TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

הכנס השנתי השני של i4Valley


קרדיט צילום: ריטוב פוטוגרפי
סיון יחיאלי מנכ"ל i4Valley : "הכסף החכם צריך ללכת להייטק לתעשייה. 4.0 היא השקעה ריאלית, עם רגליים על הקרקע"

i4Valley – חממת כרמיאל לתעשייה חכמה – שמשקיעה בסטארטאפים בשלבים מוקדמים (pre-seed, seed) - ציינה שנתיים להקמתה והביאה מאות יזמים, משקיעים, אנשי הייטק, בכירים בתעשייה ומקבלי החלטות להיכרות עם סטארטאפים פורצי דרך בתחום, ולדיון בנושאים הבוערים ביותר בקהילה בשבועות האחרונים – לאן ילך הכסף החכם, איך מעצימים את האקו-סיסטם, איך מחזקים את הקשר של תעשיית הון הסיכון לחברות בתחום, את הקשר בין הסטרטאפים לתעשייה, ואיך משלבים אוכלוסיות בהייטק ובתעשייה ומנצלים את ההזדמנות בתחום החם בעולם.

באירוע, שהתקיים במכללה האקדמית להנדסה בראודה, השתתפו גם השותפים בi4Valley, בהם בין היתר צורי דבוש, יו״ר ובעל השליטה בקליל חלונות מעוצבים, הנרי צימרמן בעלי טרלידור, יפתח סחר – מנכ״ל משותף בקבוצת כתר, איתמר בוכניק – CFO של חטיבת האירוספייס של חברת וויפרו, וכן פרופ' אריה מרשק, נשיא מכללת בראודה להנדסה, משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל, מרב גרוסמן, מנכ"לית המכון ליצור מתקדם, רמי גזית, מנהל מאיץ הגליל, פרופ' מרים ארז, ראש מרכז הידע לחדשנות בטכניון, אסף ברימר – מנכ"ל ומיסד מונא חלל לשינוי, ישי שורק - יועץ לאשכול בית הכרם, מירב גרוסמן מנכ"לית המכון ליצור מתקדם, שרון קורן - ג'וינט אלכא, קרינה רובינשטין - מ״מ ראש זירת הזנק, הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית ועוד.

סיון יחיאלי, מנכ"ל i4Valley: "כולם שואלים - לאן הולך השוק, מה יעשה הנאסד"ק, מה יעשו משקיעים בעולם. שיעור האינפלציה בארצות הברית, באירופה ובארץ גבוה, ובנוסף אנחנו רואים עליית מחירים ריאלית. כאשר ברקע מלחמת רוסיה-אוקראינה, שמשפיעה על מחירי המזון, הבצורת בהודו, הקורונה, שיבושי הייצור בסין והקשיים בשרשרת האספקה הגלובאלית. העולם מתמודד עם בעיות אמיתיות, בעיות ראליות – מגיפה, מלחמה, שינויי אקלים; וכמו בייקום מקביל - צריכת החשמל השנתית המושקעת בכריית ביטקוין עברה את הצריכה השנתית של ארגנטינה – מדינה של 45 מיליון איש. ועכשיו מול עינינו קורסים הרבה מבנים וירטואלים גדולים ואנחנו שואלים לאן ילך הכסף החכם. התשובה היא: הכסף החכם צריך ללכת להייטק לתעשייה".

לדבריו, "המהפכה התעשייתית הייתה שותפה בכירה בזיהום כדור הארץ – אבל אם אתה מאמין שאתה יכול לקלקל תאמין שאפשר לתקן. והתיקון שלנו הוא דרך 4.0 – יעילות, פריון, חדשנות. מכאן יוצאת החשיבה איך "לעשות יותר עם פחות", באמצעות הטכנולוגיה - פחות זיהום, פחות אנרגיה, טביעת רגל אקולוגית נמוכה של המין האנושי. 4.0 היא השקעה ריאלית, עם רגליים על הקרקע".

