TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה למדד המחרים לצרכן


עופר קליין- קרדיט צילום: יונתן בלום
עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים בתגובה למדד המחירים לצרכן ותחזית קדימה
התחזית ל-12 המדדים הקרובים עולה במהירות ל-0.6 אחוז, כאשר התחזית לא לוקחת בחשבון פעולות יזומות של הממשלה (כגון העלאת מיסים עקיפים) שייתכן ויתבצעו במהלך השנה הבאה כדי למתן את העלייה בגירעון.

תחזית לטווחים היותר ארוכים: כל עוד שיעורי האבטלה גבוהים – לא נראה אינפלציה משמעותית והתחזית שלנו לאינפלציה בסוף 2021 היא רק 1.5-1.0 אחוז. יחד עם זאת, להערכתנו, בטווח הארוך יותר כאשר יהיה חיסון האינפלציה יכולה לעלות מהר.


מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל ירד ב-0.3 אחוז, אמנם זו הפעם הראשונה מאז 2003 שמדד אפריל היה שלילי אך הנתון היה גבוה מהערכות המוקדמות. הסיבות העיקריות להפתעה כלפי מעלה היו עלייה גבוה מהצפי במחירי המזון (0.7%), הפירות והירקות (4.8%) וריהוט וציוד לבית (0.4%, לראשונה מאז 2004 שנרשמה עלייה בסעיף באפריל) וסעיף הדיור שממאן לרדת.

מנגד, כצפוי, הירידה החדה במחיר הדלק בתחילת אפריל היה התורם העיקרי למדד השלילי לצד הזקיפה של הסעיפים שלא נרשמה בהם צריכה (תרבות, נסיעות וכדו') לשינוי במדד הכללי. האינפלציה ב‑12 החודשים האחרונים ירדה ל-0.6 אחוז כאשר בחודש הבא היא תרד אל מתחת ל-1 אחוז.





התחזית הראשונית שלנו למדדים הקרובים היא: 0.2 אחוז במאי (בעיקר עלייה עונתית בהלבשה ובהנעלה), ו-מינוס 0.1 אחוז ביוני (אם מחיר הנפט הנוכחי יישאר ולכן יעלה את הבנזין בפיקוח בתחילת יוני). התחזית ל-12 המדדים הקרובים עולה במהירות ל-0.6 אחוז, כאשר התחזית לא לוקחת עדיין בחשבון פעולות יזומות של הממשלה (כגון העלאת מיסים עקיפים) שייתכן ויתבצעו במהלך השנה הבאה כדי למתן את העלייה בגירעון.

תחזית לטווחים היותר ארוכים, כל עוד שיעורי האבטלה גבוהים – לא נראה אינפלציה משמעותית והתחזית שלנו לאינפלציה בסוף2021 היא רק 1.5-1.0 אחוז.

יחד עם זאת, להערכתנו, בטווח הארוך יותר כאשר יהיה חיסון, האינפלציה יכולה לעלות מהר מכמה סיבות:

הדפסת הכסף המסיבית ששוחקת את ערכו.

הריביות שיישארו נמוכות בשל לחץ פוליטי ובשל החשש מהחובות הגבוהים של הממשלות – סיכוי טוב שיעדי האינפלציה יעודכנו למעלה.

הממשלות רוצות אינפלציה - בשל החובות העצומים שלקחו הממשלות הן ירצו לשחוק את החוב על ידי אינפלציה.

סביר שנראה בשנים הקרובות עלייה של המיסוי העקיף (ולא רק) בשביל לממן את עודף הוצאות הממשלה.

הקטנת התחרות - חלק מהחברות לא יישרדו את המשבר - הקטנת התחרות תעלה את המחירים.

הפגיעה בגלובליזציה – חלק גדול מהיעדר האינפלציה שראינו בעשורים האחרונים נבע מהגלובליזציה. תנועה בכיוון ההפוך תעלה מחירים.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il