TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אקופיה חתמה על חוזה אסטרטגי נוסף במזרח התיכון ל-25 שנה


אקופיה
המערכות הרובוטיות של אקופיה יותקנו במצרים, בפארק סולארי מהגדולים בעולם
לדברי ז'אן סממה, מנכ״ל אקופיה: ״אנחנו נרגשים לעדכן על חתימת הסכם נוסף להתקנת מערכות החברה במצרים ושמחים לקחת חלק בהפיכת המזרח התיכון לאזור ירוק ובר קיימא.

אקופיה שמה לה למטרה להיות מובילה עולמית בתחום הניקוי ולהיות לחברה הנבחרת לתחזוקת השדות הסולארים הגדולים בעולם, על כן, כניסה למדינה חדשה מהווה נקודת ציון נוספת חשובה בהתפתחות החברה, שכן הפארק הסולארי בו יוטמעו המערכות הרובוטיות הינו מהגדולים בעולם.
אנחנו באקופיה מבינים את הצורך שבמיקסום ניצילות הפאנלים הסולארים ומצפים לפרויקטים נוספים באזור אשר מצריך ניקוי תכוף, עדין ואיכותי של הלוחות הסולאריים לאור אתגרי האיבוק שמביא עימו המדבר.״


תל אביב, 22 לפברואר 2021 (ת״א: אקפה), חברת אקופיה סיינטיפיק העוסקת, בפיתוח, מכירה ותחזוקה של פתרונות רובוטיים מתקדמים לניקוי מתקנים סולאריים תשתיתיים הודיעה על התקנה נוספת של הפתרון הרובוטי שפיתחה עבור חברה בינלאומית מובילה. זהו המתקן הסולארי הראשון במצרים בו תתקין החברה את מערכותיה. ההתקנה צפויה להתבצע במהלך 2021.

אקופיה תתקין מערכות רובוטיות, על גבי פרויקט קיים (Brownfield) בהיקף של כ-18 MW , באחד מהפארקים הסולאריים הגדולים בעולם עם כ-11 שעות שמש ביום. באתר מותקנים לוחות סולאריים מסוג glass on glass הידועים כעדינים ורגישים במיוחד, ועל כן נבחר הפתרון של אקופיה לבצע עליהם את הניקוי, מאחר והוכיחה כי טכנולוגיה המבוקרת שפיתחה אינה פוגעת גם בלוחות מסוג זה.

רובוט ה-T4 שיותקן בשדה, מיועד לניקוי לוחות סולאריים במתקנים עוקבים מסוג Single Axis Trackers) SAT). רובוט ה-T4 מנקה את שורת הלוחות הסולאריים באמצעות סיבוב של פיסות בד רכות מסוג מיקרו-פייבר, ויצירת זרמי אוויר מבוקרים בכדי לדחוף את חלקיקי האבק החוצה מהלוחות הסולאריים. פעולת הניווט של הרובוט מתבצעת באמצעות שימוש בחיישנים ורכיבים טכנולוגיים נוספים, המאפשרים לרובוט לזהות את גבולות הלוחות הסולאריים, תוך תזוזה בין מרווחי הלוחות וניווט בצורה אופטימאלית ויעילה, ובכך הופך את ניקוי הלוחות לאוטונומי לחלוטין ולא מצריך כוח עבודה או מפעילים.

בחירה זו של שחקן מוביל בתחום מהווה אישרור נוסף להתאמה האופטימלית של רובוט ה-T4 לבעיית ניקוי מערכות סולאריות עם עקיבה.


אודות אקופיה:

אקופיה סיינטיפיק (TASE:ECPA), מובילה עולמית ברובוטיקה למתקנים סולאריים גדולים, הוקמה בשנת 2013 על-ידי היזמים ערן ומשה מלר, החברה החלה להיסחר בבורסת תל אביב בדצמבר 2020 וגייסה סכום של 82.5 מיליון דולר לפי שווי של 300 מיליון דולר (לפני הכסף).

אקופיה עוסקת, בפיתוח, מכירה ותחזוקה של מערכות רובוטיות לניקוי מתקנים סולאריים תשתיתיים הממוקמים באזורים צחיחים. בנוסף, החברה הינה בעלת קניין רוחני משמעותי עם מעל ל-50 פטנטים מאושרים בכיסוי עולמי.
מערך הרובוטים של אקופיה מנקה כ-10,000,000 פאנלים סולאריים מדי לילה ללא מים ובצורה אוטומטית לחלוטין, ועד כה ניקה למעלה מ-3 מיליארד פאנלים סולארים.

לאקופיה 16.6 ג׳יגה-וואט הסכמי מסגרת חתומים, המהווים פוטניאל הקמה בארבעת השנים הקרובות. החברה פעילה כיום בארבע יבשות, ולקוחותיה הינם שחקני האנרגיה המובילים בעולם כאשר ההתקשרות עמם היא לתקופה של 25 שנים.
מנכ"ל החברה, מר ז'אן סממה, כיהן בתפקידו האחרון כמנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה וחבר הנהלת שיכון ובינוי. הנהלת החברה יושבת במשרדים הראשיים בישראל, והיא מעסיקה כ-150 עובדים בארץ, במדריד ובניו דלהי.

