TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

דו"ח איומי אבטחת הסייבר של סימנטק לחודש יוני 2012


מספר הווירוסים המועברים במייל בישראל הצטמצם בחצי
מעל לשליש (36%) מההתקפות המקוונות הממוקדות בעולם מכוונות כנגד עסקים קטנים. ראם מגן, סימנטק: "מידע הוא כוח, והתוקפים יודעים את זה, התקפות מוצלחות יכולות להסתכם ביתרון עסקי ניכר עבור פושעי הסייבר שעומדים מאחוריהן"

חברת סימנטק (Symantec) פרסמה את דו"ח המודיעין שלה לחודש יוני 2012. הדו"ח הנוכחי חושף כי 36% מכל ההתקפות הממוקדות (58 התקפות ליום), במהלך החצי השנה האחרונה, היו מכוונות לעסקים בהם 250 עובדים או פחות. בדו"ח איומי האינטרנט של סימנטק לשנת 2011 (ISTR 17), אותו נתון עמד על 18% בדצמבר 2011.

במהלך ששת החודשים האחרונים, המספר הכולל של התקפות ממוקדות יומיות המשיך לגדול בקצב מינימאלי של 24%, עם ממוצע של 151 התקפות ממוקדות אשר נחסמו כל יום במהלך החודשים מאי ויוני.

ארגונים גדולים, בהם יותר מ-2,500 עובדים, עדיין סובלים מכמות ההתקפות הגדולה ביותר – בממוצע 69 התקפות אשר נחסמות כל יום.

"מסתמן שיש קשר ישיר בין העלייה בכמות ההתקפות על עסקים קטנים והירידה בכמות ההתקפות על עסקים גדולים. זה כמעט נראה כאילו התוקפים מסיטים את המשאבים שלהם ישירות מקבוצה אחת לאחרת," אומר ראם מגן, מנהל ערוצי ההפצה והשותפים בסימנטק ישראל.

"ייתכן והחברה שלך אינה המטרה העיקרית, אבל תוקף יכול להשתמש בארגון שלך כקרש קפיצה לתקיפת חברה אחרת. אתה לא רוצה שהעסק שלך יהיה החוליה החלשה בשרשרת האספקה. מידע הוא כוח, והתוקפים יודעים את זה, התקפות מוצלחות יכולות להסתכם ביתרון עסקי ניכר עבור פושעי הסייבר שעומדים מאחוריהן. גישה לקניין רוחני ומודיעין אסטרטגי יכולה להעניק יתרון משמעותי בשוק תחרותי", אמר מגן.

תעשיית הביטחון (תת קטגוריה של המגזר הציבורי) הייתה התעשייה שעמדה במוקד ההתקפות במחצית הראשונה של 2012, עם ממוצע של 7.3 התקפות ביום. מגזרי הכימיה/ פרמצבטיקה והייצור שומרים על מקומות 2 ו-3 מיד אחריה. מטרות אלו קיבלו באופן ברור אחוז קטן יותר מתשומת הלב הכללית לעומת שנת 2011, אך מגזר הכימיה/ פרמצבטיקה עדיין נפגע על ידי אחת מכל חמש התקפות ממוקדות, בעוד מגזר הייצור עדיין מהווה כמעט 10% מכלל ההתקפות הממוקדות.

"חשוב לזכור כי על אף הגידול במספר, התקפות ממוקדות הן עדיין עניין די נדיר. התקפות ממוקדות משתמשות בנוזקות מותאמות אישית ובהנדסה חברתית מעודנת וממוקדת, כדי להשיג גישה לא מורשית למידע רגיש. אנו רואים בכך את השלב הבא בהנדסה חברתית, בו התוקפים משקיעים באיסוף מידע מקדים וממוקד במיוחד", הוסיף מגן.

