TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

‏ההתעניינות בהשקעות סביבתיות גוברת


shutterstock
ההנפקות של אג"ח ירוקות וחברתיות צפויות להגיע לכ- 650 מיליארד דולר ב 2021. כך עולה מכנס השקעות ESG של פאהן קנה ו-S&P מעלות
ניצן משה, סמנכ"ל תפעול בכיר בICL על ההלוואה צמודת קיימות שהחברה לקחה בסכום של 250 מיליון יורו: " הפחתה של 20% בפליטות גזי חממה עד שנת 2025 ∙ 25% מעמדות הניהול בחברה יאויישו ע"י נשים עד 2024.

כחודשיים לפני ועידת גלזגו COP26 בראשות מנהיגי העולם ובהמשך לגידול המתמשך בהתעניינות המשקיעים בנושאי ESG, פירמת רואי החשבון פאהן קנה Grant Thornton ו-S&P מעלות ערכו היום (שני ה-13.9.21) כנס משותף שעסק בממשק בין עולמות ה-ESG לשוקי ההון, בדגש על ההיבטים הפרקטיים של ההשקעות הסביבתיות והחברתיות בשוק ההון הישראלי.

בכנס השתתפו רו"ח מיקי בלומנטל שותף מנהל בפאהן קנה ורו"ח שלומי ברטוב ראש חטיבת הייעוץ הכלכלי בפאהן קנה, שדיברו על התעצמות המגמה בהשקעות ירוקות וסביבתיות והסבירו את משמעות הכלכלה הירוקה החדשנית והשלכותיה, עברי ורבין מנכ"ל Good Vision ויו"ר משותף של פורום הקיימות הגלובלי בGT שדיבר על האתגרים וההזדמנויות שעומדים במהות דירוגי ה- ESG ודיווחי האחריות התאגידית, רונית הראל בן זאב מנכ"לית S&P מעלות שדיברה על הממשק בין שוקי ההון לעולמות ה-ESG, איתי ריפל מנהל תחום אנליזה S&P מעלות שדיבר על אג"ח ירוקות, וניצן משה, סמנכ"ל תפעול בכיר בICL שהתייחס ל ESG בחברה.

בתוך כך, השיקו בפאהן קנה מחלקה ייחודית לכלכלה ירוקה, ראשונה מסוגה בישראל. המחלקה, שמהווה שת"פ בין Good Vision וחטיבת הייעוץ הכלכלי, תעניק ללקוחות שוק ההון והמשקיעים שירות וליווי כולל משלב ה-DD דרך מיסוי, הערכות שווי, תמריצים ומדידת אימפקט עבור חברות מטרה וחברות פורטפוליו.

רו"ח מיקי בלומנטל שותף מנהל בפאהן קנה: "מגפת הקורונה והמרוץ העולמי ל-0 פליטות פחמן הכניסו את הקריטריונים של ה ESG מנישה- למיינסטרים, וכעת לחובה. ה-ESG מעצבת מחדש את התעשייה הפיננסית ביסודה והופכות לחלק מהדיווח הכספי. בעוד אירופה הובילה היסטורית בנכסי ESG שצברה, ארה"ב חוותה צמיחה של למעלה מ -40% בשנתיים האחרונות וכעת היא מהווה 17 טריליון דולר, כך שכמעט מחצית מהנכסים העולמיים בסך 35 טריליון דולר מנוהלים על ידה. באירופה, קרנות הנאמנות ותעודות הסל ESG היוו כ -25% מכלל המוצרים האירופאים בשנת 2020".

רו"ח שלומי ברטוב ראש חטיבת הייעוץ הכלכלי בפאהן קנה: "בשנים האחרונות נרשמת התחזקות במגמת ההשקעות הסביבתיות ונבחנות השקעות שמבקשות לייצר ערך למשקיעים בתוספת דגש מהותי: השפעה על סביבה וחברה. בתוך אלו ניתן להבחין בהתגברות בסביבת הרגולציה העולמית, עליה משמעותית במודעות צרכנית, חברות חדשות אשר מבוססות על רעיונות ברי קיימא וחברות וותיקות שמבינות כי ללא התייחסות לנושא הסביבתי – הן תאבדנה את פוטנציאל הצמיחה שלהן ועלולות אף לסכן את קיומן".