אקופיה פועלת בשוק האנרגיות המתחדשות, הגדל בקצב מהיר ודו ספרתי משנה לשנה, שוק שמתודלק על ידי יעדים מדיניים ושלוקחות בו חלק יצרניות החשמל המובילות בעולם כמו גם חברות האנרגיה המובילות מתחום הדלקים והפחם, כגון BP, Shell, Total, שעושות את המעבר לאנרגיות מתחדשות, לרבות PV.

בשנים האחרונות נבנים בעולם אתרי ענק, המשתרעים על פני עשרות קילומטר רבועים, עם מיליוני לוחות סולאריים הדורשים ניקוי רציף. רבים מהם מוקמים במדבריות על מנת ליהנות מרמת קרינה גבוהה, לצד עלויות קרקע נמוכות. באתרים אלו קיים קושי רב להתמודד עם רמות האיבוק שעל הלוחות הסולאריים ובשינוע כמויות המים הדרושות לטובת ניקוי ידני של הלוחות בהיעדר ניקוי, הירידה ברמת ייצור החשמל עשויה להגיע עד להיקף של 35%.

אוטומציה ורובוטיקה הפכו להכרח על מנת לשמר רמות ייצור חשמל גבוהות באותם מתקני אנרגיה אסטרטגיים. ניקוי אפקטיבי ללא מים הפך לאלמנט משמעותי לשיפור הכלכליות של פרויקטים גדולים באזורים יבשים.

המערך הרובוטי מבוסס הענן והשימוש בעיבוד מידע מתקדם מאפשרים ייצור חשמל סולארי בצורה מיטבית ורציפה לאורך כל השנה, ובו בזמן מזעור עלויות תפעול ותחזוקה אודות לחיבור לפלטפורמת הענן של החברה (Ecoppia AI), אשר אוגרת ומעבדת נתונים ומידע אודות פעילות המערכות הרובוטיות ומאפשרת שליטה ובקרה מרחוק על פעולות הניקוי של הרובוטים.
בנוסף, החברה מעניקה ללקוחותיה שירותי תחזוקה ותמיכה טכנית שוטפים וארוכי טווח למוצריה לצורך ניצול מרבי של פוטנציאל תפוקת האנרגיה של הלוחות הסולאריים.

המוצר הראשון שפיתחה החברה בשנת 2013 הוא מערכת רובוטית E4.
פעולת הניקוי של הרובוטים מתבצעת תוך שימוש בכוח הכבידה כדי להעביר חלקיקי אבק כלפי מטה ומחוצה ללוחות. במהלך פעולת הניקוי הרובוטים נעים מעלה מטה תוך שימוש במסגרת אלומיניום קשיחה ובאמצעות גלגלים מצופים בחומר המאפשר תנועה חלקה (גם בין הלוחות, ללא מרווחים) וללא עומס על פני לוחות סולאריים. מרבית ההתקנות הקיימות של מערכות החברה הן מסוג E4.

מוצר נוסף אותו משווקת החברה הוא מערכת רובוטית T4, הרובוטים המיועדים לניקוי לוחות סולאריים במתקנים עוקבים מסוג Single Axis Trackers) SAT). רובוט ה-T4 מנקה את שורת הלוחות הסולאריים באמצעות סיבוב של פיסות בד רכות מסוג מיקרו-פייבר, ויצירת זרמי אוויר מבוקרים בכדי לדחוף את חלקיקי האבק החוצה מהלוחות הסולאריים. פעולת הניווט של הרובוט מתבצעת באמצעות שימוש בחיישנים ורכיבים טכנולוגיים נוספים, המאפשרים לרובוט לזהות את גבולות הלוחות הסולאריים, תוך תזוזה בין מרווחי הלוחות וניווט בצורה אופטימאלית ויעילה לניקוים, ובכך הופך את ניקוי הלוחות לאוטונומי לחלוטין ולא מצריך כוח עבודה או מפעילים.

שתי המערכות נמצאו כאמינות ובטוחות ללוחות הסולאריים, וככאלה שלא יוצרות פגיעה או נזק ללוחות גם אחרי עשרות שנים של ניקוי.

הפתרונות הייחודים שפיתחה החברה, מוזילים משמעותית את עלויות הניקוי והתחזוקה של השדה, ובכך מקצרים דרמטית את פרקי הזמן להחזרת ההשקעה, תוך שמירה רציפה על יעילות הפאנלים. לחברה שיתופי פעולה משמעותיים עם חברות ענק בתחום האנרגיה המתחדשת כדוגמת EDF, Engie, Fortum, AES, Brookfield, Actis, SoftBank, Azure Power Renew Power ואחרות. צבר ההזמנות הקיים, כמו גם הניסיון המוכח שנרכש בשבע שנות פעילות החברה, ממצבים אותה כשחקן מוביל בעולם בתחום הניקוי הרובוטי היבש של לוחות סולאריים במתקנים תשתיתיים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il