TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

אלקו השלימה העיסקה לרכישת סופרגז


אלקו
במועד ההשלמה שילמה אלקו לקבוצת עזריאלי סך של כ-567.5 מיליון שקל, מתוך סך התמורה שנקבעה על כ-817.5 מיליון שקל

אלקו רוכשת בפועל את הבעלות המלאה על חברת גרנית הכרמל, המחזיקה ב-100% ממניות סופרגז, שהינה אחת החברות הגדולות בישראל לשיווק תחליפי גז, לרבות גפ"מ

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו: "אנו שמחים על השלמת העיסקה לרכישת גרנית הכרמל וסופרגז. השקעה זו תהווה זרוע עסקית חדשה עבור אלקו, לצד האחזקות הקיימות באלקטרה בע"מ, אלקטרה מוצרי צריכה ואלקטרה נדל"ן. אנו רואים פוטנציאל רב בתחום תחליפי האנרגיה, הנהנה מיציבות לטווח ארוך ומנאמנות לקוחות, ובכוונתנו לפעול כדי להרחיב זרוע פעילות זו ולהפכה לאחד ממנועי הצמיחה של אלקו בשנים הקרובות".

קבוצת אלקו דיווחה היום על השלמת העיסקה לרכישת חברת שיווק הגז, סופרגז, המוחזקת במלואה ע"י גרנית הכרמל, מידי קבוצת עזריאלי, זאת לאחר שהתקיימו כל התנאים המתלים להשלמת העיסקה, לרבות קבלת אישור הממונה על התחרות ואישור משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים.

אלקו ביצעה את העיסקה באמצעות חברת אנרגיה ירוקה ד.מ.ז בע"מ, חברה פרטית המוחזקת על ידה בשיעור של 98.75%.


במועד ההשלמה שילמה אנרגיה ירוקה לקבוצת עזריאלי (יחד עם 20 מיליון שקל ששולמו כמקדמה) סך של כ-567.5 מיליון שקל, מתוך סך התמורה שנקבעה על כ-817.5 מיליון שקל. יתרת התמורה, שטרם שולמה, תשולם ב-7 תשלומים נדחים לא שווים, מידי 12 חודשים, החל מתום 12 חודשים ממועד ההשלמה.
במסגרת העיסקה, רכשה אלקו את חברת גרנית הכרמל, שהינה הבעלים של חברת סופרגז.

לצורך מימון התשלום החלקי של העיסקה, בנוסף לשימוש במזומנים הקיימים בקופת החברה, התקשרה אלקו במספר התקשרויות לקבלת מימון חיצוני. בין היתר, סופרגז מתקשרת בהסכמי מימון עם שני תאגידים בנקאיים ישראליים, לפיהם יעמידו שני הבנקים יחד אשראי בהיקף כולל של כ-320 מיליון שקל. כל אחד מהבנקים יעמיד לסופרגז, בנוסף למסגרת האשראי לזמן קצר, הלוואה לטווח ארוך בסך הנ"ל.

כמו-כן, חברת אנרגיה ירוקה התקשרה בהסכמים עם 2 גופים מוסדיים לקבלת הלוואות בסכום כולל של כ-90.8 מיליון שקל לתקופה של 10 שנים, שתישאנה ריבית שנתית בשיעור של 0.5%. הגופים קיבלו כתבי האופציה המאפשרים להם לרכוש עד 20% ממניות מאנרגיה ירוקה או בסופרגז לתקופה של 10 שנים, ובמחיר מימוש השווה לשווי לפיו ביצעה אלקו את השקעתה.

עורכי הדין שליוו את אלקו בעיסקה הם עוה"ד שרון אמיר, מיטל לדרמן, נועם שועלי ומרב דנור ממשרד נשיץ ברנדס אמיר. את קבוצת עזריאלי ייצגו מיקי ברנע, יובל לזי ואילן בלומנפלד ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות'. רואי החשבון שליוו את העיסקה הם רו"ח יובל גנני ורו"ח רחל אור, ממשרד ארנסט אנד יאנג.

סופרגז הינה מהחברות הגדולות בישראל העוסקת בשיווק תחליפי האנרגיה. בין היתר, משווקת החברה גפ"מ למגזר הביתי ולמגזרים התעשייתי והמסחרי, וכן גז טבעי וגז טבעי דחוס.

אודות אלקו
קבוצת אלקו עוסקת בייזום, פיתוח והכוונה של חברות ומיזמים עסקיים. הקבוצה פועלת למימוש הזדמנויות עסקיות, בארץ ובחו"ל -הן בתחומי העיסוק של חברות הקבוצה והן במגזרים נוספים. עיקר פעילותה של החברה מתבצעת באמצעות חברות הבת להלן: אלקטרה (53%), פועלת בתחום שירותים למבנים ותשתיות בארץ ובחו"ל, ובכלל זה: התקנה ושירות של מערכות מיזוג אויר מרכזי, מעליות, תברואה, תשתיות, ביצוע והקמה של מתקני תשתיות לאומיות, פתרונות אבטחה ומיגון משולבים, חשמל וצנרת, בניה, פיקוח וניהול נדל"ן, ייזום נדל"ן, ניהול ותחזוקת נכסים; אלקטרה נדל"ן (64%), עוסקת בתחום רכישה, ניהול והשבחה של מקבצי דיור להשכרה בדרום מזרח ארה"ב - המוחזקים ישירות ע"י החברה וע"י קרנות להשקעה במקבצי דיור בארה"ב - וכן בתחום הנדל"ן המניב והיזמי בארץ ובחו"ל.


אלקטרה מוצרי צריכה (55%), פועלת בתחום ייבוא ושיווק מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים, בהפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי חשמל, בפעילות תקשורת סלולארית באמצעות גולן טלקום ובנדל"ן להשקעה; אלקו מדיה & אינטרטיינמנט (100%), פועלת בתחום הפעלת מתחמי קולנוע בפריסה ארצית הכוללת, בין היתר, מכירת כרטיסי קולנוע, מזון ומשקאות במזנונים, השכרת אולמות קולנוע ושטחים מסחריים למטרות שונות ומכירת מדיה (פרסום על מסכי קולנוע). דניאל ומיכאל זלקינד מכהנים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il