TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
המשך התחזקות השקל והאפשרות שהצמיחה העולמית תיפגע כתוצאה מהתפרצות הנגיף בסין מעלים את ההסתברות שבנק ישראל יפחית את הריבית

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:


בארץ
המשך התחזקות השקל והאפשרות שהצמיחה העולמית תיפגע כתוצאה מהתפרצות הנגיף בסין מעלים את ההסתברות שבנק ישראל יפחית את הריבית.


למרות מאמצי בנק ישראל השקל התחזק השבוע לשיא חדש מול סל המטבעות. נזכיר, שהתחזקות המטבע איננה תופעה שלילית בהכרח - היא תופעה המאפיינת כלכלות חזקות בעולם ויש ממנה מרוויחים: היבואנים והצרכנים שכוח הקנייה שלהם גדל ומנגד יש נפגעים – היצואנים. להערכתנו הגורמים הבסיסיים (עודף בחשבון השוטף, מכירות חברות ישראליות לזרים, יצוא הגז לצד דירוג גבוה) עדיין תומכים במגמת הייסוף של השקל. בנוסף, עקב צמצום פערי הריביות מול ארה"ב (ירידה מהירה בריבית הדולרית הקצרה) נרשמה גם ירידה בעלויות הגידור של הדולר-שקל דבר שתומך אף הוא בחוזקו של השקל.


הפעילות של בנק ישראל בשוק המט"ח האיצה בחודשים האחרונים, כאשר הבנק רכש בינואר מט"ח בסך של כ-3 מיליארד דולר, הסכום החודשי הגבוה ביותר מאז 2010. בעקבות זאת סך היתרות עלה ל-130 מיליארד דולר כ-34 אחוזי תוצר – שיא חדש. למרות שהיצוא הישראלי (במיוחד יצוא השירותים) מפגין חוזקה על אף התחזקות המטבע, אנו מאמינים שהבנק ימשיך וירכוש מט"ח, כפי שגם עולה מסיכומי הדיונים להחלטת הריבית שהראו שמרבית חברי הבנק תומכים בכך על מנת למתן את הייסוף בשקל, שמהווה אחד מהגורמים העיקריים לאי עמידת הבנק ביעד האינפלציה. להערכתנו, גם ההסתברות שבנק ישראל יבחר להוריד את הריבית עולה במיוחד על רקע האפשרות שהצמיחה העולמית תיפגע כתוצאה מהתפרצות הנגיף בסין.

מדד שלילי ביום שישי. על רקע הירידה החדה במחירי הדלק ותיסוף השקל הפחתנו את תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים ל-0.9 אחוז.


בשישי הקרוב צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר. אנו צופים ירידה של 0.3 עד 0.4 אחוז במדד. המדד השלילי יושפע מירידה עונתית במחירי ההלבשה-וההנעלה, הדיור לצד הירידה במחירי חשמל, שתקוזז עם העלייה במחירי המים, הפירות והירקות. על רקע הירידה החדה במחירי הדלק ותיסוף השקל הפחתנו את תחזית האינפלציה שלנו ל-12 החודשים הקרובים ל-0.9 אחוז.

בעולם
צרות בצרורות - האינפלציה בסין לשיא ולהערכתנו לא תרד בקרוב.
בעקבות התפרצות הנגיף השלטונות בסין הגבירו משמעותית את הנזילות בשווקים הפיננסים, והורו לבנקים להאריך את קווי האשראי של חברות שנפגעו מהעצירה בפעילות. הפעולות הללו, לצד האטה משמעותית בהתפשטות הנגיף מחוץ למדינה (כתוצאה מהסגר), תרמו לשיפור בסנטימנט בשווקים בשבוע האחרון. עדיין מוקדם לאמוד את הנזקים של העצירה בפעילות בסין – הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, כאשר חלק ניכר מהמפעלים עדיין לא חזרו לפעילות והרשויות דחו את פרסום נתוני סחר החוץ לחודש הבא.


מה שכן פורסם זה נתוני האינפלציה שזינקה ל-5.4 אחוזים בינואר, מעל לצפי והרמה הגבוהה ביותר מאז 2011. שיבושים באספקה תרמו לעלייה חריגה במחירי המזון (20% ב-12 החודשים האחרונים), אך עליות נרשמו גם בסעיפים נוספים. הנתון מסביר את צעדי הממשלה להוריד את המכסים על יבוא מארה"ב (בעיקר מזון) כדי למתן את עליית המחירים אך להערכתנו, כל עוד הסגרים יימשכו לא נראה ירידה במחירים.

נקודות מרכזיות


ישראל
· הפעילות של בנק ישראל בשוק המט"ח האיצה בתחילת 2020 אך השקל ממשיך להתחזק. להערכתנו, ההסתברות שבנק ישראל יבחר להוריד את הריבית עולה, במיוחד על רקע האפשרות שהצמיחה העולמית תיפגע כתוצאה מהתפרצות הנגיף בסין.


· הכנסות המדינה הגבוהות ממסים בתחילת 2020, יחד עם ההגבלות על הוצאות הממשלה כתוצאה מהתקציב ההמשכי הביאו את הגירעון, כאחוז מהתוצר, לרדת ל-3.2 אחוז.


· החברות במשק אופטימיות לגבי הפעילות הכלכלית בתחילת השנה (בנתונים מלפני התפרצות הנגיף בסין), משקי הבית יותר פסימיים.


· קצב עליית השכר הממוצע ממשיך להתמתן. אנו צופים שמגמת ההתמתנות תימשך על רקע הערכתנו שהשיפור בשוק העבודה קרוב למיצוי.


· הציפיות לאינפלציה נותרו כמעט ללא שינוי בהשוואה לסקירה הקודמת. בשישי יתפרסם מדד המחירים לחודש ינואר שצפוי לרדת ב-0.3 עד 0.4 אחוז.

ארה"ב
· למרות ה"קרקס" התקשורתי, הרוב בקונגרס מנע, כצפוי, הדחה של הנשיא.
· שוק העבודה בארה"ב ממשיך להפתיע לחיוב ומתהדק.
· גם חברות ענפי השירותים היו יותר אופטימיות בתחילת השנה (בנתונים מלפני התפרצות הנגיף בסין).

עוד בעולם
· בעקבות התפרצות הנגיף הממשל בסין הגיב בצעדים מרחיבים, אך מלבד עלייה מהירה באינפלציה עדיין מוקדם לאמוד את הנזקים.
· שיפור קל נוסף במדד מנהלי הרכש בגוש האירו בינואר. נגידת הבנק המרכזי מנסה לעודד את המדינות ללכת לכיוון של הרחבה פיסקאלית ומצננת את האפשרות להורדה נוספת בריבית.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il