TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

לין: להרחיב הגדרת העבודה המועדפת לחיילים משוחררים לכלל תחומי המשק


סך המענקים הגיע בשנת 2007 לכ- 90 מיליון ₪
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לאחרונה לשר האוצר, ח"כ רוני בר-און, בדרישה שיבטל, כבר בתקציב 2009, את האפליה הסלקטיבית במענקים הניתנים לחיילים משוחררים בגין עבודה מועדפת וירחיב את הגדרת העבודה המועדפת לחיילים משוחררים לכלל תחומי המשק.

לדעתו, הנושא נמצא בסדר עדיפות גבוה יותר מכמה סעיפי הוצאות אחרים וקשור בקשר אמיץ לחוסנה הביטחוני של מדינת ישראל: "הרחבת הגדרת העבודה המועדפת לחיילים משוחררים מהווה ביטוי ברור כיצד מעריכה המדינה את אלה ששירתו בצבא ולא השתמטו מלמלא את חובתם."

"אחת מהתפיסות הסלקטיביות המוזרות ביותר הנהוגות היום בישראל בתחום הטבות המס הינה 'העבודה המועדפת' - אין שום היגיון ושום הסבר מתקבל על הדעת מדוע, למשל, עבודה בתחנות דלק או בבתי מלון תוגדר 'עבודה מועדפת' בעוד שעבודת שמירה בקניונים, הקשורה בשמירה על חיי אדם, לא תוגדר ככזו. הגיעה השעה לשנות גישה זו מן היסוד", הדגיש לין.

המחוקק הישראלי בתקנות הגדיר את אותם ענפי משק שאם חייל משוחרר עובד בהם תקופה של שישה חודשים יהיה זכאי למענק מיוחד של 8,114 ₪* (מענק מלא). המענק ניתן לחיילים משוחררים העובדים בענפי המלונאות, תעשייה ומלאכה, בנייה, חקלאות*. מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי בשנת 2007 מספר מקבלי המענק עמד על 11,658 חיילים משוחררים, מהם 40% בתעשייה, 22.6% במלונאות, 16.4% בתחנות דלק, 10.8% בחקלאות, 8.2% בבנייה, 0.2% באבטחה. סך המענקים הגיע בשנת 2007 לכ- 90 מיליון ₪.

"חיילי צה"ל שתרמו תרומה מכרעת למדינה של כמה שנות חיים טובות, זכאים כולם למענק ויש לתת להם לבחור את הענף בו הם רוצים להשתלב על פי רצונם שלהם. אין יותר מקום לכך שענף משקי אחד יהווה 'עבודה מועדפת' - בעוד שעבודה בענף משקי אחר לא תחשב ככזו."

לדעת לין, "הפחתת האבטלה היא יעד לאומי מרכזי. יש לזכור כי הרחבת ההגדרה של 'עבודה מועדפת' לכלל ענפי המשק תקטין את מספר החיילים המשוחררים שיקבלו דמי אבטלה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il