TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

סקר שכר רבעוני שני לעולם ההייטק 2019


סקר שכר רבעוני שני לעולם ההייטק 2019
השיאנים - מהנדסי DevOps, מפתחי אלגוריתמים ומפתחי Python

נעצרה עליית השכר הממוצע בתוכנה; נרשמו עליות בשכרם של מפתחיPython ומהנדסי DevOps

על פי נתוני חברת see.V, המתמחה בגיוס טאלנטים בתחומי התוכנה לסטרטאפים ולחברות הייטק, ברבעון השני של 2019 השכר הממוצע בתחומי התוכנה עמד על 28,163 ₪ לחודש, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם, כמו גם ביחס לרבעון המקביל ב-2018.


עליות שכר נרשמו בחלק מהתחומים, ביניהם שכרם של מהנדסי DevOps, שעלה ב-4% ועמד ברבעון השני של 2019 על 30,650 ש"ח לחודש ושכרם של מפתחים ב- Python שעלה ברבעון האחרון ב-3% ועמד על 30,700 ש"ח לחודש. ירידות קלות נרשמו בשכרם של מפתחי Java ומפתחי ++C. כאשר משווים לרבעון המקביל בשנת 2018, רואים שבשנה האחרונה נרשמו עליות בולטות בשכרם של מפתחי Python ומפתחי #C, ואילו שכרם של מפתחי Mobile ירד. בראש טבלת השכר ברבעון השני: מהנדסי DevOps, מפתחי אלגוריתמים ומפתחי Python עם שכר של כ- 31,000 ש"ח לחודש.

"תנופת הגיוסים בהייטק נמשכת", אומרת דניאל יוגב, מנהלת הגיוס ב-see.V, "יחד עם זאת, השכר הממוצע לא עלה. רק לשם השוואה, על פי הנתונים שלנו, בין 2017 ל-2018 הייתה עלייה של 7% בשכר הממוצע בתחומי התוכנה, ולעומת זאת, בשנה האחרונה השכר התייצב על כ-28,000 ש"ח לחודש. אני חושבת שהסיבה היא שחברות התמודדו עם עלייה חדה בשכר מפתחים במשך כמה שנים ברציפות, ובשנה האחרונה התחרות נעשתה אגרסיבית במיוחד. סטרטאפים, במיוחד סטרטאפים צעירים יחסית, מתקשים להתחרות בשכר שמציעות חברות גדולות ומבוססות, אבל הם מציעים דברים אחרים: תפקידי מפתח, קידום מהיר, אופציות, או במקרה של חברות בלוקצ'יין, מטבעות. אגב, שכר הפך פחות משמעותי גם בשיקולי מפתחים.


על פי סקר שערכנו ב-2018, בהשתתפות מאות אנשי ונשות הייטק, הסיבות המובילות לעזיבת מקום העבודה הן: קידום והתפתחות מקצועית (35%) והנהלה ותרבות ארגונית (27%). רק 17% מהמשיבים בחרו בשכר והטבות כסבה המכרעת לעזיבת מקום העבודה."

עלייה בביקוש ל-Node.js ולמהנדסי DevOps; ירידה בביקוש למפתחי Mobile שבאה לידי ביטוי בירידה של 7% בשכר

עוד עולה מהנתונים, כי בהמשך למגמה ברבעונים האחרונים פיתוח בשפת Java שומר על מקומו בפסגת המקצועות המבוקשים; פיתוח בשפת Python שומר על המקום השני עם כמות משרות דומה. אל שני תחומים אלה, מצטרף פיתוח ב-Node.js עם נתח של כ-16% מסך כל המשרות ברבעון השני. הביקוש הגבוה בא לידי ביטוי גם בשכר הממוצע, שעומד בתחומים אלה על כ-30,500 ש"ח לחודש. עליות נרשמו בביקוש למהנדסי DevOps, ששכרם עלה ברבעון האחרון ב-4% ל-30,650 ש"ח לחודש, ובביקוש למפתחים ב-#C, ששכרם עלה בשנה האחרונה ב-9% ועומד כיום על 28,400 ש"ח לחודש. לעומת זאת, חלו ירידות בביקוש למפתחי Frontend ולמפתחי Mobile.

