TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

כל חברי הנהלת בנק ישראל המליצו לנגיד על הפחתה של 0.25% בריבית לחודש אפריל


סטנלי פישר
כל חברי ההנהלה הביעו את דעתם שלאור המיתון במשק נדרשת מדיניות מוניטרית מרחיבה התומכת בעידוד הפעילות הכלכלית

בנק ישראל מפרסם הבוקר (ב'), את הדיונים המוניטריים בבנק ישראל לקבלת החלטת הריבית לחודש אפריל 2009.

חמישה חברי הנהלה המשתתפים בדיון ממליצים לנגיד לגבי גובה ריבית בנק ישראל הרצויה למשק. בדיון לגבי החלטת הריבית לחודש אפריל, כל חברי הנהלה המליצו לנגיד להוריד את הריבית ב- 0.25 נקודת האחוז לרמה של 0.5 אחוז.

כל חברי ההנהלה המשתתפים בדיון הביעו את דעתם שלאור המיתון במשק נדרשת מדיניות מוניטרית מרחיבה התומכת בעידוד הפעילות הכלכלית. המשתתפים סברו כי חשוב שהבנק יפחית את הריבית בחודש זה בכדי לעודד את הפעילות הכלכלית ולשפר את הנזילות בשווקים הפיננסיים. זאת, בהינתן הערכות החזאים המקומיים (בממוצע) כי במחצית השנייה של 2009 האינפלציה (בהסתכלות לשנים עשר חודשים אחורה) צפויה להיות מתחת ליעד, והציפיות לאינפלציה לשנה קדימה (הנגזרות משוק ההון) נמוכות מהגבול התחתון של היעד.

בהינתן ההערכות כי בעת זו נדרשת מדיניות מוניטרית מרחיבה, מרבית הדיון התרכז בשאלת אופן ניהול המדיניות המוניטרית ברמות ריבית מאוד נמוכות ובהשלכות של הורדת הריבית הנוספת על המשק בכללותו ועל המערכת הפיננסית בפרט.
המשתתפים המליצו להפחית את הריבית במטרה שהריביות הממוצעות על אשראי לחברות ולמשקי בית במשק ירדו. בהקשר זה צוין שהתמסורת בין הפחתת הריבית של בנק ישראל להפחתת הריבית הבנקאית ללווים במשק יורדת ברמות ריבית כה נמוכות. זאת, בהינתן שהבנקים שומרים על מרווח בנקאי (בין הריבית על האשראי שהם גובים והריבית על הפיקדונות שהם משלמים), ובמצב הנוכחי הבנקים מוגבלים ביכולתם להפחית את הריבית למפקידים הקרובה לאפס.

עוד צוין בדיון שכאשר הריביות למפקידים קרובות לאפס ייתכן שינוי בהרכב תיק הנכסים של הציבור: מעבר של הציבור מפיקדונות בנקאיים לחשבונות עובר ושב, ומעבר לנכסים אחרים כגון אגרות חוב ומטבע חוץ.

בדיון צוין כי הבנק יגביר את השימוש בכלים נוספים כדי ליצור הרחבה מוניטרית. כידוע, בנק ישראל החל ב 17- בפברואר לרכוש איגרות חוב ממשלתיות בבורסה לניירות ערך. רכישת איגרות החוב הממשלתיות (בשוק המשני) לטווחים הבינוניים והארוכים תומכת באופן ישיר בהורדת הריבית במשק גם לטווחי הזמן הארוכים יותר, ובכך מסייעת להגברת הפעילות הכלכלית במשק. בדיון צוין כי ב 26- במרץ, כחלק מהמדיניות המוניטרית לעידוד הצמיחה, יודיע בנק ישראל על הגברת הרכישות של אגרות חוב ממשלתיות. כמו כן, יודיע הבנק כי ימשיך לרכוש מטבע חוץ במסגרת התוכנית להגדלת יתרות מטבע החוץ. כל ההזרמות הנובעות מרכישות אגרות החוב ומטבע החוץ יעוקרו בכדי שריבית בנק ישראל לחודש אפריל תיקבע ברמה עליה הוחלט.

בנוגע להחלטת הריבית לחודש אפריל, מתוך מטרה לתרום להוזלת עלות האשראי ולחזק  את יכולתו של המשק להתמודד עם הירידה בביקושים, ובהינתן ההערכות כי האינפלציה  צפויה לרדת מתחת ליעד במחצית השנייה של שנת 2009 , החליט הנגיד להוריד את הריבית  לחודש אפריל ב- 0.25 נקודת האחוז, לרמה של 0.50 האחוז.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
6/4/09
1. איזה ריח מסריח מאהוד פווי ,ת.. - ברבור
חמורים גדולים ממה יחיו כול מקבלי ביטוח מנהלים שמפוטרים למשל מהיטק ואלו שיצאו לגימלאות.הריי יש להם סכום הוני ביד?
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il