TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

אלדר שיווק: "בועז יונה עשה שירות טוב לרוכשי הדירות"


"פרשת חפציבה היוותה תמריץ לשינוי חוק מכר דירות ולשינויים במפרט המכר המעניקים הגנה טובה יותר לרוכשי הדירות"
בכנס של חברת אלדר שנערך הבוקר במלון שרתון סיטי- טאוור, בנושא התיקון לחוק מכר דירות והמפרט הטכני החדש, אמר רוני כהן משנה למנכ"ל חברת אלדר: "בסופו של יום ניתן לומר, כי בועז יונה עשה שירות טוב לרוכשי הדירות וכי פרשת חפציבה הביאה לשינוי מהותי בחוק מכר הדירות ולמפרט מכר חדש ועדכני. שניהם מהלכים חקיקתיים חשובים המשפרים את מצבם של רוכשי הדירות ומעניקים להם הגנה טובה יותר". עם זאת מציין כהן, כי חוק המכר החדש, מעכב בפועל יציאה לשיווק של פרויקטים הנמצאים בשלבי תכנון סופיים, בשל הלוגיסטיקה סביב התאמת המפרטים הטכניים ותוכניות המכר לחוק החדש, וזמן ההסתגלות של השוק לדרישות החדשות של החוק.

עו"ד (ואדריכל) מוטי בניאן, מומחה לענייני דיני מקרקעין תכנון ובניה, אשר הרצה בכנס סבור כי: "המפרט החדש יצמצם משמעותית, את התביעות הרבות המוגשות מידי שנה ע"י רוכשי דירות נגד החברות הקבלניות, בעיקר בהיבט של חוסר התאמה. הרוכשים, יירתעו כעת מלהגיש תביעה, בטענה שלא הבינו על מה הם חותמים, טענה שלא תחזיק בבית משפט, לאור התיאור הברור והפרטני של המפרט ותוכניות המכר החדשים. בניאן מוסיף, כי למרות השינויים הברוכים שעשה המחוקק לטובת הצרכן, ישנה בכל זאת החמצה בכך שהמחוקק לא השכיל להפריד בין הפן הקנייני של המפרט (רכוש משותף, אחוזי בניה וכיו"ב), לבין הפן הטכני המתאר את הדירה ואביזריה. "עדיין מוטלת על הקבלנים חובה, לדאוג שהרוכשים יבינו לעומק ולפרטי פרטים את העסקה והתמורה, מתוך ההכרה שמדובר (על פי רוב) בעסקה הגדולה ביותר בחייהם ולכן מוטלת על הקבלנים אחריות של שליחי ציבור..."
בניאן מסביר גם כי חוק המכר החדש מאמץ את שיטת השוברים המבטיחה את הפקדת כספי הרוכש לחשבון הבנק המלווה את הפרויקט בלבד המונעת הסתבכויות נוסח חפציבה ונותנת ערבות על הכספים החל מ- 7% הראשונים ולא 15% כפי שהיה נהוג קודם. "ניתן לומר שהבנקים ע"פ החוק החדש, הפכו ל'בייבי סיטר' של העסקה בכך שהם משמשים כמעין תעודת ביטוח של הרוכשים אל מול הקבלן", מסכם בניאן.


יצחק לזר, ממכון התקנים הישראלי אשר הרצה בכנס בנושא מפרט המכר החדש וההיבטים הטכניים של התיקון לחוק, סבור כי השינוי המהותי והאקוטי ביותר בחוק מתייחס לעניין חישוב שטח הדירה: "מפרט המכר החדש המציא בעצם שפה חדשה, בין הקונים למוכר, באמצעות המפרט ותוכניות המכר החדשות יוכלו הקונים לראשונה לדעת מהי שיטת החישוב באמצעותה נמדד השטח בדירה שרכשו , ומהו השטח עליו מתחייב מולם הקבלן בצורה מדויקת". לזר מוסר כי תהליך הטמעת המפרט החדש בקרב החברות הקבלניות אינו פשוט, בעיקר בשל הפירוט הספציפי שמבקש המחוקק לכל דירה ודירה אשר מקשה על הכנת מסמך כללי יותר, כפי שהיה נהוג עד כה ויאלץ את הקבלנים להכין מפרט לכל טיפוס של דירה, גם כשמדובר לכאורה בדירות זהות, שההבדל היחידי ביניהם הוא מיקומם בתוך המבנה.
עוד מציין לזר כי החוק החדש יצר מצב בו בפרויקטים רבים חתומים חלק מהרוכשים על מפרט מכר ישן ואחרים על החדש.

ניסים בובליל נשיא התאחדות הקבלנים: " אנו מקדמים בברכה כל מהלך שמשפר את תאום הציפיות בין הקבלנים ובין רוכשי הדירות. המפרט החדש ימנע מחלוקות משפטיות ובסופו של יום ייתכן שיועיל יותר לקבלנים וליזמים מאשר לרוכשי הדירות. לכן אני רואה חשיבות גבוהה בקיום כנס מקצועי, המסייע להטמיע את נושא המפרט החדש בהתאם לחוק".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il