TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אבגול מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2021


אבגול
ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-96 מיליון דולר, בהשוואה לכ-90.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. הגידול בהכנסות עומד על כ-5.9%, ונובע בעיקר מתיקון מחירי המכירה הממוצעים בתקופה זו, עקב העלייה במדדי מחירי חומרי הגלם. בנוסף, חידשה החברה את הסכם ההתקשרות עם אחד הלקוחות המשמעותיים שלה, אשר כללו גם עלייה במחירי המכירה

חברת אבגול היא מובילה עולמית בפיתוח, ייצור ושיווק בדים לא ארוגים (Nonwoven) עבור חיתולים לילדים ולמבוגרים, מוצרי היגיינה נשית, מוצרי היגיינה רפואיים, מגבונים, מסיכות היגייניות ועוד. כמו-כן מייצרת אבגול בד לא ארוג המשמש חומר גלם למגוון מוצרי non-hygiene למספר תעשיות ביניהן: חקלאות, ריהוט וריפוד, ביגוד חד פעמי, בדים לשימוש חד פעמי, תעשיית הבניה, ציוד מחנאות, מוצרי סינון ועוד. מאז שנת 2020 החברה גם מייצרת ומוכרת בדים אשר נועדו לייצור מסיכות, חלוקים ומוצרים נוספים אשר נועדו להתמודדות עם מגפת ה-Covid-19 (קורונה).
אתמול בערב דיווחה החברה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2021.
מנכ"ל החברה, שחר רחים:
במהלך הרבעון הראשון הצליחה אבגול להציג ביצועים מצוינים בכל אתריה, הודות לייצור בתפוקה מלאה בכל המפעלים, ביעילות ובאיכות מקסימלית. אבגול עובדת ללא לאות כדי להבטיח אספקה שוטפת ללקוחותיה, וזאת תוך כדי שמירה על בריאות ובטיחות עובדיה. במהלך הרבעון, המשיכה אבגול במאמציה לעמוד ביעדי אסטרטגית החדשנות שלה – להוביל את שוק הבדים הלא ארוגים לעבר פתרונות ייחודיים בתחום הקיימות. במהלך הרבעון חתמה אבגול על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם פולימטריה (https://www.polymateria.com) והסכם שיתוף פעולה למטרות פיתוח עם אלגה-לייף.

אבגול ופולימטריה, חברת סטארט-אפ בריטית, פיתחו בדים לא ארוגים מתכלים אשר ישמשו לייצור מוצרים סופיים ביישומים מגוונים בתחומי ההיגיינה, המגבונים וה-PPE (מוצרי מיגון אישי העשויים מבדים), וכן בתחומים שאינם קשורים להיגיינה, כגון חקלאות, תעשייה וכו'. הפיתוח של בדים לא ארוגים מתכלים, מבוסס על תוסף שפותח על ידי פולימטריה, אשר ישולב בתהליכי ייצור הבדים הלא ארוגים הנוכחי של אבגול. עם הטמעתו של התוסף בבד, הוא מייצר תהליך של biotransformation בעת המגע של הפוליפרופילן (או כל חומר גלם פוליאולפין אחר) עם האוויר וללא צורך בהתערבות חיצונית, התוסף יוצר פירוק ביולוגי מהיר של הבד תוך מספר חודשים עד מספר שנים, ללא היוותרות של microplastics או פגיעה כלשהי בסביבה.
שיתוף הפעולה עם אלגה-לייף מיועד לשלב את הידע הטכנולוגי של ייצור הבדים הלא ארוגים של אבגול עם הטכנולוגיה של אלגה-לייף על מנת ליצור תוספי צבע מתכלים וידידותיים לסביבה, המבוססים על אצות הידועות גם בתכונות החיוניות לבריאות העור.
ה-Underlying EBITDA של אבגול ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-20 מיליון דולר, 6 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. הרבעון הראשון של שנת 2021 היה מאתגר ביותר מבחינת היצע ומחיר הפוליפרופילן העולמי. במהלך הרבעון עלו מחירי חומרי הגלם באופן משמעותי, בעיקר בארצות הברית, עקב הדרישה המתמשכת למוצרים הקשורים להתמודדות עם מגיפת הקורונה ועקב התאוששות הייצור בארצות הברית וחזרתו לפעילות שגרתית. בנוסף לכך, בפברואר 2021, פגעה סופת הקרח Uri בחוף המפרץ של ארצות הברית אשר גרמה להשבתות של כ-80% ממפעלי ייצור חומרי הגלם, ולעיכובים בהובלה ואספקת סחורות לספקי חומרי גלם באזור זה, אשר הביאו לעלייה נוספת במחירי חומרי הגלם. במהלך תקופה זו, למרות הבעיות וההפרעות באספקה, קווי הייצור שלנו המשיכו לפעול במלוא תפוקתם, ויכולתנו לספק את מוצרינו בזמן לא הושפעה.
התוכנית שלנו לסיים את העברת קו הייצור מישראל להודו, עד סוף שנת 2021, במטרה לתמוך בשוק הבדים שלנו אשר צומח במהירות, נמשכת. במקביל, אנו מתקדמים בהתאם לתוכניות עם ההשקעה בקו ייצור חדש ומתקדם ברוסיה. רוסיה הינו שוק צומח בו כבר יש לנו טביעת רגל חזקה. עם הטכנולוגיה החדשה לצד הדומיננטיות שלנו בשוק הרוסי, אנו מצפים להמשיך ולהוביל את השוק במדינות חבר העמים, עם המוצרים החדשים והמפותחים ביותר.
ב-12 במאי 2021 הודיע ​​מנכ"ל החברה, מר שחר רחים, על עזיבת תפקידו מה-1 ביולי 2021. מר רחים ימשיך לכהן כדירקטור בחברה. ב- 12 במאי 2021 מינה דירקטוריון החברה את מר טומי ביורנמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות הגלובאלי של החברה בשנתיים האחרונות, למנכ"ל החברה.

