תרופה גנרית לקופקסון לא תשווק בשנתיים הקרובות.
"חברה לישראל" ריכזה עניין על רקע ההתפתחויות האחרונות ב"צים". נזכיר כי בחודש הקרוב צפויים להתכנס בעלי המניות של החברה על מנת לאשר הזרמת כספים נוספת לחברה הבת או לחילופין לדחות אותה, מה שעשוי להשליך על עתידה של "צים". מניית "אפריקה ישראל" נסחרה בתנודתיות חריפה, לאחר שבראשית השבוע כינסה את מחזיקי 13 סדרות אגרות החוב של החברה, בניסיון למנות נציגות מטעמם למו"מ על הסדר חוב.

בזירת המאקרו, השיפור בכלכלה הריאלית נמשך. כך, נתוני החודשים יולי ואוגוסט, המהווים אינדיקאטור לפעילות סחר החוץ ברביע השלישי (עד כה) מלמדים על המשך התאוששות ביצוא התעשייתי, ללא יהלומים, המהווה את רובו של יצוא הסחורות. בחודשיים האחרונים מקיפה העלייה כמעט את כל ענפי הייצוא התעשייתי, אם כי רמתה עדיין נמוכה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, נתונים שפרסמה הלמ"ס על שיעור האבטלה מצביעים על יציבות. שיעור הבלתי מועסקים מכוח העבודה האזרחי במשק נותר בחודש יולי על כ-7.9%, זה החודש הרביעי ברציפות.

מבט לעתיד: להערכתנו, בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il