"Node.js זאת טכנולוגיה שמתאימה במיוחד לסטרטאפים שרוצים לקצר תהליכים בפיתוח, ולשחרר גרסאות כמה שיותר מהר, אומרת יוגב, "בנוסף, היא מאפשרת פיתוח ב-Frontend וב-Backend מה שחוסך בעלויות. לכן זה לא מפתיע שזאת טכנולוגיה פופולארית בסטרטאפים. שפת Python במגמת התחזקות בשנה האחרונה, ויש לה ביקוש גבוה בקרב החברות המעסיקות, והיא גם הפכה לפופולרית מאוד גם בקרב מועמדים. הסיבה היא ש-Python קשורה לטכנולוגיה של בינה מלאכותית, כנראה הטכנולוגיה החשובה ביותר בתקופה הנוכחית. זה בא לידי ביטוי גם בקרב אנשי פיתוח בחו"ל.


למשל, על פי סקר 2019 של אתר Stack Overflow, שפת Python היא בין השפות האהובות ביותר על מפתחים בכל העולם. הירידה ב-Mobile קשורה כנראה לעלייה של React Native - חברות מעדיפות אינטגרציה עם React Native כי זה חוסך כוח אדם. כאשר בוחנים את הנתונים בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018 רואים ששכרם של מפתחי מובייל ירד ב-7%."

הטכנולוגיות המובילות: בלוקצ'יין, למידת מכונה ו-IoT; סטרטאפים בתחום הבלוקצ'יין מעניקים לעובדים מטבעות וירטואלים כהטבה נוספת


לדברי יוגב: "הטכנולוגיות המובילות הן למידת מכונה,IoT ובלוקצ'יין, שזכתה החודש לכותרות ראשיות עם ההכרזה הדרמטית של פייסבוק על השקת ליברה (Libra), מטבע דיגיטלי חדש מבוסס בלוקצ'יין. למידת מכונה זאת טכנולוגיה שנעשית נפוצה יותר ויותר וגם נוכחת הרבה מאוד בשיח הציבורי, כי המכונות החכמות הולכות ומשתלבות בחיי היומיום שלנו, ואנחנו עוד לא באמת יודעים איך להתנהל עם המציאות החדשה הזאת. גם טכנולוגיית ה-IoT (האינטרנט של הדברים) הופכת להיות יותר זמינה ובעתיד הקרוב היא צפויה להשתלב בכל קו ייצור, תהליך או מוצר.


ולבסוף, כאמור, בלוקצ'יין. שנת 2018 הייתה שנה קשה למטבעות הווירטואלים, אבל נראה שההכרזה הדרמטית של פייסבוק משנה את התמונה מהקצה לקצה. בארץ, עדיין רוב חברות הבלוקצ'יין הן חברות פיננסים. אחד הדברים המעניינים זה האופן שבו הן עושות שימוש במטבעות הווירטואלים כדי להעניק הטבות לעובדים. כך לדוגמה, יש חברות שאנחנו עובדים אתן, שמעניקות מטבעות וירטואלים לעובדים, ומאפשרות להם להשקיע אותם, ואז אם יש רווחים - הם גורפים אותם לכיסם."

על הדאטה:
*הנתונים לגבי השכר מבוססים על ניתוח מאות השמות ברבעון האחרון (14% מתוכן של נשים), בהשוואה לכמות דומה של השמות ברבעון 1 2019 וברבעון 2 2018.


*הנתונים לגבי הביקוש לתחומים השונים - מבוססים על כמות המשרות הפתוחות בתחומים השונים (סה"כ כאלף משרות) במהלך הרבעון האחרון בהשוואה לרבעון הראשון ב-2019.


*הנתונים לגבי הסיבות לעזיבת מקום העבודה מבוססים על סקר שנערך ב-2018 בהשתתפות 504 איש ואישה (356 גברים, 148 נשים), שעובדים בתחומי ההייטק.

אודות see.V:
חברת SeeV הוקמה ע"י אנשי טכנולוגיה, בוגרי יחידת ממר"ם ומובילה כיום את תחום הגיוס בקרב הסטארט אפים וההייטק בישראל. החברה הוקמה מתוך הבנה ששוק גיוס העובדים בהיי טק שונה מתחומי הפעילות האחרים ודורש שילובן של טכנולוגיות Online, ופיתחה מספר כלים אשר מאפשרים למועמדים בעלי יכולות רלוונטיות למשרה להתבלט אל מול מועמדים האחרים. see.V ביצעה עד כה אלפי השמות עבור כ- 700 חברות מובילות בתחום, ביניהן:,MyHeritage SentinelOne, Logz.io, Taboola, CyberArk ו-Gett.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il