TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

בפועלים מעריכים כי גל המימושים יכול להמשך למרות התאוששות באמון הצרכנים


בנק הפועלים
בסקירה שבועית הבנק מעריך כי עקב עליית סטיית התקן באופציות המעו"ף השימוש בהם להגנה על תיק ההשקעות הפך ליקר
שוק המניות המקומי צפוי להערכתנו להמשיך ולהיות מושפע בראש ובראשונה מהנעשה בשוקי העולם, והם אלו שימשיכו לקבוע את המגמה. ייתכן, ובטווח הקצר גל מימושי הרווחים יימשך. מנגד, התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים, וההאטה שנרשמת בקצב ההתכווצות של הכלכלות הריאליות בעולם עשויות לספק תמיכה לשוקי המניות בארץ ובעולם.
בניתוח כלכלי, נתוני המאקרו המקומיים אומנם ממשיכים להצביע על האטה במשק, כשבשבועות האחרונים בלטו לשלילה נתוני התוצר, סחר החוץ, המדד המשולב ושוק העבודה. עם זאת, לאחרונה חלה התאוששות במדדי אמון הצרכנים ומנהלי הרכש, ונרשמה עליה קלה בשכר הממוצע במשק. המעבר למדד השווקים המפותחים של MSCI צפוי להערכתנו להביא להשפעה חיובית על שוק המניות המקומי, אך השפעה זו תהיה מתונה ותיפרס על פני תקופה ארוכה יחסית (המעבר בפועל יתבצע רק במאי 2010).
לאור האמור לעיל, המלצתנו היא להמשיך ולבנות פוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח, והתחשבות ברמת התנודתיות הגבוהה של שוק המניות בתקופה זו.
נציין, כי לאחרונה חלה עליה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, ועל כן שימוש בהן לשם הגנה על תיק ההשקעות הפך יקר ולא כדאי.
שוק האג"ח:
מק"מ- על רקע הצפי לעליית ריבית בשנה הקרובה, אנו לא מוצאים טעם בהצטיידות במק"מ כיום, אלא סבורים כי יש להמתין להנפקות מק"מ עתידיות בתשואות גבוהות יותר.
גילונים- אין הצדקה להגדיל חשיפה בגילונים, במיוחד לא בקצרים. הסדרה היחידה אשר מעניקה תוספת תשואה של 0.26% היא הסדרה הארוכה, 817, אולם יש לזכור כי מדובר באג"ח תנודתי יחסית לגילונים האחרים.
שחרים- אנו ממליצים על השקעה בשחרים במח"מ בינוני. אגרות החוב במח"מ 4 מציעות היום את השילוב האופטימלי להערכתנו בין תשואה סבירה לסיכון מוגבל כתוצאה מעלייה אפשרית ברבית ותזוזת העקום כלפי מעלה.
צמודים קצרים - אנו ממליצים להתמקד בהשקעה באגרות חוב קונצרניות צמודות מדד לטווחים הקצרים והבינוניים של עד 3 שנים, בדרוגים גבוהים.
צמודים בינוניים- ממשיכים להמליץ על חשיפה לאפיק הצמוד בעיקר באמצעות השקעה באגרות חוב קונצרניות מדורגות גבוה לטווחים הבינוניים.
צמודים ארוכים- לאור החשש מפני עליית תשואות על רקע הצפי לגידול בגירעון כאמור לעיל, והערכתנו כי אפיק זה ימשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה, אנו ממליצים לצמצם את החשיפה בשלב זה לאפיק הצמוד הארוך.
שוק המט"ח:
הדולר נסחר השבוע במגמה מעורבת מול השקל, ובסיכומו נרשם פיחות קל וזאת במקביל להתפתחות המסחר בדולר מול האירו. בנק ישראל והפד החליטו השבוע, כצפוי, להותיר את הריביות של השקל והדולר ללא שינוי, כך שפער הריביות נותר ברמתו האפסית. בעקבות היציבות שנרשמה בסיכום שבועי בשער השקל מול הדולר והאירו, השפעת ההתחזקות של הדולר מול רוב המטבעות העיקריים, באה לידי ביטוי בהיחלשות החדה שנרשמה השבוע בשערי הדולר האוסטרלי והקנדי מול השקל.
להערכתנו, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את רכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל והפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר.
לאור האמור לעיל, אנו ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור מטבעי כולל בעיקר דולר, אירו וליש"ט, בעקבות ירידה באטרקטיביות של המטבע האמריקאי כמטבע מקלט.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il