לטומי ניסיון נרחב בתעשיית הבד הלא-ארוג העולמית, ולפני שהצטרף לאבגול, כיהן בעבר כמנהל בכיר בחברת Ashlstrom Oyj - חברה ציבורית שבסיסה בפינלנד, המייצרת ומפתחת מוצרי נייר ובד לא ארוג לשימושים תעשייתיים; וכן וכמנכ"ל חברת Mada Nonwovens - יצרנית של בדים לא ארוגים בטכנולוגיה זהה לזו של אבגול. במהלך הקריירה שלו ניהל מר ביורנמן אתרי ייצור בארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה, ויש לו ניסיון רב בתחומים תפעוליים של ייצור וניהול שרשרת אספקה, כמו גם במו"פ, מכירות, אסטרטגיה ושיווק.

שחר רחים עובר לתפקיד מנכ"ל חטיבת ההיגיינה של אינדורמה, בעלת השליטה בחברה. אבגול היא חלק חשוב ומשמעותי בחטיבה זו. הכללתה של אבגול בחטיבת ההגיינה עתיד לייצר לאבגול סינרגיות משמעותיות, אשר יתרמו להמשך צמיחתה והתפתחותה.
לפרטים נוספים אודות התפטרותו של מר רחים ומינויו של מר ביורנמן, אנא ראו את הדוחות המידיים שפורסמו במקביל לפרסום הדוחות הכספיים של אבגול לרבעון הראשון של שנת 2021.


