TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > > ניתוחי שוק אנליסטים

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


עפר קליין, קרדיט צילום: יונתן בלום
"החלטת הריבית של הפד מחר – הריבית תישאר ללא שינוי, הפוקוס של המשקיעים יהיה האם הבנק יודיע שמרכזי ה-repo הקצרים יימשכו מעבר לחודש פברואר, או יעצרו"

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בעולם

עדיין מוקדם להעריך את השפעת התפרצות נגיף הקורונה על הצמיחה בסין. כל עוד ההערכות הן שהשפעת הווירוס היא מקומית ובעלת אופי זמני, אנו לא משנים את הערכתנו הבסיסית שנראה התאוששות בצמיחה ובסחר העולמי בהמשך השנה.


עדיין מוקדם להעריך את השפעת התפרצות נגיף הקורונה על הצמיחה בסין, על שכנותיה ועל התיירות העולמית. אך מניסיון העבר, עיקר ההשפעה השלילית של נגיפים קודמים היה סביב מוקד ההתפרצות (כלומר סין), כאשר חלק מהתוצר שאבד חזר ברבעונים הבאים. השפעה שכבר ניתן לראות בבירור היא השפעה ממתנת על ענפי התיירות, התעופה והמסחר, (במזרח אסיה). בנוסף, נרשמה ירידה במחירי הנפט שתורגמה מידית לירידה בציפיות לאינפלציה ולעליה בציפיות להפחתת ריבית ברוב העולם. אנו מאמינים שסקרי הציפיות שיתפרסמו בשבועות הקרובים יתנו תמונה טובה יותר לגבי הפגיעה בכלכלה. כל עוד ההערכות הן שהשפעת הווירוס היא מקומית ובעלת אופי זמני, אנו לא משנים את הערכתנו הבסיסית שנראה המשך התאוששות בצמיחה ובסחר העולמי בהמשך השנה.

החלטת הריבית של הפד מחר – הריבית תישאר ללא שינוי, הפוקוס של המשקיעים יהיה האם הבנק יודיע שמרכזי ה-repo הקצרים יימשכו מעבר לחודש פברואר, או יעצרו.


מחר (רביעי) הבנק המרכזי בארה"ב ישאיר כצפוי את הריבית ללא שינוי וימשיך לאותת על כך שהוא לא רואה שינוי במדיניות בתקופה הקרובה, למרות העלייה באינפלציה והחתימה על ההסכם בין ארה"ב לסין. השווקים מצפים למעט יותר מהפחתת ריבית אחת עוד השנה, תוואי שנראה להערכתנו סביר. הפוקוס של המשקיעים יהיה האם הבנק יודיע שמרכזי ה-repo הקצרים יימשכו מעבר לחודש פברואר, או יעצרו, לכך תהיה השפעה על השווקים הפיננסים.


בחמישי הקרוב יתפרסם גם האומדן הראשוני לצמיחה ברבעון הרביעי בארה"ב כאשר אנו צופים צמיחה של כ-2 אחוזים בשיעור שנתי בהובלת הצריכה הפרטית לצד התאוששות קלה בהשקעות.

בארץ
הנתונים האחרונים סבירים. להערכתנו, כל עוד מאמצי בנק ישראל למנוע את הייסוף בשקל מצליחים והבנק המרכזי בארה"ב לא יוצא מתרדמתו, בנק ישראל ימנע אף הוא מלהפחית את הריבית.


המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה ב-0.3 אחוז בדצמבר, בדומה לקצב החודשי הממוצע בשלושת החודשים האחרונים. העלייה ביבוא הסחורות, במשרות הפנויות, בנדל"ן ובפדיון תרמו להתרחבות, כאשר החולשה ביצוא הסחורות ובתעשייה מיתנו את קצב העלייה. חשוב לציין שהקטנת הטבות המס על יבוא רכבים היברידיים תרמו משמעותית לצמיחה ברבעון האחרון של 2019 ובכך גם לנתוני המדד, לכן אנו מצפים לנתון חלש יותר בתחילת 2020.

הציפיות לאינפלציה ירדו בהשוואה לסקירה הקודמת, בדומה למגמה בעולם בשל התפרצות הווירוס בסין והחששות כתוצאה מכך לצמיחה הגלובלית ולמחיר הנפט.

סיכומי הדיונים מהחלטת הריבית האחרונה הראו ש-4 חברים (מתוך 5) תומכים בהשארת הריבית ללא שינוי, בדומה להחלטה הקודמת, והם ציינו שהבנק ימשיך להתערב בשוק המט"ח ובמידת הצורך ייתכן שגם יפחית את הריבית. להערכתנו, כל עוד מאמצי בנק ישראל למנוע את הייסוף בשקל מצליחים והבנק המרכזי בארה"ב לא יוצא מתרדמתו, בנק ישראל ימנע אף הוא מלהפחית את הריבית.

נקודות מרכזיות


ישראל
· המדד המשולב של בנק ישראל למצב המשק עלה ב-0.3 אחוז בדצמבר, בדומה לקצב החודשי הממוצע בשלושת החודשים האחרונים.
· יצוא השירותים בניכוי חברות הזנק ירד בנובמבר (על פי נתונים מנוכים עונתיות), אך זאת לאחר עלייה חדה בחודש הקודם.
· סך לינות התיירים בבתי מלון נותר כמעט ללא שינוי בדצמבר. למרות חוזקו של השקל, בשנת 2019 נרשם שיא חדש במספר הלינות.
· מרבית החברים בוועדה המוניטרית תומכים בהשארת הריבית ללא שינוי ומעדיפים לפעול בשוק המט"ח.
· הציפיות לאינפלציה ירדו מאז הסקירה הקודמת, בדומה למגמה בעולם בהשפעת התפרצות הווירוס בסין.

אירופה
· נתוני התעסוקה בבריטניה מעודדים ולהערכתנו יאפשרו לבנק המרכזי לעכב את הפחתת הריבית.
· סנטימנט החברות בגוש האירו נותר ללא שינוי גם בתחילת 2020, אך הפסימיות בתעשייה מתמתנת.
· הבנק המרכזי בגוש האירו הותיר את מדיניותו ללא שינוי והנגידה ציינה שהבחינה מחדש של יעדי הבנק תימשך כנראה עד לסוף השנה הנוכחית.

עוד בעולם
· עוד מוקדם לאמוד את ההשפעה השלילית של התפרצות ווירוס הקורונה על הצמיחה בסין ובעולם. יתכן שסקרי הציפיות שיתפרסמו בשבוע הבא יתנו אינדיקציה ראשונית לפגיעה.
· מחר צפוי הבנק המרכזי בארה"ב להשאיר את הריבית ללא שינוי, כאשר הפוקוס יהיה על הודעתו לגבי המשך מכרזי ה-Repo.
· אינפלציית הליבה ביפן עלתה לרמתה הגבוהה ביותר מזה כשלוש שנים, אך הבנק המרכזי לא צופה שינוי במדיניות לפחות בשנתיים הקרובות. ההתפתחויות החיוביות בין ארה"ב לסין תמכו בעדכון כלפי מעלה של תחזית הצמיחה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il