TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

חדשנות עם נתונים: 3 אתגרים שמנהלי מערכות מידע (CIO) חייבים להתגבר עליהם מנת ליצור ערך חדש לחברה


משה שובה צילום: אוהד רומנו
הלחץ הכלכלי כתוצאה מהמגפה מביא לכך שמנהלי חברות נאבקים על הרלוונטיות של החברות שלהם - מנהלי מערכות המידע (CIOs) מחזיקים במפתח לכך. מאת: משה שובה מנהל בכיר בקבוצת הפריסיילים של Dell Technologies
הסיבה היא שכיום, היתרון התחרותי של ארגון נקבע ישירות על ידי המהירות שהוא הופך את הנתונים שלו לתובנות משמעותיות המניעות את התוצאות העסקיות. למעשה, הגורל של העסק טמון בנתונים שלו ובעיקר בשימוש שנעשה בהם.

העשור הנוכחי, שנקרא גם "עשור הנתונים", מציב אתגר לא פשוט למנהלי מערכות המידע – בעוד כמות הנתונים ברחבי העולם צפויה להגיע עד שנת 2025 ל-175 Zettabyte , בפועל פחות מ-0.5% מהם מנותחים - דבר המוביל למסקנה כי יש עודף נתונים שנמצאים באפלה ולרוב הולכים לאיבוד.

במציאות, הארגונים צוברים יותר ויותר נתונים אך אין ביכולתם לרתום את התובנות מהם לטובת צרכיהם העסקיים. על פי מחקר של פורסטר, למעלה מ-33% ממקבלי ההחלטות בתחום ה-IT מתייחסים לאיסוף וניהול הנתונים כ"אחד האתגרים הגדולים ביותר שלהם". ארגונים רבים מבינים כי הגישה לנתונים איכותיים מאפשרת חוויות טובות יותר ללקוחות פרטיים ועסקיים, וכי מימוש מלוא הפוטנציאל של הנתונים חשוב כדי להשיג יתרון על פני חברות אחרות.

אתגרים אלו מהווים גם הזדמנות, מנהלי מערכות המידע מתמודדים מול פרויקטים רבים כשלפניהם בחירה קריטית בפרויקטים הנכונים שיקדמו את החברה, זאת בעוד רבים מהם גם מוקפאים עקב אי וודאות כלכלית. עסקים יכולים לאמץ את עתידם הדיגיטלי, להאיץ את מעגל החדשנות וליצור בידול תחרותי, אם הם ישכילו לעמוד בשלושה אתגרים מרכזיים.

ניהול נתונים: אפל, מבוזר ומגוון- מרבית הנתונים המאוחסנים אינם בשימוש
למרבה הצער, הגישות של ניהול הנתונים כיום אינן מצויידות בכדי לעמוד בצרכים של "עידן המידע" או יותר נכון "עידן הנתונים"
מנהלי מערכות המידע צריכים להפיק מידע מתוך מאגר גדול מאוד של נתונים במקום לעשות את ההיפך – לסרוק את כל הנתונים במהירות ולהסיר את אלה שאינם רלוונטיים לארגון. כל זאת בזמן שהם מנסים לצאת מאסטרטגיות של מאגרי נתונים מרוכזים.
בכל שנייה מתחברים לאינטרנט 127 מכשירי קצה חדשים וכפי שמעריך גרטנר – עד שנת 2025, 75% מכל הנתונים שמייצרות חברות הענק ייווצרו ויאוחסנו במכשירי הקצה - ובעוד מספר מכשירי הקצה שמייצרים נתונים גדל, אסטרטגיות ריכוז הנתונים שמעבירות את הנתונים לענן פשוט לא עומדות ביכולת לשמור על הדרישות לפעולות בזמן אמת.

בינתיים, מרבית הנתונים המאוחסנים אינם בשימוש, הם נאספים ומועברים בתוך כלל הנתונים - אך הם אף פעם לא משמשים ליצירת תובנות עסקיות כלשהן. מדובר בנתונים אפלים וצמיחתם מדגימה את האתגר והמאבק של החברות לרתום את הערך של הנתונים לטובתן.

למצוקה זו ניתן להוסיף את הדרישה החדשה להגדיר את הנתונים "בזמן אמת". הדרישה הזאת מדגישה בצורה חזקה יותר את האתגר של ניהול הנתונים, במהלך 5-10 השנים הבאות. על פי מחקר פורסטר, אנליסטים צופים כי בין השנים 2019 ל-2024, ארגונים ישלשו את כמות הנתונים ה"לא מובנים" שלהם עם נתונים מורכבים יותר - וכך אור הזרקורים בחברות עובר למנהלי מערכות הנתונים.

למורכבות ההולכת וגוברת הזאת יש השלכות על עמידה ברגולציה ובאבטחת המידע. בעולם שהולך ונהיה מחובר יותר, עם כמות גדלה של מכשירי קצה, יש אפשרויות רבות להתקפות סייבר- אותן בהחלט ראינו קורות השנה בחסות הקורונה, עם המעבר לעבודה מהבית. לכן עסקים צריכים לשמור על ציות לכללי האבטחה, בייחוד כאשר יש שינויים מהירים בתצורת העבודה בחברה.

מנהלי מערכות המידע יכולים לחשוב ולעצב מחדש את מערך ניהול הנתונים כך שיתאים יותר ל"עידן הנתונים" על ידי נקיטת כמה פעולות מרכזיות. ראשית, ליצור גישה קלה לנתונים עסקיים כך שצוותים יוכלו למצוא נתונים איכותיים הדרושים להם בכדי לבצע את תפקידם; שנית, מתן גישה נוחה למהנדסי נתונים ומדעני נתונים לכלים הדרושים להם בכדי לספק תובנות עסקיות בעלות ערך; ולבסוף, פריסה וניהול של נתונים, יישומים ותשתיות בצורה עקבית בין כל צוותי ה-IT והמשתמשים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il