TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

דוח הסיכונים של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2020 בשיתוף ברוקר הביטוח "מארש" חושף את האיומים הגדולים על הכלכלה העולמית בעשור הקרוב


נעמי גיסר נתן מנכלית מארש ישראל צילום מיה כרמי דרור
זוהי הפעם הראשונה זה 15 שנה שסיכונים הנובעים ממשבר האקלים נמצאים בכל חמש המקומות הראשונים. סיכון מתקפות הסייבר צפוי גם הוא לעלות השנה - תופס את המקום ה-5 ברמת הסבירות ואת המקום ה-8 ברמת ההשפעה
נעמי גיסר, מנכ"לית מארש ישראל : "הדו"ח מאפשר לחברות ומנהלים בכל העולם להעריך את הסיכונים שלהם לשנה הבאה ולעתיד הרחוק טוב יותר. משבר האקלים כבר נוגע בכולנו ותהיה לו בקרוב השפעה יתרה על עסקים, כאשר כבר בחורף הנוכחי אנו חווים נזקים קשים. סיכון הסייבר גם הוא יעלה – תזכורת נוספת לחברות וארגונים בישראל להתמגן בפניו"

דו"ח הסיכונים העולמי לשנת 2020 שפורסם על ידי הפורום הכלכלי העולמי בשיתוף ברוקר הביטוח הגדול בעולם "מארש ומקלנן", מספק נקודת מבט רחבה אודות האיומים המרכזיים שעשויים להשפיע על השגשוג העולמי בשנה הקרובה ובעשור הבא.

זוהי המהדורה ה-15 של הדו"ח, המסתמך על משוב של כמעט 800 מומחים ומקבלי החלטות עולמיים, שהתבקשו לדרג את חששותיהם מבחינת הסבירות וההשפעה של כל אחד מהגורמים. הדו"ח מתייחס לנושאים מרכזיים כמו: כלכלה, סביבה, טכנולוגיה ובריאות הציבור.

בראש רשימת הסיכונים נמצא כי עימותים כלכליים מהווים את הסיכון הגבוה ביותר, לאחר-מכן קיטוב פוליטי פנימי ובמקום השלישי אירועי מזג אויר קיצוניים שיגרמו נזק משמעותי לרכוש ולתשתיות ולאובדן חיי אדם.

מהנתונים עולה כי סוגיות סביבתיות הקשורות למשבר האקלים נמצאות בכל חמש המקומות הראשונים ברשימת הסיכונים המרכזיים לעשור הקרוב. זוהי הפעם הראשונה שמשבר האקלים נמצא בכל חמשת המקומות הראשונים בדירוג הסיכונים.

לאחר שנה רצופה במשברים סביבתיים, החל מהשריפות באמזונס ועד שריפות הענק שעדיין משתוללות באוסטרליה, נראה כי אירועים סביבתיים ימשיכו להוות את הסיכונים הבולטים בעשור הקרוב.

חמשת הסיכונים הראשונים שסבירותם גבוהה בעשור הבא הם: אירועי מזג אוויר קיצוניים, כישלון של הפחתה של פליטות גזי החממה והתאמה לשינויי האקלים ע"י ממשלות ועסקים, נזקים סביבתיים מעשי ידי אדם (פשעים סביבתיים) ואסונות טבע גדולים ומשמעותיים כמו: רעידות אדמה, צונאמי, התפרצויות געשיות וסופות גאומגנטיות.

נקודה מעניינת נוספת העולה מן הדוח היא שנשאלים צעירים חוששים יותר למצב כדור הארץ (כמעט 9 מכל 10 נשאלים) ומאמינים כי גלי חום קיצוניים, הרס מערכות אקולוגיות ופגיעה בריאותית כתוצאה מזיהום יחמירו השנה. זאת לעומת נשאלים שנולדו לפני 1980 ( 7 מתוך 10).

עוד עולה מן הדו"ח כי איום הסייבר ומתקפות סייבר הולכות להוות גורם סיכון המדורג בין המקומות הראשונים (מקום 5 ו-8) מבין עשרת הסיכונים הבולטים בעשור הקרוב.
על פי הדו"ח מתקפות הסייבר יהפכו לאגרסיביות יותר, אשר יגרמו לנזק ושיבוש תשתיות ופעולות, זאת לצד גניבת נתונים וכסף.

סיכונים נוספים שנמצאים בראש רשימת הסיכונים הם: מיתון כלכלי, אג'נדות פופוליסטיות, כישלון המאמצים של ממשלות ועסקים להפחית את השפעות משבר האקלים והתמוטטות של מערכות סביבתיות. הדוח מתייחס גם להחמרת משבר המים העולמי, ולהתפשטותן של מחלות מדבקות המושפעות ממשבר האקלים.

לדברי נעמי גיסר, מנכ"לית מארש ישראל : "דו"ח הסיכונים של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2020 בשיתוף "מארש" הוא מסמך יקר ערך, המאפשר לחברות ומנהלים בכל העולם להעריך את הסיכונים שלהם לשנה הבאה ולעתיד הרחוק טוב יותר. זוהי פעם ראשונה שסיכונים הנובעים ממשבר האקלים העולמי ניצבים בראש הטבלה. משבר האקלים כבר נוגע בכולנו, ויש ותהיה לו בקרוב השפעה יתרה על עסקים גם בישראל, כאשר כבר בחורף הנוכחי אנו חווים נזקים קשים. סיכון הסייבר גם הוא יעלה – תזכורת נוספת לחברות וארגונים בישראל להתמגן בפניו. למרות מצבנו הגיאו-פוליטי, לא הרבה עסקים בישראל ממוגנים ממתקפות סייבר, בניגוד לארה"ב".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il