TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

לאומי מוצאים כי עד כה תוצאות החברות טובות יחסית


בנק לאומי
בנטרול מספר חברות שדווחו על הפסד במחצית, מניות המעו"ף רשמו במחצית השנה גידול של 28% ברווח הנקי המצרפי
שבוע המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין במגמה מעורבת תוך נטייה לירידות שערים. העלאת הריבית, אישור תקציב הממשלה והמשך פרסום דוחות הרבעון השני בשוק המקומי, לצד מגמת המסחר מעבר לים, היו אלה שנתנו את הטון במסחר. ביום ה' פקעו אופציות המעו"ף לחודש אוגוסט ברמה של 1,015.41 נקודות, המגלמת ירידה של 1.35% ובמחזור של כ- 1.15 מיליארד ₪. בסיכום שבועי רשמו מדדי המעו"ף ות"א 75 ירידה של כ- 1.5% וכ- 0.4% בהתאמה. מדד הנדל"ן 15 ירד בכ- 0.2% ומדד הבנקים שהושפע מהדוחות החלשים אותם הציגו הבנקים ירד בכ- 3.3%.
בדומה לשבוע שעבר, גם השבוע לווה המסחר במחזורים נמוכים, והמחזור היומי הממוצע (בנטרול מחזור הפקיעה) עמד על כ- 1.3 מיליארד ₪, לעומת ממוצע של כ- 2 מיליארד ₪ שנרשם מתחילת השנה. בשבוע הבא תסתיים חופשת הקיץ ומחזורי המסחר אמורים להתקרב להיקף הממוצע. עם זאת, על רקע חוסר הודאות בשווקים יתכן שרמת המחזורים תיוותר נמוכה בשל המתנת המשקיעים להתבהרות המצב.

ביום ראשון תגיע תקופת פרסום הדוחות לרבעון השני של 2008 לסיומה, ומרבית החברות כבר הספיקו לפרסם את תוצאותיהן. ממבט על הדוחות החציוניים של חברות המעו"ף שפרסמו עד כה, עולה תמונה חיובית בסך הכל, כאשר החברות מציגות צמיחה נאה. כך שיעור הצמיחה המצרפי של הכנסות חברות המעו"ף (למעט קבוצת דלק אפריקה, דיסקונט ואסם שטרם פרסמו את תוצאותיהן) עמד על כ- 30%, הרווח התפעולי המצרפי גדל בכ- 10% ואילו הרווח הנקי ירד בכ- 10%. בנטרול תוצאותיהן של וריפון, גזית גלוב ובנק הפועלים שדיווחו על הפסד במחצית הראשונה, חל גידול של כ- 28% ברווח הנקי המצרפי של חברות המעו"ף. נזכיר כי התוצאות העסקיות של החברות במחצית השנה הראשונה הושפעו מההאטה בכלכלה הגלובלית, האינפלציה המואצת, עליית מחירי הסחורות, ותיסוף השקל. שני האחרונים שינו את כיוונם החל מחודש יולי. השינוי, באם ימשך, יחד עם הצפי להתמתנות בסביבה האינפלציונית צפויים לתרום לשיפור בתוצאות החברות בהמשך. בין חברות המעו"ף שפרסמו את דוחותיהן השבוע נציין את החברה לישראל, פז ושטראוס. הראשונה פרסמה דוחות טובים, כצפוי, בהשפעת תוצאות שיא בכי"ל, אלא שעליית מחירי הסחורות דווקא פגעה בתוצאות צים ובז"ן. צים נפגעה מהעלייה במחיר הנפט ומייסוף השקל ביחס לדולר ובז"ן נפגעה מהירידה במרווחי הזיקוק שנבעה מעלייה במחירי הנפט שלא לוותה בהתייקרות התזקיקים. גם מגזר הזיקוק של פז נפגע מהירידה במרווחי הזיקוק ורשם ירידה של כ- 32% ברווח התפעולי. לעומת זאת, הרווח התפעולי של מגזר הקמעונאות והמסחר צמח בכ- 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וכן צמח הרווח הנקי של הקבוצה בכ- 9.5% והסתכם בסך של כ- 214.7 מיליון ₪. חברת שטראוס נאלצה גם היא להתמודד עם עליות מחירי חומרי הגלם. אלה גרמו לשחיקה בשיעורי הרווחיות על אף שהחברה העלתה את מחירי המכירה. נציין כי הכנסות החברה מפעילות שטראוס-ישראל צמחו בכ- 1.4% במחצית הראשונה של השנה, ובהשוואה על בסיס פרופורמה ובנטרול הפעילות התעשייתית שנמכרה, צמחו הכנסות הפעילות בכ- 5.3%. לנוכח העובדה כי החברה העלתה מחירים בכ- 7%, מדובר בירידה בכמויות הנמכרות. עם זאת, בהכנסות החברה בכלל פעילותיה נרשמה עלייה של כ- 7.9% במחצית הראשונה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והן הסתכמו בכ- 3 מיליארד ₪.

בזירת המאקרו, השבוע פורסמו נתוני הצמיחה במחצית השנה הראשונה. על אף שקצב הצמיחה במחצית הראשונה של 2008 עמד על 5.3% והיה גבוה מהתחזיות המוקדמות, נתוני הרבעון השני של השנה מעידים על האטה בצמיחת התוצר במשק. במהלך הרבעון השני צמח התוצר במשק בשיעור שנתי של 4.2%, לעומת קצב צמיחה של 5.6% ברבעון הראשון של השנה. ההאטה ניכרה בצריכה הפרטית, שירדה ב- 3.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הצריכה הפרטית הושפעה לשלילה מחד, מהעלייה החדה ברמת המחירים ומאידך נתמכה בשיעור בלתי מועסקים נמוך במיוחד שירד במהלך הרבעון השני לרמה של 5.9%, בהשוואה לרמה של 6.2% ברבעון הראשון של השנה. האטה נרשמה גם בקצב הצמיחה של סעיף ההשקעה בנכסים קבועים. זה עלה במחצית הראשונה של 2008 ב- 0.8% בלבד, בהשוואה לעלייה של 23% שנרשמה במחצית הראשונה של 2007. ההשקעה בנכסים קבועים משמשת מנוע לצמיחה מתמשכת וההאטה בה עלולה לפגוע בקצב צמיחת המשק בהמשך.

מבט לעתיד
בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים. אלה יושפעו באופן משמעותי משינויים במחירי הסחורות. עבור הלקוח הסולידי ו/או למשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר אנו מציעים להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיביים, זאת בשל ההשפעה הצפויה להאטה העולמית ולסביבה האינפלציונית הגבוהה במשק על תוצאות החברות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il