TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ביג מרחיבה את פעילותה באירופה


ביג
רוכשת מרכז קניות ראשון בפולין לפי שווי נכס של כ 40 מיליון אירו
ביג מרחיבה את פעילותה באירופה ורוכשת מרכז קניות ראשון בפולין לפי שווי נכס של כ 40 מיליון אירו

בנוסף, הודיעה החברה כי היא מתקדמת באסטרטגיית פיתוח זרוע האנרגיה ורוכשת פרויקט סולאר לפיתוח במקדוניה בהשקעה צפויה של כ- 53 מיליון אירו

ביג מדווחת כי חברה בת פולנית של החברה .CEE-BIG B.V, המוחזקת בשיעור של כ- 95% על ידי החברה, חתמה על הסכם לרכישת מרכז מסחרי פתוח פעיל בעיר אנדריכוב, פולין.

המרכז המסחרי כולל שטח להשכרה (GLA) של כ- 23,300 מ"ר בשיעור תפוסה של כ- 100%. המתחם שהינו בסגנון פאואר סנטר פתוח כדוגמת מרכזי ביג הפתוחים משרת אוכלוסייה אזורית של כ- 200 אלף איש. במרכז המסחרי מספר שוכרי עוגן, בין היתר סופר מרקט LIDL ורשת ה- DIY - Leroy Merlin ועוד שוכרי מפתח מובילים נוספים בקטגוריות חשמל, אופנה, ספורט, צעצועים ועוד.

שווי העסקה ע"פ הודעת החברה עומד על כ- 40 מיליון אירו והוא צפוי להניב NOI של כ-2.8 מיליון אירו בשנה וכן הוא כולל קרקע נוספת אשר באפשרות החברה לבנות ולהרחיב את המתחם בעוד כ-1500 מ"ר נוספים. בכוונת החברה לממן את תשלום התמורה באמצעות מקורותיה העצמיים.

יצוין כי התקשרות החברה בעסקה המתוארת לעיל, הינה בהתאם לאסטרטגית החברה להמשך צמיחה ופיתוח פעילותה במדינות מזרח אירופה.

בנוסף, ביג מתקדמת באסטרטגיה פיתוח תחום האנרגיה ומדווחת על עסקה משמעותית נוספת לזרוע האנרגיה של הקבוצה. חברת בת הונגרית BIG Energia Holdings Kft, בה מחזיקה החברה ב-100% (אשר בכפוף להשלמת הליך מיזוג בין חברה בת של החברה עם חברה בת של מגה אור החזקות בע"מ, תחזיק בה מגה אור החזקות בע"מ בשרשור בשיעור של 50%) התקשרה בהסכם לרכישת 100% ממניותיהן של שתי חברות פרויקט מקדוניות שהינן בעלות זכויות בפרויקט סולאר, המצוי בשלבי פיתוח מתקדמים אשר קיבל את אישור רשות החשמל לחיבורו לרשת החשמל, להקמת שתי חוות סולאריות על קרקע במחוז Probshtip בצפון מקדוניה, הפרויקט מתוכנן להיבנות על קרקע בהיקף של 885 אלף מטר מ"ר ו-70 מגה וואט וצפוי לייצר כ- 114 ג'יגה וואט שעה לשנה.

בנוסף , החברה מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת חטיבת קרקע נוספת בצמידות לפרויקט בהיקף מצרפי של 394 אלף מטר נוספים וצופה שתוספת קרקע זו תאפשר בניה של 35 מגה וואט נוספים כך שהיקף הפרויקט יגדל ל- 105 מגה ואט סה"כ.


רכישת מניות חברת הפרויקט כאמור, תתבצע בשלבים ובכפוף להתקיימות אבני דרך ומספר תנאים מתלים. עבור רכישת המניות ופיתוח הפרויקט עד קבלת היתרי הבניה הנדרשים להקמתו, תשלם חברת הבת 12.6 מיליון אירו עבור הקרקע והזכיות בפרויקט, אשר ישולמו בהתאם לקצב התקדמות פיתוח הפרויקט עד לקבלת היתרי הבניה. עלות הקמת הפרויקט (כולל התמורה) צפויה להסתכם בכ 53-מיליון אירו .

בהתאם לכושר היצור החזוי של הפרויקט, החברה מעריכה כי ההכנסות ברוטו מתקבולי מכירת חשמל, צפויות לעמוד על כ-7.9 מיליון אירו לשנת ההפעלה הראשונה לאחר תשלומי איזון (Balancing) לרשת החשמל (בהתבסס על מחיר מכירה של 70 אירו למגה וואט שעה נטו), לתקופת הפרויקט אשר לא תפחת מ- 25 שנים. סך ה-EBITDA מהפרויקט צפוי לעמוד על כ-7.2 מיליון אירו לשנה.

ההסכם כולל הוראות בדבר פעילות חברת הפרויקט במהלך תקופת הביניים, וכן התחייבות לשיפוי חברת הבת, בגין נזקים שייגרמו לה עקב הפרת מצגים או התחייבויות הכלולים בהסכם. כמו כן, ההסכם כולל התחייבות של המוכרים לשעבד לטובת חברת הבת את מניות חברת הפרויקט ולהעמיד ערבות אישית של בעלי השליטה במוכרות לשם הבטחת התחייבויותיהם, ככל שיבוטל ההסכם בנסיבות המקנות לחברת הבת את הזכות לקבלת החזר התשלומים שישולמו עד המועד הקובע.

בנוסף החברה מתכבדת לעדכן כי במהלך החודשים האחרונים המשיכה בפיתוח פרויקט הרוח URLEASCA בהיקף של 102 מגה וואט והיא צופה שהיתר הבניה יתקבל ברבעון הראשון של שנת 2023. לאחרונה
החברה עודכנה על ידי חברת החשמל המקומית ברומניה כי אישרה את חיבור הפרויקט לרשת החשמל הלאומית וכי חברת החשמל החלה בתהליך חתימה על הסכם החיבור. כמו- כן ,בפרויקט VACARNI אבן הדרך הראשונה הושגה וחברת הבת קבלה את האישורים הנדרשים לביצוע השקעות זרות מטעם ממשלת רומניה

חי גאליס, מנכ"ל ביג, מציין כי מדובר בשתי עסקאות משמעותיות: כניסה ראשונה לפולין שמהווה כניסה למדינה גדולה, חזקה ועוצמתית כמו פולין. אנו בהחלט רואים בפולין פוטניציאל פיתוח גדול מאד בתחום שהוא ליבת העסקים שלנו, מרכזי הקניות הפתוחים בו יש לנו ניסיון רב ויתרון משמעותי שיתמוך בשאיפות ההתפתחות שלנו במדינות מזרח אירופה, כפי שהצהרנו עליהן בשנים האחרונות. כמו כן, המשך פיתוח זרוע האנרגיה. עוד מציין גאליס, כי בכוונת ביג להמשיך ולאתר הזדמנויות נוספות להשקעה באירופה. עסקת מקדוניה מצטרפת לפרויקט טורבינות הרוח על קרקע במחוז Tulca ברומניה שעליה דיווחה החברה לפני מספר שבועות, ולפרויקט הרוח URLEASCA שברומניה, בהיקף של 102 MW, שרכשה החברה בסוף השנה שעברה. בכוונתנו להמשיך, לדחוף ולפתח את זרוע האנרגיה ולהפכה לחברה משמעותית בתחום האנרגיות המתחדשות. תוצאות פעילות זרוע האנרגיה יתרמו בשנים הקרובות באופן משמעותי להמשך הצמיחה וההתפתחות של הפרמטרים העסקיים של ביג.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il