עברי ורבין מנכ"ל Good Visionויו"ר משותף של פורום הקיימות הגלובלי בGT "כבר היום אנו עדים לגידול משמעותי בדרישות רגולציה משקיעים ולקוחות בתחומי ESG. אם עד לפני שנתיים חברות דיווחו על 30 דוחות של אחריות תאגידית, עד סוף שנה אני צופה שיהיו 100 דוחות, ולכן הקמתה של המחלקה הירוקה היא בתזמון מצוין. כמי שמלווה חברות ומשקיעים בכל העולם דרך תפקידי רשת אני יכול להגיד בבטחון שעברנו מ nice TO HAVE ל-MUST HAVE. אין כיום כמעט גופי השקעה בעולם שלא מייחדים לפחות חלק מהקרן להשקעות ESG גם רגולטורים ורשויות נכנסו לתחום החל מרשות ניירות ערך ועד המפקח על הביטוח מעלים אט אט את הציפיה מהגופים המבוקרים. במחקר בינ"ל שערכנו ברשת בחודש הקודם ויתפרסם בקרוב ראינו שאפילו בתקופת הקורונה החשיבות של ESG עלתה בעיני המנכלים ברחבי העולם"

רונית הראל בן זאב מנכ"ליתS&P מעלות: "תחום ה- ESG הינו אחד מתחומי המיקוד המשמעותיים עבור ממשלות, משקיעים, רגולטורים, בנקים וחברות, כ-77% מהחברות הגלובליות הגדולות מדווחות על יעדי פליטות פחמן, היקף הנכסים המנוהלים שחתמו על ה-Glasgow Financial Alliance לניטרליות פחמנית מסתכם בכ- 70 טריליון דולר ולהערכת S&P היקף הנפקות חוב בר קיימא ברמה העולמית יסתכם בכ- 1 טריליון דולר במהלך 2021. הממשק בין עולמות ה-ESG ושוקי ההון ממשיך לתפוס תאוצה, להתפתח להשתכלל. אחד מהמכשירים החדשים ברמה העולמית הינם מכשירי חוב צמודים למדדי קיימות המאפשרים לחברות להטמיע היבטי סביבה, חברה וממשל תאגידי באסטרטגיה העסקית והמימונית שלהן."

עוד ציינה הראל בן זאב, כי "מכשירים פיננסיים הקשורים בקיימות כמעט ולא היו קיימים לפני שנתיים. ועכשיו, הם פלח הצומח במהירות, S&P מעריכה כי היקף הנפקות בשוק החוב הבר קיימא יגיע לטריליון דולר השנה. בשוק זה שמתחדש וצומח במהירות, המשקיעים מחפשים שקיפות רבה יותר וניתוחים בלתי תלויים כיצד ההשקעות שלהם תומכות בסדר היום של הקיימות, במיוחד לאור החששות ממצבים של greenwash. במקביל, המנפיקים מחפשים חוות דעת בלתי תלויות מושכלות, עצמאיות על המימון בר קיימא שלהם, כולל החוב הצמוד למדדי הקיימות. מכשיר זה נותן לחברות מתחומי פעילות שונים תמריצים לקדם מהלכי קיימות באופן רחב יותר על ידי קישור ישיר של עלות המימון שלהן לעמידה ביעדי ביצועים ספציפיים בתחום הקיימות. הלווה יכול להחיל את הסיווג על כל סוג של הלוואה או אג"ח ולקשר ישירות בין עלויות המימון להשגת יעדי ביצועים קבועים מראש בתחום הקיימות כגון הפחתת פליטת גזי החממה, עלייה בגיוון מצבת העובדים וכדומה, כאשר התמורה יכולה לשמש לכל מטרה של החברה."


