TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

שר האוצר: "גופים מוסדיים יידרשו לפעול לאיתור חוסכים או מוטבים בקופות גמל שהקשר עמם נותק"


שטייניץ
גוף מוסדי שלא יצליח לאתר חוסך שהקשר עמו נותק יפחית באופן משמעותי את דמי הניהול שהוא גובה מהחוסך
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד, ידין ענתבי, פרסמו היום טיוטת תקנות וטיוטת חוזר שמטרתם איתור חוסכים ומוטבים שהקשר עמם נותק ויידועם על כך שכספים השייכים להם נמצאים בגוף המוסדי.

על פי הערכות, מיליארדי שקלים המנוהלים על ידי הגופים המוסדיים (בקופות גמל, בקרנות הפנסיה ובפוליסות ביטוח מנהלים) שייכים לחוסכים שלא מודעים לקיומם, זאת מפני שלעיתים הקשר בין הגוף המוסדי לבין החוסך משתבש או אף מתנתק מסיבות שונות. למשל, חוסך שהחליף מקום עבודה ולא ידע שהיה לו חיסכון פנסיוני / ששכח מקיומו או אדם שהלך לעולמו והמוטבים שקבע לא יודעים שהמנוח היה בעל חיסכון פנסיוני.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מסר: "גופים מוסדיים יידרשו לפעול לאיתור חוסכים או מוטבים בקופות גמל שהקשר עמם נותק. ההסדרה תצמצם באופן משמעותי את התופעה ותחזיר מיליארדי שקלים לציבור. חובתנו לדאוג שהכספים האלה יגיעו לחוסכים להם הם שייכים".

ההסדרה החדשה תחייב את הגופים המוסדיים (קרנות פנסיה, חברות ביטוח וקופות גמל) לפעול לאיתור חוסכים ומוטבים שהקשר איתם נותק. הגופים יידרשו להתחבר למרשם האוכלוסין, לפנות למעסיק הקודם ולחפש במאגרי מידע באינטרנט כדי לעדכן פרטים של חוסכים שהקשר עימם נותק. בנוסף, כל גוף מוסדי יידרש להקים מנוע חיפוש שיהיה זמין באינטרנט ויאפשר לכל אדם לברר האם קיים חשבון על שמו בגוף המוסדי.

גוף מוסדי שלא יצליח לאתר חוסך שהקשר אתו נותק, יידרש להפחית את דמי הניהול שהוא גובה מהחשבון, לשיעור של 0.1% (מיתרת הכספים שהצטברו בחיסכון) בלבד. בסופו של התהליך, לאחר שמוצו כל המאמצים לאיתור החוסך או יורשיו, הכספים יועברו לאפוטרופוס הכללי בכפוף לתנאים שיקבעו.

הממונה על שוק ההון, ידין ענתבי, הוסיף כי "מטרת ההסדרה הינה לאתר את החוסכים להם שייכים מיליארדי שקלים וליידע אותם על קיומם. בטווח הארוך, ההסדרה תצמצם באופן משמעותי את האפשרות שהקשר עם חוסכים יאבד באמצעות תמריץ כלכלי שלילי. כלומר, גוף מוסדי יחויב להפחית את דמי הניהול באופן משמעותי במידה וייאבד הקשר עם החוסך".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
8/9/09
1. תרגיל של האוצר - ztc
כל הגופים המוסדיים יבזבזו הרבה כסף על מערכות מחשב ולוגיסטיקה ובסוף רוב הכסף יגיע לאוצר
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il