מידע זה הוא מידע הנובע מראיה לעתיד המבוסס על המידע הידוע לחברה בזמן שהדוח הזה מפורסם. המידע הזה עלול לא להתממש או להתממש באופן השונה מהמצופה, בין היתר, אם יחול שינוי משמעותי במגמות/טרנדים, או בפרמטרים אחרים אשר עשויים להשפיע על עלויות הייצור או מחירי המכירות של החברה.
ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-96 מיליון דולר, בהשוואה לכ-90.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. הגידול בהכנסות עומד על כ-5.9%, ונובע בעיקר מתיקון מחירי המכירה הממוצעים בתקופה זו, עקב העלייה במדדי מחירי חומרי הגלם. בנוסף, חידשה החברה את הסכם ההתקשרות עם אחד הלקוחות המשמעותיים שלה, אשר כללו גם עלייה במחירי המכירה. הכמות שנמכרה ירדה במהלך התקופה בכ-0.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במהלך התקופה סיימה החברה את פעילותה ונוכחותה באתר החברה בברקן, בעוד ברבעון הראשון של שנת 2020 אתר זה עדיין היה פעיל.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-10.4 מיליון דולר, המהווה כ-10.9% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020, אשר היווה כ-19.8% מסך ההכנסות בתקופה זו.
הרווח הגולמי ברבעון הושפע מהעלייה החדה במחירי חומרי הגלם. בנטרול ההשפעה של השינויים במחירי חומר הגלם, הרווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2021 היה גבוה בכ-6.5 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כתוצאה מהעלייה במחירי חומרי הגלם נרשמה הוצאה של כ- 11.7 מיליון דולר, במרווח מדדי חומרי הגלם, נטו (הפער בין מחיר המדד בעת קביעת מחירי המכירה לבין מחיר המדד בעת רכישת חומרי הגלם) לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה ההשפעה הייתה חיובית בסך של כ-2.3 מיליון דולר (סה"כ השפעה שלילית של כ-14 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד).
הגידול ברווח הגולמי ברבעון הראשון של שנת 2021, לאחר נטרול ההשפעה של השינויים במדדי מחירי חומרי הגלם, נבע בעיקר משיפור היעילות התפעולית בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בכל אתרי החברה, שתרם לעלייה ברווחיות (מלבד האתר בברקן, שעדיין פעל בתקופה המקבילה אשתקד). בנוסף, במהלך הרבעון, חידוש סכם ההתקשרות אחד מלקוחותיה המשמעותיים של החברה כאמור, ושיפור תמהיל המוצרים, הביאו לרווחיות גבוהה יותר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בהמשך למגמה שהחלה ברבעון הרביעי של שנת 2020, מדדי מחירי חומרי הגלם המשיכו לעלות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021 (כאמור, מגמת העלייה בתקופה זו הייתה משמעותית, בעיקר בצפון אמריקה). במהלך הרבעון השני של שנת 2021 ונכון למועד פרסום דוח זה החלה מגמת ירידה במדדי מחירי חומרי הגלם. יחד עם זאת, עקב העלייה המשמעותית ברבעון הראשון של שנת 2021 והשפעתה על מנגנון מדדי מחירי הנטו של חומרי הגלם, החברה צופה כי למדדי מחירי חומרי הגלם תהיה השפעה שלילית על תוצאות הרבעון השני של שנת 2021, אם כי במידה פחותה לעומת השפעתם על תוצאות הרבעון הראשון. אנו צופים התאוששות מההשפעות הללו במהלך הרבעון השלישי של 2021.
מידע זה הינו מידע צופה פני עתיד, שמתבסס על המידע הידוע לחברה בזמן פרסום הדוח הכספי. מידע זה עשוי להתממש או להתממש בצורה שונה מהצפוי, בין היתר אם יחול שינוי מהותי במגמות או בפרמטרים אחרים המשפיעים על עלויות הייצור של החברה או מחירי המכירה.
ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2021 נאמד בכ-8.2 מיליון דולר, ירידה של 8.1 מיליון דולר לעומת ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2020. בנטרול השינויים במחירי חומר הגלם, (הן במחירי הרכישה והן במחיר המכירה), ה-Underlying EBITDA ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-20.0 מיליון דולר, עלייה של 6 מיליון דולר בהשוואה ל- Underlying EBITDA ברבעון הראשון של 2020.

העלייה ב-Underlying EBITDA במהלך הרבעון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד נבעה מהשיפור ביעילות התפעולית שלנו בכל אתרי החברה (מלבד האתר בברקן) ומחידוש ההתקשרות עם לקוח משמעותי, כמו גם, השיפור בתמהיל המוצרים שתרם להגדלת הרווחיות. החברה ממשיכה לנקוט בפעולות על מנת להשיג את יעדיה, כולל התמודדות מוצלחת עם מגיפת הקורונה, התאמת קווי הייצור ושיפור והרחבת ההיצע ומגוון המוצרים כדי לספק את צורכי השוק.
תזרים המזומנים – תזרים המזומנים ששימש לפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם בכ-6.3 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בסך כ-37.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הירידה בתזרים המזומנים נבעה בעיקר מהרווחיות הנמוכה יותר ומהגידול ביתרות ההון החוזר, אשר שתיהן נבעו בעיקר מהעלייה במחירי חומרי הגלם.
ציוני דרך מרכזיים אחרים:
הוצאות מימון נטו ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו ב-0.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות המימון ברבעון בגין הלוואות ואגרות חוב לטווח ארוך ירדו בכ-0.6 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מהקיטון בחוב ועקב הירידה בריבית ה-LIBOR. בנוסף, הוצאות המימון ברבעון הנוכחי כללו הכנסות מהפרשי שער בסך של כ-2 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות מהפרשי שער בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפרשי השער במהלך הרבעון ובמהלך הרבעון המקביל אשתקד, נבעו ברובם כתוצאה משערוך של מחצית מאגרות החוב (סדרה ג') אשר לא גודרו אל מול מטבע הפעילות של החברה – דולר אמריקאי.
הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הקיטון ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נבע בעיקר מהירידה ברווח הגולמי, כנזכר לעיל.
סגירת האתר בברקן - ב-24 במרץ 2021 סיימה החברה את פעילותה באתר ברקן. במהלך התקופה רשמה החברה הוצאות תפעוליות בהיקף של כ-0.2 מיליון דולר נטו בהוצאות אחרות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il