ניצן משה, סמנכ"ל תפעול בכיר ב-ICL התייחס להלוואה צמודת קיימות בסכום של 250 מיליון יורו שהחברה לקחה: "אנחנו פועלים בתחום הקיימות באופן מואץ בשנים האחרונות. בחרנו לקחת הלוואה צמודת קיימות לחמש שנים מתוך הרצון לקשור בין כל ההחלטות העסקיות לאסטרטגיית הקיימות שלנו. מדובר בשלושה יעדים לביצועי קיימות: הראשון, הפחתה של 20% בפליטות גזי חממה עד שנת 2025. היעד השני הוא נושא השוויון והמגדריות בו הצבנו יעד של 25% נשים בעמדות הניהול עד שנת 2024 (כשבשנת הבסיס תפקידי ניהול במגדר הנשי בחברה עמד על 9%). והיעד האחרון הוא הרחבת מספר הספקים העובדים על פי קריטריוני קיימות, בו אנו מתכננים להגיע ליעד של 540 עד 2025, כאשר כיום אנו עומדים על 460. מדובר ביעדים מדידים, שאפתניים אך עם זאת ריאליים להשגה. כמו כן חשוב לציין שהם תואמים לבנצ'מרק העולמי, בדומה לחברות תעשיות מובילות בעולם. לקחנו את חזון החברה והסתכלנו שש שנים קדימה משנת הבסיס. להערכתנו זה הסטנדרט שיהיה בעתיד".

מנתונים שנאספו ע"י פירמת פאהן קנה והוצגו בכנס, הנכסים הסביבתיים, החברתיים והממשלתייםESG) ) צפויים לעלות על 50 טריליון דולר עד שנת 2025, המהווים יותר משליש מכלל הנכסים העולמיים המנוהלים בסך כ 140.5 טריליון דולר. על פי דו"ח האחרון של מחלקת המודיעין של בלומברג נכסי ESG עלו על 35 טריליון דולר בשנת 2020, לעומת 30.6 טריליון דולר בשנת 2018 ו 22.8 טריליון דולר בשנת 2016 והגיעו לשליש מסך הנכסים העולמיים המנוהלים כיום, על פי נתוני איגוד ההשקעות הקיימות העולמית. נכסי ESG החוצים את רף 35 טריליון הדולר תואמים את התרחיש הבסיסי של בלומברג, שהניח כי צפויה צמיחה של 15%, מחצית מהקצב של חמש השנים האחרונות וכך נכסי ESG עשויים לעלות על 50 טריליון דולר עד שנת 2025. בלומברג עוד מוסיף כי העולם נמצא בדרך המהירה לשוק של טריליון דולר עבור נכסי ESG.


התפלגות מדדי ביצוע עיקריים עבור אג"ח צמודות קיימוּת בשנים 2020-2021 מראים כי מדד הביצוע העיקרי הוא צמצום פליטות גזי חממה (כ- 58%), כאשר במקום השני והשלישי נמצאים צמצום פסולת (כ- 13%) ואנרגיה מתחדשת (8%).

באשר למגמות עיקריות בשנים האחרונות בגודל השוק, חל גידול בחוב ESG מכ- 82 מיליארד דולר לכ- 635 מיליארד דולר בשנת 2020 עם שיעור הגידול המשוקלל (CAGR) של כ- 50.5%. בנוסף, חל גידול בהנפקות אגרות חוב ירוקות מכ- 76.6 מיליארד דולר בשנת 2015 לכ- 397 מיליארד דולר בשנת 2020. כמו כן, בשנים האחרונות נרשם גידול בהנפקות אגרות חוב חברתיות ואגרות חוב קיימוּת.


בהתאם לאומדן של S&P Global Ratings, ההנפקות של אגרות חוב ירוקות וחברתיות צפויות להגיע לכ- 650 מיליארד דולר בשנת 2021, לעומת כ- 50 מיליארד דולר החזויים עבור אגרות חוב צמודות קיימוּת.

באשר לתשואות באג"ח ירוקות, יש לציין כי ע"פ מחקר של MSCI אגרות חוב קונצרניות ירוקות הציעו תשואות נמוכות יותר בטווח של בין 0 לבין כ- 2 נקודות בסיס מאשר אגרות חוב ברות השוואה לא ירוקות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il