TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

אלטשולר שחם משקיע כ-350 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות OPC אנרגיה‎


גיורא אלמוגי, מנכל או.פי.סי אנרגיה
או.פי.סי השלימה השבוע את העיסקה לרכישת CPV האמריקאית
הבעת אמון: אלשטולר-שחם משקיע כ-350 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות או.פי.סי אנרגיה בתמורה להנפקת כ-5.5% ממניות החברה
או.פי.סי השלימה השבוע את העיסקה לרכישת CPV האמריקאית, שהיקפה הכולל מסתכם בכ-648 מיליון דולר

מניות או.פי.סי ייכנסו למדד ת"א-35 בעדכון מדדי הבורסה בשבוע הבא

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי: "ההשקעה של בית ההשקעות אלטשולר-שחם באו.פי.סי אנרגיה הינה מהלך, במסגרתו גייסנו סכום משמעותי מאחד הגופים המובילים בשוק ההון הישראלי, והמבטא הבעת אמון בחברה, באסטרטגיה העסקית שלה ובפעילותה בישראל ובארה"ב. תמורת ההנפקה תשמש את החברה להמשך פיתוח עסקי החברה ומתן דגש על צמיחה בתחום האנרגיות המתחדשות בארה״ב".

חברת או.פי.סי אנרגיה מדווחת היום, כי השלימה מהלך של גיוס הון בהיקף של כ-350 מיליון שקל במסגרת הנפקה פרטית לבית ההשקעות אלטשולר-שחם (וגופים המנוהלים על ידו). במסגרת ההנפקה רכש בית ההשקעות כ-10.3 מיליון מניות של החברה, המהוות כ-5.5% ממניותיה, ובכך הפך לבעל עניין בחברה, לצד בעלי העניין המוסדיים הנוכחיים בחברה, מגדל ביטוח וכלל ביטוח. את ההנפקה הובילה חברת החיתום ברק קפיטל, בניהולו של צביקה מנס.

בשבוע שעבר, הודיעה הבורסה, כי מניות או.פי.סי אנרגיה יחלו להיכלל במדד ת"א-35 המוביל של הבורסה בתל-אביב, החל מהעדכון הקרוב, שיתבצע בסוף השבוע הבא. שווי החברה הבוקר, כולל כספי ההנפקה הפרטית הנוכחית, עומד על כ-7 מיליארד שקל.

כספי ההנפקה הנוכחית ישמשו את או.פי.סי להמשך פיתוחה העסקי, והרחבת פעילות בישראל ובארה"ב. השבוע דיווחה או.פי.סי על השלמת העסקה לרכישת השליטה בחברת CPV האמריקאית, באמצעותה היא נכנסה באופן משמעותי לשוק בארה"ב, ובפרט לתחום של אנרגיות מתחדשות. התמורה הכוללת ששולמה בעיסקה לרכישת CPV הינה כ-648 מיליון דולר, ותמורה נוספת בסך של כ-95 מיליון דולר בגין 17.5% החזקה בפרויקט הנמצא בשלבי הקמה Three Rivers, אשר שולם באמצעות הלוואת מוכרים. ל-CPV צבר פרויקטים משמעותי, הכולל גם הקמת תחנות מבוססות אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח.
עם השלמת העסקה האמורה, מחזיקה או.פי.סי ב-70% ממניות CPV, ו-30% הנוספים מוחזקים ע"י כלל, מגדל ופועלים שוקי הון.


או.פי.סי אנרגיה בע"מ, הינה חברת החשמל הפרטית הראשונה והמובילה בישראל העוסקת בייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של תחנות כוח, וכן ייצור חשמל ואספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל. החברה מחזיקה ב-80% בתחנת הכוח מישור רותם, ב-100% בתחנת הכוח חדרה, ב-100% מפרויקט תחנת הכוח צומת, הנמצא בהקמה, ב-100% מתחנת הכוח שתוקם בסורק, וכן תחנות מפעליות בהיקף של כ-100 מגה וואט. בשנת 2021 נכנסה החברה לפעילות משמעותית גם בארה"ב, לאחר שרכשה את השליטה בחברת CPV. חברת CPV מחזיקה כיום, יחד עם שותפים, ב-5 תחנות כוח פעילות, המונעות על בסיס גז טבעי, בהספק כולל של כ-4,045 מגה וואט (חלקה של החברה – כ-1,290 מגה וואט). כמו כן, ל-CPV צבר פרויקטים באנרגיות מתחדשות בשלבים שונים של פיתוח עם סך הספק מותקן של כ-2,245 מגה ואט, מתוכו כמחצית מההספק כולל פרויקטים בשלבי פיתוח מתקדמים וכמחצית בשלבי פיתוח מוקדמים. מרבית צבר הפרויקטים מבוסס על אנרגיה סולארית (כ-2,000 מגה וואט) והיתרה באנרגיית רוח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il