TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

אקסלנס: "הנזקים ממגפת הקורונה עשויים להפוך לבלתי הפיכים


אקסלנס
סביב חודש מאי בנק ישראל יחושק בלחץ עצום להפחתת ריבית; האינפלציה ב-2021 תתקרר לעומת 2020"

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית למגפת הקורונה בסין, ומעריך כי הנזקים ממנה עשויים להפוך לבלתי הפיכים: "הכלכלה השנייה בגודלה בעולם סגורה לעסקים. השוק מחכה לנקודת 'שיא ההדבקה' של וירוס הקורונה, זאת לאור הסגר והבידוד האגרסיבי בסין. ככל שיגיע מהר יותר כך השוק יתקן במהירות את כל הירידות, אך ככל שנקודת השיא תתעכב כך הנזקים עשויים להפוך לבלתי הפיכים.


הקורונה, כמו כל זעזוע מאקרו כלכלי, משבש את תכניותיהן העסקיות של חברות, אך הניסיון מלמד שמשך השיבוש עשוי להיות משמעותי הרבה יותר מהיקפו. נדגים זאת על סקטור התיירות בישראל בזמן ירי הרקטות על גוש דן. בזמן ירי הרקטות לישראל התיירות המקומית נפגעה. לאחר זמן מסוים בלי תיירים בעלי המלון יגיעו למסקנה שאין לו ברירה אלא לפטר עובדים, שהם לא יוכלו לעמוד בהחזרי ההלוואות שלקחו, לא יוכלו להמשיך לממן את השקיית הגינות, לשלם את המיסים ועוד. לאחר נקודת שבירה כזאת, גם אם הרקטות / משבר הקורונה יסתיים והכלכלה תחזור לשגרה, כבר לא יהיה עם מה לעבוד - המלון סגור".

בהתייחסו לריבית בישראל, מעריך כהנוביץ כי יש "לחץ מתגבר להפחתת ריבית בנק ישראל במחצית השנייה של השנה. תחזיות הצמיחה של בנק ישראל ל-2020 נמוכות מאד (2.6% בניכוי לווייתן) ונראה שייאלץ להפחית אותם שוב בעדכון הבא, באפריל. נגיד בנק ישראל הציג לפני שבועיים בוועדת הכספים של הכנסת תמונת מצב כלכלית, ובין היתר תיאר את הריבית הריאלית בישראל ככזאת ש'אינה נמוכה בהשוואה בינלאומית', מה שעשוי ללמד על האופן בו הנגיד רואה את הריבית. בנק ישראל טוען שרכישות המט"ח שלו נועדו להרחיק ספקולנטים אך במבחן התוצאה נראה שרזרבות המט"ח שלו והיציבות שהוא גורר מושכות ספקולנטים. נזכיר כי לפי נתונים של בנק אוף אמריקה מהחודש שעבר השקל הוא המטבע השני בעל היקף פוזיציות ה'לונג' שיש עליו".

עוד מעריך כהנוביץ כי "סביב חודש מאי בנק ישראל יחושק בלחץ עצום להפחתת ריבית. האינפלציה ב-2021 תתקרר לעומת 2020 וזה משהו שיתחילו להתעסק בו סביב חודש מאי - זאת לאור אינדיקציות לירידת מחירים צפויות, ביניהן הארנונה ב-2021, תעריף החשמל, דיור ורפורמות שנמצאות בשלבים מסוימים בניהם של פירוק מועצת הצמחים, פתיחת חלק משוק החלב לתחרות, פתיחת שוק המוניות לתחרות, לחץ כלפי מטה על מחיר הנפט, והתפוגגות העלאות מיסים של 2020. כבר באמצע 2020 כשהשוק יתחיל לחקור יותר את 2021 אנו מעריכים שנראה גם הציפיות הגלומות קדימה מתקררות. במקרה כזה הלחץ על בנק ישראל להפחתת ריבית יגבר".

בנוסף, כהנוביץ מעריך כי "כלכלת הודו בולמת והממשלה יוצאת בהרחבה פיסקלית חירום מטרידה. הודו אחד השווקים המתעוררים הגדולים בעולם, וכזאת שנראה על פניו שצומחת בקצב מהיר, נראית בבעיה קשה, כשהכריזה במפתיע על צעדי חירום שכוללים הרחבה פיסקלית בהיקף של 40 מיליארד דולר. רק נזכיר כי הרחבות פיסקליות חירום מבצעות כלכלות שבמיתון, מה שעל פניו לא נראה המצב בהודו. אלא שלאחרונה מתרחבות הטענות שנתוני התמ"ג של הודו נופחו. הטיעונים הללו מתבססים בין היתר על נתוני צריכת החשמל החלשים שמתארים האטה חריפה. מחלוקת רמת התוצר הפכה לנושא לאומי בעיתונים הכלכליים בהודו, לאחר שמודי הבטיח להפוך את הודו לכלכלה של 5 טריליון דולר".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il