TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אפריקה ישראל מפרסמת אזהרת רווח: צופה הפסד של 2.7 מיליארד שקל ברבעון הרביעי


לבייב2
תרשום הפסד היקף של כ- 380 מיליון דולר בעקבות ירידת ערכו של בניין הניו יורק טיימס
על רקע ההחרפה במשבר הפיננסי הגלובלי המשיכה חברת אפריקה ישראל את תהליכי הבדיקה של נכסי הנדל"ן להשקעה ונכסי מקרקעין אחרים שבבעלותה בארץ ובעולם. במסגרת עבודת הכנתם של הדוחות הכספיים לשנת 2008, התקבלה בידי החברה הערכת שווי של בניין הניו-יורק טיימס לפיה שוויו של הנכס נכון לתאריך 31 בדצמבר 2008 מוערך בכ- 315 מיליון דולר. בנוסף, על פי הערכת השמאים לכשיושכר הנכס במלואו שווי הנכס יהיה כ- 500 מיליון דולר ארה"ב.

בדוחותיה הכספיים של החברה מתאריך 30 בספטמבר 2009 הוערך בניין הניו-יורק טיימס בכ- 671 מיליון דולר ארה"ב כאשר, השקעת ההון העצמי בנכס האמורים בתאריך זה (ההשקעה בנכס בניכוי המימון החיצוני שהועמד בקשר לנכס) הסתכמה בכ- 81 מיליון דולר. כמו כן, ערבה חברה בת של החברה המחזיקה בזכויות בנכס להלוואה, שניתנה בקשר לנכס בגובה של 140 מיליון דולר ארה"ב וכן לתפעולו של הנכס.

על בסיס הערכת השווי האמורה, ולאחר השקעות נוספות שבוצעו במהלך הרבעון הרביעי להשלמת השיפוץ בנכס, בשל ירידת ערכו של הנכס, צפויה אפריקה ישראל לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2008 הפסד בהיקף של כ- 380 מיליון דולר ארה"ב.

בניין הניו-יורק טיימס, שנרכש בחודש אפריל 2007, הינו בניין הכולל שטחי משרדים ושטחים מסחריים, בכיכר "Times Square" במנהטן. חלק מהנכס הוכרז בשנת 2001 כבניין לשימור ("Landmark"). הנכס ניצב על קרקע בשטח של כ- 4,700 מ"ר, והוא כולל שטח של כ- 72,000 מ"ר בנויים. נכון להיום, הסתיימו עבודות השיפוץ בנכס ואישור אכלוס (TCO) צפוי להתקבל במהלך הימים הקרובים. עד כה נחתמו הסכמים ומזכרי הבנות להשכרתם של כ-13 אלפי מ"ר (כ- 18.1% מהשטחים בנכס) והחברה ממשיכה לפעול להשכרתם של יתרת השטחים בנכס.

כפי שדיווחה החברה בתאריך 31 באוגוסט 2008 במהלך החודשים האחרונים מתנהל משא ומתן בין חברת הבת לבין רוכש פוטנציאלי להתקשרות בהסכם להמחאת 49% מזכויותיה והתחייבויותיה של חברת הבת בקשר לנכס, תמורת תשלום סך של 49 מיליון דולר ארה"ב ונשיאה בחלק היחסי במימון שנלקח לצורך פיתוח פרויקט הנכס בהיקף כולל של כ- 711 מיליון דולר. כפי שדווח התקשרות כאמור, אם תוסכם, תהא כפופה, בין היתר, להסכמת הגורם המממן לפרויקט הנכס. עם זאת, לתאריך הדוח, בשים לב לתנאי השוק הנוכחיים ולירידה האמורה בשווי הנכס, מעריכה החברה כי קיים חשש ממשי שהליכי המשא ומתן לא יבשילו לכדי הסכם, וזאת, לכל הפחות, עד לסיכום תנאי מימון חדשים לנכס, התואמים את שוויו המעודכן של הנכס, עם הגורמים המממנים.

בשים לב להפחתה בגין הנכס כאמור לעיל, ולאור הצטברות נתונים המצביעים על קיומן של ירידות נוספות בשווי נכסיה של החברה ברחבי העולם ותוצאות הפעילות (כולל מימון) כפועל יוצא מן המשבר העולמי הפוקד את השווקים בחודשים האחרונים, מעריכה החברה כי, היא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2008 הפסד נוסף, מעבר להפסד בגין ההפחתה האמורה לעיל בשווי הנכס, בהיקף של כ – 1.3 מיליארד ₪ . סך הכל מעריכה החברה, כי תרשום בדוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2008, הפסד בהיקף כולל של כ- 2.7 מיליארד ₪.

זאת ועוד, בשל שינוי בשערי החליפין של חלק מהמטבעות השונים בהם נערכים הדוחות הכספיים של חברות הקבוצה בחו"ל לעומת המטבע השקלי, צפוי לחול גידול בקרנות ההון בשל תרגום במאזן החברה ליום 31.12.2008 (אשר הופחתו בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 כתוצאה משינויים ביחסי שערי החליפין כאמור בסך של כ -1.4 מיליארד ₪) בסך של כ- 600 מיליוני ₪. בהתאם, החברה מעריכה, כי אלה יקזזו באופן חלקי את השפעתם של ההפסדים המוערכים לעיל על ההון העצמי של החברה.

יצוין, כי החל מתאריך 1 בספטמבר 2008 ועד היום פרעה החברה תשלומי קרן וריבית של אגרות חוב וניירות ערך מסחריים בהיקף כולל של כ- 1.8 מיליארד ₪. בנוסף, ממשיכה החברה בפעולותיה למימוש נכסים, בארץ ובחו"ל, ולהשגת אשראים בגין נכסים שאינם משועבדים.

איזי כהן, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל אמר כי, על רקע המשך החרפת המשבר הכלכלי הגלובלי בחודשים האחרונים המשיכה אפריקה ישראל את תהליכי בדיקת השווי של נכסי הנדל"ן להשקעה ונכסי מקרקעין אחרים שבבעלותה בכל הטריטוריות בהן היא פועלת.

לדבריו של כהן בשל העובדה כי, נתקבלה הערכת שווי מעודכנת לבניין הניו יורק טיימס הייחודי והיות, והתנאים המסחריים במשא ומתן עם קרן ההשקעות מהמזרח הרחוק בנוגע לבניין טרם הבשילו אפריקה ישראל תרשום ירידת ערך בשוויו ההוגן, בהיקף שלהערכתה משקף נכונה את מצב שוק הנדל"ן בעולם בכלל ובניו יורק בפרט.

"אנו ממשיכים לפעול להשלמת הפרויקטים הגדולים המצויים בשלבי בנייה שונים ברוסיה וברומניה ופועלים להגדלת יתרות הנזילות שבידי החברה תוך הקטנת התחייבויותיה לזמן קצר, בעיקר דרך מימוש ומימון מחדש של נכסים בארץ ובחו"ל ", הדגיש כהן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il