TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

Foretellix מכריזה על פתיחת השפה שפיתחה לתיאור תרחישים (M-SDL) לשימוש קהילת מפתחי הרכב האוטונומי


Foretellix
פורטליקס גם תרמה את עקרונות השפה לאיגוד ASAM, הגוף העולמי המוביל בתחום תקינה של מערכות אוטומציה ומדידה

11 שותפים גלובליים מצטרפים לתוכנית השותפים של השפה (M-SDL) שפיתח הסטארטאפ הישראלי בהם: שלוש ענקיות גלובליות בתחום בדיקות ותקינה של רכב, קבוצת וולוו, המכון לתחבורה מתקדמת של האוניברסיטה הפוליטכנית במיאמי, אוניברסיטת בריסטול, חברות וסטארטאפים נוספים בתעשיית הרכב האוטונומי.


פורטליקס גם תרמה את עקרונות השפה לאיגוד ASAM, הגוף העולמי המוביל בתחום תקינה של מערכות אוטומציה ומדידה

 Foretellix, סטארטאפ ישראלי המפתח כלים למדידת בטיחות (Measurable Safety) של רכבים אוטונומיים (AVs) ומערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS), הכריז היום על פתיחת השפה שפיתח למדידה ותיאור תרחישים (M-SDL – Measurable Scenario Description Language) לשימושם של המפתחים בתעשיית הרכב האוטונומי וה– ADAS, וכן על תרומת עקרונות השפה לוועדת הסטנדרטים של איגוד ASAM, האיגוד לתקינה של מערכות אוטומציה ומדידה שנחשב לגוף העולמי המוביל בתחום.


שפת M-SDL היא השפה הפתוחה הראשונה שנותנת מענה לחסרונות הקיימים בפורמטים, שפות, שיטות ומדדים המשמשים כיום לווריפיקציה ואימות של בטיחות רכבים אוטונומיים. פורטליקס מקווה לעזור לקהילת מפתחי הרכבים האוטונומיים וה ADAS להתמודד עם הפערים הקיימים היום בנושא מדידת בטיחות של מערכות אוטונומיות.


פורטליקס גם הודיעה על תכנית השותפים של שפת M-SDL, שתאפשר שיפור והרחבת השפה בהתבסס על פידבק מהתעשייה. בין החברות בתכנית: שלוש ענקיות גלובליות בתחום בדיקות ותקינת רכבים - AVL, TÜV SÜD ו- Horiba Mira, קבוצת וולוו, Unity Technologies, Metamoto, Automotive Artificial Intelligence (AAI), , Vector Zero, וגופי אקדמיה בהם: Trustworthy Systems Lab באוניברסיטת בריסטול, המכון לתחבורה מתקדמת של האוניברסיטה הפוליטכנית במיאמי ועוד.


לטענת מומחים רבים בתעשייה, שיטות בדיקה ומדדי בטיחות המבוססים על כמות הקילומטרים בסימולציות ומבחני דרך אינם מספיקים, אינם מדידים, לא ניתנים להרחבה בקנה מידה גדול, וגם לא ניתן לשתפם בקלות או לעשות בהם שימוש חוזר לצורך יצירת וריאציות נוספות של תרחישים.


בנוסף, בשל ההתנהגות האוטונומית הבלתי נשלטת של רכבים אוטונומיים במהלך נסיעתם, מפתחים לא יכולים להיות בטוחים שהבדיקות שערכו אכן בודקות בפועל את התרחישים הרצויים, או מספקות הערכה ומדדים לרמת הכיסוי של הבדיקות כפי שתוכננו. כמו כן, אף אחת מהטכניקות הללו לא מציעה מנגנון לזיהוי מקרי קיצון מסוכנים ולא ידועים, או למדידת כיסוי בפועל לבדיקות שבוצעו במספר פלטפורמות שונות של בדיקה, כמו סימולטורים שונים, נסיעות מבחן וכד.


על ידי פתיחת שפת M-SDL ותרומתה לקהילה, יצרני כלים לבדיקה, ספקים ומפתחים של רכבים אוטונומיים ו ADAS יוכלו:
להשתמש בשפה עילית, משותפת וקלה להבנה, כדי להגדיר ולשתף תרחישים.
לספק בקלות יכולות לערבב בין תרחישים שונים ותנאי תפעול כדי לזהות מקרי קיצון מסוכנים שטרם ידעו עליהם קודם
לנטר ולמדוד את התפקוד והבטיחות של רכבים אוטונומיים באופן בלתי תלוי מהבדיקות שבוצעו ומפלטפורמות הבדיקה שהיו בשימוש.
"היכולת לבדוק ולמדוד בטיחות של רכבים אוטונומיים עדיין מוגבלת בשל מחסור בסטנדרטים, שיטות עבודה ומדדים משותפים", אמר זיו בנימיני, מנכ"ל Foretellix. "אנו מאמינים באקו-סיסטם פתוח ובסטנדרטים פתוחים, ותומכים באופן פעיל באיגוד ASAM במאמציו לייצר סטנדרט של שפה פתוחה".


זמינות:
גרסה 0.9 של שפת M-SDL , סקירה של השפה והרשמה לתוכנית השותפים שלה זמינים ב- foretellix.com/open-language. פורטליקס גם תרמה את מושגי M-SDL לאיגוד ASAM כחלק מתפקידה הפעיל בסיוע גיבוש הדור הבא של סטנדרט OpenSCENARIO, סטנדרט לתיאור תרחישי נהיגה במערכות אוטונומיות.


אודות Foretellix
המשימה של Foretellix היא להפוך את בטיחות רכבים אוטונומיים לתהליך מדיד, באמצעות מעבר מהתמקדות בכמות הקילומטרים שנסע הרכב הנבדק להתמקדות ב'איכות הכיסוי': כיסוי של מאות מליוני תרחישים הנדרשים על מנת להגיע לבטיחות וחילוץ המדדים המוכיחים זאת.


Foretellix הוקמה על ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, צוות מומחים בעלי שם ונסיון מוכח שמאחוריהם הנפקה ומכירה מוצלחת של הסטארט-אפ הישראלי Verisity וחלוצים בתחום הוריפיקציה של מערכות מורכבות בתעשיית השבבים. גישת -Coverage Driven Verification אשר המציאו נמצאת כיום בשימוש נרחב בתעשית השבבים תוך שימוש באוטומציה חכמה ובאנליטיקה של כמויות דאטה עצומות. יזמי Foretellix התאימו ושיכללו גישה זו לעולם הווריפיקציה ובדיקות הבטיחות רכבים אוטונומיים. דירקטוריון החברה כולל את גיל גורן ומשה גבריאלוב וצוות ה-advisory board כולל את זוהר זיסאפל, בני שניידר, ערן סנדהאוז, ופרופ' עמירם יהודאי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il