TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > מחשבים וטכנולוגיה

בבנק הפועלים עדין סבורים כי השקעה במדדים עדיפה על השקעה במניות בודדות


בנק הפועלים
מעריכים כי בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הדרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים
המגמה החיובית ממשיכה לאפיין את שוק המניות המקומי, בהשראת מגמה דומה בשוקי העולם. העליות בעולם מוסברות באינדיקטורים כלכליים מסויימים בארה"ב, לפיהם חלה התמתנות בקצב ההאטה הכלכלית. הציפיות המוקדמות לתוצאות "מבחני הלחץ" של הבנקים בארה"ב תרמו לאוירה החיובית הגלובלית, כשבישראל ניתן להוסיף גם את נתוני מדדי אמון הצרכנים, אשר משקפים התאוששות מסויימת ברמת הבטחון של הצרכן הישראלי.
אנו סבורים כי בטווח הקצר יתכנו ירידות שערים, כפי שנרשמו באמצע חודש אפריל, לצורך מימוש רווחי העליות האחרונות. עם זאת, בטווח הבינוני רמות המחירים הנוכחיות וההערכות כי הדרדרות הכלכלה הגלובלית נמצאת במגמת בלימה, עשויות להחזיר את המגמה החיובית לשווקים.
לאור האמור לעיל, המלצתנו היא להמשיך ולבנות פוזיציה מנייתית ארוכת טווח, תוך דגש על התאמת מידת החשיפה לרמת הסיכון של הלקוח, והתחשבות ברמת התנודתיות הגבוהה של שוקי המניות בתקופה זו. כמו כן, אנו סבורים כי נוכח הסיכון שעדיין שריר וקיים בשוק, ההשקעה דרך מדדי המניות המרכזיים עדיפה על פני ההשקעה במניות בודדות בזכות הגדלת הפיזור.
שוק האג"ח:
אנו סבורים כי בתקופה הנוכחית יש להגדיל את מרכיב הנזילות בתיק ההשקעות באמצעות השקעות שקליות קצרות.
מק"מ- אנו סבורים כי המק"מ בתשואתו הנוכחית מומלץ למשקיעים המבקשים השקעה עם תנודתיות וסיכון נמוכים.
גילונים- לאור תוספות התשואה האפסיות הגלומות בגילונים הקצרים, אנו ממליצים להתמקד בסדרה הארוכה (817), אשר מגלמת תוספת תשואה של 0.22% מעל המק"מ האחרון.
שחרים- על אף העלייה הצפויה בהיקף הגירעון אנו סבורים כי המשך רכישות ב"י ימתנו את עליית התשואות הנוכחיות. לאור האמור ובהתחשב בתנודתיות המאפיינת את האגרות הארוכות אנו ממליצים לנהל מח"מ השקעה בינוני (1.5-4 שנים) באפיק השקלי.
צמודים קצרים - להערכתנו, עליות השערים שנרשמו באג"ח הצמודות הקצרות בחודש האחרון, וציפיות אינפלציה גבוהות הגלומות בשוק בהשוואה לתחזיות הבנק, מפחיתות את כדאיות ההשקעה באפיק זה.
צמודים בינוניים- ציפיות האינפלציה הנגזרות מהשוק אשר נמצאות ברמה גבוהה יחסית (של 2.5%), מפחיתות את כדאיות ההשקעה ברכיב זה. השקעה בטווחים הבינוניים עדיפה באמצעות אג"ח קונצרניות בדרוג גבוה ובמח"מ עד 4 שנים, תוך שמירה על פיזור סקטוריאלי.
צמודים ארוכים- לאור ציפיות האינפלציה הגבוהות הנגזרות מהצמודים הארוכים ( 2.3% בממוצע), החשש מפני עליית תשואות על רקע הצפי לגידול בגירעון, והערכתנו כי אפיק זה ימשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה, אנו ממליצים שלא להשקיע בשלב זה בצמודים הארוכים.
שוק המט"ח:
השקל התחזק השבוע מול הדולר, בעיקר על רקע מגמת ההיחלשות של האחרון מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי. רכישות המט"ח היומיות על ידי בנק ישראל לא הצליחו השבוע להפוך את מגמת המסחר ולספק לדולר תמיכה, יחד עם זאת ההערכות הן, כי פעולה יומית זו תמשך לעת עתה. בשלושת החודשים האחרונים השקל נסחר מול הדולר במגמה מעורבת, אך בטווח שערים רחב יחסית, שבין 4 ל- 4.25 ₪ לדולר. התייצבות זו של הדולר מעל רמת 4 שקלים, היא הראשונה מחודש נובמבר 2007.
להערכתנו, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, הפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר ורכישות הדולרים מידי יום על ידי בנק ישראל.
לאור האמור לעיל, אנו עדיין ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך התמקדות בעיקר דולר, המהווה מטבע מקלט מרכזי במשבר הגלובלי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il