TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

חברות היי טק מתאגדות ויוצאות למלחמה על עתיד ענף ה-IT הישראלי


מחשב
מקימות קונסורציום שמטרתו להביא את הממשלה לתמרץ העסקת עובדי פיתוח כחול לבן
עשרות נציגים של חברות תוכנה מודאגות נאספו במשרדי חברת התוכנה i-rox כדי לדון בדרכי הפעולה שיש לנקוט כדי לעודד את תעשיית ה-IT. זו מצאה את עצמה מתמודדת עם אלפי מפוטרים, עם קיצוץ מסיבי בתקציבי פיתוח, עם ירידה ניכרת בכמות ההזמנות לביצוע פרויקטים ועם עלייה חדה במספר החברות שתרות אחר שווקים זולים יותר לפיתוח תוכנה.

"המספרים יוצרים תמונה די מפחידה", אומרת יהודית סוויסה מנכ"ל חברת i-rox, שהקימה את הקונסורציום של חברות התוכנה ומשמשת גם היו"ר שלו. מתוך נתונים של התאחדות התעשיינים עולה כי בארץ פועלים כ-70 אלף אנשי היי-טק, ועל אלה יש להוסיף עוד כמה עשרות אלפי עובדים במעגלים המשרתים את תעשיית ההיי-טק. מאז ספטמבר 2008 פוטרו מהתעשייה כ-7,500 עובדים, ואם לא יחול שינוי במצב, ולא יימצאו פתרונות ודרכים לסייע לתעשייה – צפויים עוד כ-15% מהעובדים הישירים לפיטורים בחודשים הקרובים (10,000 עובדים), ואלה יביאו לפיטורים של עוד עשרות אלפי עובדים במעגלי המשנה.

פורום חברות ההיי-טק יוצא בקריאה לממשלה לייצר לאלתר תמריצים שיעודדו העסקת עובדי פיתוח ישראלים. "הוצאת עבודות פיתוח למדינות מתפתחות מחלישה את תעשיית ה-IT המקומית, והחשש הוא שבטווח הלא רחוק נאבד את יתרוננו אל מול מדינות כמו סין והודו שבהן מסיימים מדי שנה מאות אלפי מהנדסי תוכנה את לימודיהם.

אין צורך להיכנס כעת להליכי חקיקה ארוכים כדי למצוא את התקציבים להתנעת התעשייה, אמרו נציגים בפורום. לדברי ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר ישראל, יש להכליל גם את החברות המספקות שירותים בתוך תקציב המדען הראשי ולדרוש מענקי מדען לחוליות נוספות בשרשרת הערך הכוללת לא רק את שלב המו"פ, אלא גם אדמיניסטרציה, שיווק ומכירות ותמיכה. איציק כהן לשעבר סגן החשב הכללי באוצר, ציין שבמשרדי הממשלה יש תקציבים מאושרים שלא מומשו בהיקף של מאות מיליוני שקלים, ואפשר לתעל אותם לביצוע פרויקטי IT. אירה סובל, כלכלנית מחברת circle1, ציינה שנוכח ההאטה במשק יש ליישם את תוכנית ההאצה גם בתחום ה-IT ולהגדיל את הוצאות הממשלה גם על תשתיות מחשוב. ערן אלראי, מנכ"ל Software AG, ציין שהממשלה צריכה להיות הראשונה שיוצרת ביקושים לשוק באמצעות הזרמת דרישות לביצוע פרויקטים.

"כולנו מתפרנסים מהענף הזה, המוגדר קטר של המשק, ומחובתנו לדאוג להמשך שגשוגו וטיפוחו", אומרת יהודית סוויסה. "ככל שיצטרפו חברות רבות יותר לקונסורציום, כך יהיה תוקף רב יותר לדרישותיו, וסיכויי הצלחתו יגדלו".

בתוך כך נמסר שהקונסורציום כבר כולל את הנציגים הבאים של חברות התוכנה: קמיל משעל ורוני חזן מחברת Datasafe, זאב ינאי ושרון כהן אופיר - אדוונטק, גלעד רבינוביץ - EDS , ערן אלראי, Software AG , משה אלון - כלנית כרמון, איציק כהן, יוסי רודריק - יעל תוכנה, יוסי שלוש –ONE , אייל גן - מטרות, ברוך אליהו - טלרד, זיו ריימן -Cemax, משה מצליח - קבוצת מיחשוב, דובי צ'יזיק – מאיה מיקור חוץ ויעוץ, אירה סובל – Circle1.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il