"האקוסיסטם המדהים שבנינו כאן בשנתיים האחרונות מביא עימו בשורה ותקווה. אנחנו עוסקים בעתיד, בחדשנות ובפיתוח האקוסיסטם הלאומי, עם 20 סטארטאפים מבטיחים, עם שותפויות בין יזמים, משקיעים ותעשיינים. זיהינו שקרנות הון סיכון פחות נוטות להגיע לצפון וזה מטריד אותנו - ולכן יש חשיבות להשקעה של רשות החדשנות יחד עם הצורך בהשקעות הון נוספות של הסקטור הפרטי בעולמות הבר קיימא ובשילוב אוכלוסיות. זו מהפכה אמיתית והיא הולכת ומתפתחת ותגיע רחוק מאוד".

צביקה וינשטוק, סמנכ"ל טכנולוגיות i4Valley, "המהפכה הרביעית משנה מקצה לקצה את הדרך שבה חברות וארגונים מתנהלים: שילוב של הייטק בכל תהליכי הייצור, התפעול, ניהול המידע , התחזוקה וההפצה. היא משנה את הדרך שבה אנחנו עובדים וחיים, את הדרך בה מתנהלות חברות בכל התחומים. יש הזדמנות אדירה להיכנס לכל מה שיעסיק את העולם בשנים הקרובות – רציפות עסקית, שרשרת הערך של הייצור, פיתוח חומרים חדשים, שקיפות שרשרת האספקה וההפצה, תרבות ארגונית ברת קיימא, שינויים דרמטיים בעולם כח העבודה – אנשים, תהליכים ורובוטים, עולמות מערכות המידע ועוד".

משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל ויו"ר אשכול בית הכרם, "תעשיה 4.0 היא מנוע צמיחה אדיר. התגברנו על האגו-סיסטם ובנינו אקוסיסטם צומח וייחודי, במטרה להפוך את הגליל ומרחב כרמיאל למרכז תעשיית 4.0 של מדינת ישראל".

פרופ' אריה מרשק נשיא המכללה האקדמית להנדסה בראודה, "את בשורת הפריון, שהוא הבסיס להצלחה כלכלית בארץ ובעולם, אנחנו מביאים בין היתר באמצעות המכון ליצור מתקדם וi4Valley ".

ד"ר עמי אפלבאום המדען הראשי במשרד הכלכלה וראש רשות החדשנות, "רשות החדשנות כזרוע ממשלתית הייתה זו שיזמה דחפה ויישמה את חממות היזמות בפריפריה. אם בעבר הרחוק שפכו הרבה כסף שלא נקלט, היום יש צורך לקדם חברות שלמות, קלאסטרים של אוכלוסייה ומקומות עבודה, בצפון ובדרום. זה מה שיניע את הכלכלה הישראלית. אם ניצור דיור, בידור, תעסוקה טובה וחינוך טוב, כולם יחד ימשכו לכאן את אוכלוסיית העתיד. אנחנו ניתן את הסטארט, אתם תיקחו אותו למעלה".

ח"כ יעל רון בן משה, יו"ר הועדה לפניות הציבור, יו"ר השדולה לפיתוח הגליל בכנסת ומזכ"לית מפלגת כחול לבן, "בתוך 25 שנים יהיו בישראל 15 מיליון אזרחים. צריך לפתח כבר עכשיו מרכזים כלכליים נוספים ומשמעותיים מעבר לת"א וכרמיאל היא מועמדת מובילה להוביל את הקטר הגלילי. זו המשימה הבאה של הכנסת והממשלה הבאות".

ח"כ אופיר סופר, הציונות הדתית, "גליל חזק זו הגשמת החזון הציוני. הממשלה צריכה לעודד אוכלוסייה להגיע ולהתפתח בגליל, זה חזון הנביאים וחזון הרצל, בן גוריון ומנהיגי הציונות".

יזהר שי, יזם, משקיע הון סיכון ושר המדע והטכנולוגיה לשעבר: "עולם היזמות ממשיך לעבוד בכל הקצב גם בימים אלה, גם ההשקעות לא נפסקו. אבל כידוע כל משבר הוא גם הזדמנות. דווקא כשכל העולם בנחיתה ויש ירידות בשווי של חברות בעשרות אחוזים - יזמים צריכים להקים חברות, לחפש את הדבר הבא ולהציע את הרעיונות למשקיעים שמחפשים היום את ההזדמנויות. החדשנות הישראלית היא הבסיס לצמצום פערים והעשייה בפריפריה, בכל מקום שמעבר לת"א-רמת החייל-הרצליה, היא גם ציונות אמיתית ואמיצה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il