ישראל מתיישרת עם הממוצע העולמי:
כמות הווירוסים המועברים דרך מייל בישראל ממשיכה להיות נמוכה משמעותית וחוזרת לרמתה הממוצעת. בעוד בעולם אחד מכל 316.7 מיילים מכיל וירוס או נוזקה ומוגדר כמזיק, בישראל רק אחד מכל 1318.1. הנתון הזה מרשים, במיוחד מאחר והוא מהווה כמחצית מהכמות של מספר המיילים שהוגדרו כמזיקים בישראל בחודש שעבר – אחד מכל 600.7. בנוסף, אחרי כמה חודשים בהם רמות דואר הזבל בישראל עברו את הממוצע העולמי, ביוני 2012 אחוז דואר הזבל בתעבורת המיילים בישראל השתווה לזה שבעולם – 66.8% (בחודש שעבר בישראל – 69.4%).

נתונים נוספים שעולים מן הדו"ח:
כאמור, רמות דואר הזבל העולמיות ממשיכות במגמת ירידה גם בחודש יוני, כאשר ירדו ב- 1% מרמתן במאי 2012, לכדי 66.8% מתעבורת הדוא"ל (אחד מכל 1.5 אימיילים). המדינה עם תעבורת דואר הזבל הגדולה ביותר הייתה הונגריה, כאשר 74.3% מתעבורת הדוא"ל במדינה סווגה כדואר זבל, כאשר המגזר העסקי שסבל מכך הכי הרבה היה תעשיית המכוניות (69.7% דואר זבל). 66.4% מתעבורת הדוא"ל בארגוני SMB (עסקים קטנים ובינוניים) הייתה דואר זבל, בעוד אצל ארגונים גדולים השיעור היה גבוה יותר – 66.9%.

לעומת זאת, כמות הווירוסים המועברים דרך מייל בעולם עלתה בחודש יוני ב-0.04% מרמתה בחודש הקודם, לכדי אחד לכל 316.5 מיילים (הווה אומר, ש-0.31% מהדוא"ל כלל בתוכו וירוסים). לעומת זאת, חלה ירידה, של 1.2%, בכמות הקישורים לאתרים חשודים באותם המיילים, לכדי 27.4%. המדינה בה נמדדה הכמות הגדולה ביותר של אימיילים שכללו בתוכם וירוסים או נוזקות, הייתה הולנד, עם 48.6% (כמעט אחד מכל שני מיילים). ביפן, למשל, רק אחד מכל 2,372.8 אימיילים הוגדר כמזיק. המגזר שבו נחסמו הכי הרבה אימיילים מחשש להיותם מזיקים, היה המגזר הציבורי (אחד מכל 89.8 מיילים). תעבורת המיילים בעסקי SMB כללה מייל אחד מכל 306.8 שהוגדר כמזיק (בעוד בארגונים גדולים המצב פחות טוב – אחד לכל 269 מיילים הוגדר כמזיק).

דו"ח המודיעין של סימנטק
דו"ח המודיעין שסימנטק מפרסמת, מספק את הניתוח העדכני ביותר של איומי אבטחת סייבר, מגמות ותובנות מצד צוות המודיעין של סימנטק בנוגע לתוכנות זדוניות, דואר זבל, ושאר סיכונים עסקיים מזיקים אפשריים. הנתונים אשר שימשו לניסוח הניתוח בדו"ח משולב זה כוללים מידע מחודשים מאי ויוני 2012.

ניתן להוריד את הדוח המלא דרך הקישור הבא (יש לבחור ב-Symantec Intelligence Report June 2012):
http://www.symanteccloud.com/globalthreats/overview/r_mli_reports?om_ext_cid=biz_socmed_twitter_facebook_marketwire_linkedin_2012Jan_worldwide_intelligencereportjan2012


*****
סימנטק היא מובילה עולמית באספקת פתרונות אבטחה, אחסון וניהול מערכות, שנועדו לסייע לצרכנים ולארגונים לאבטח ולנהל את עולם המידע של ימנו. המוצרים והשירותים של סימנטק, מגנים כנגד סיכונים רבים הנמצאים בנקודות רבות באופן שלם ויעיל, ומקנים ביטחון בכל מקום בו משתמשים או מאחסנים מידע. מידע נוסף זמין בכתובת: www.symantec.com.

לפרטים נוספים: שי שנקמן, דורן תקשורת, טל. 073-2447109, 050-7690704
אסף מואב 050-5519753



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il